Gjest Janna Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 Hos meg har jeg funnet ut at Øl, sjokolade, chips, brus og pølsemat utløser kviser. Iiik! Jaja, ikke noe jeg ikke kan unngå der Hvilke mat/aktiviteter utløser uren hud hos dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Ja de samme matvarene fører til kviser hos meg. Spesielt ting med sukker i. Leste om sammenhengen med kviser og kosthold på en amerikans side en gang. At for noen kan huden reagere på sukkeret. Og etter det har jeg unngått sukker så godt som overhode mulig. Da ble det mye bedre. Men det er jo sukker i omtrent alt og det er veldig vanskelig å unngå helt. Eneste unntaket er når jeg fester en gang i blant og drikker alkohol. Kviser er noe av det mest irriterende jeg vet. Kan bli så deprimert av det at jeg ikke har lyst å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Mensen.. og graviditet.. Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Ikke nødvendigvis sukker for min del, men kunstige søtningsmidler, og ikke minst mye fet mat. Men det skal enorme mengder til før det utløser kviser hos meg, så det er ikke noe stort problem egentlig. *Bank i bordet* Nå våkner jeg vel med trynet fullt av kviser i morra....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 Spesielt øl er noe som utløser kviser hos meg...... Også jeg som er så glad i iskald øl da, er såpass glad i øl at jeg aksepterer å få en kvise iblandt........selv om jeg banner som fy hver gang jeg finner en ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 Stress og sjokolade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 7. november 2002 #7 Del Skrevet 7. november 2002 Også sier forskerene som liksom har peiling at det ikke er sammenheng mellom uren hud og maten vi spiser Mensen får frem mine. Og masse annet og tror jeg for i det siste har de poppet frem uansett hva jeg spiser....Kan ikke sulte meg heller....og jeg trodde jeg var ferdig med tenåra. Har i alle fall funnet ut at en kveld på byen og potetgull og peanøtter bør unngås. Hmm...kanskje det ikke er kvelden på byen, men ølen jeg må unngå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 7. november 2002 #8 Del Skrevet 7. november 2002 Definitvt mensen. Men jeg har også en tendens til å se litt bulkete ut i trynet hvis jeg mooooot formodning skulle ha vært på fylla ei helg. Slapp billig unna denne gangen. En bitte liten knert på nesa bare. Yeeeeyyyjjiiihhhh :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 7. november 2002 #9 Del Skrevet 7. november 2002 Har aldri vært plaget med kviser, og jeg er en skikkelig godtegris. Så det har ingen sammenheng for meg. Kan få et par i forbindelse med mensen bare:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. november 2002 #10 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg får kviser på haken av å gå med ullgensere med krage og av skjerf.. Og når jeg på jobb må bruke munnbind en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. november 2002 #11 Del Skrevet 7. november 2002 mensen.. og aromaterapimassasje setter igang lymfesystemet, sånn at dritten kommer ut som kviser, men det går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 7. november 2002 #12 Del Skrevet 7. november 2002 Vanligvis så får jeg kun kviser rundt menstider eller i perioder hvor jeg svetter veldig mye (som f.eks. i sommer da det var så varmt).... Etter jeg ble gravid har jeg kviser på haka/rundt munnen og sånne små nuppe-kvise-lignende greier i skallen... grrr.....Men, men, hva gjør man ikke for en liten bebis?? Ellers så kan jeg spise hva som helst uten reaksjoner, men derimot da jeg kom i puberteten (tidlig, da jeg var 12år ca) så var jeg et eneste stort pizzatryne! :-? Men jeg var jo forsåvidt heldig, da vennene mine fikk kvisene sine var jeg ferdig... hehe... Og dermed ble alle de søte guttene mine!! Neida, det siste var bare tull... Men jeg ble ferdig med kvisene lenge før vennene pga jeg fikk dem lenge før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 7. november 2002 #13 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg får kviser FULLSTENDIG uavhengig av hva jeg spiser. Helt sant! Flere undersøkelser tyder på at det ikke NØDVENDIGVIS er søtsaker og fet mat som er problemet. Dog, fikk beskjed av hudpleier å spise mindre av melk og ost (pokker heller). Det er selvfølgelig endel personer som reagerer på det. Blir heller ikke bedre eller verre ved mensen. Det er generellt gode og dårlige perioder egentlig. Men, frisk luft hjelper. Bor jo nå midt i et industrifylke, så det er en del forurensning her. Heldigvis er det ikke langt til sjøen og der er det bedre. Bodde før i Oslo, men det var ikke bedre der Nok eksos....... Har hatt problemer med kviser siden jeg var 10 år og er ikke blitt kvitt det ennå. Men jeg er mye bedre i ansiktet nå da,- heldigvis :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 8. november 2002 #14 Del Skrevet 8. november 2002 Aromamassasje og vanlig massasje SKAL forårsake kviser da.. Heldigvis forsvinner de fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå