Gå til innhold

Wegovy og nedstemthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok første sprøyta i går. Er fryktelig nedstemt i dag og lurer på om det kan være en bivirkning? Merker at jeg er irrasjonell, har egentlig ikke noe å være så lei meg for. Skal ha mensen snart så kan hende det er pms også. Noen andre som har kjent på psykiske plager etter å ha tatt wegovy?

Anonymkode: df3aa...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble veldig nedstemt når jeg brukte wegovy. Men legen mente at det ikke hadde noen sammenheng. Jeg gikk på det i 2 mnd, og følte meg ikke nedstemt hver dag, men ofte og nedstemtheten var vond. 

Har ikke kjent på det etter at jeg sluttet 🤷‍♀️

Jeg har også gått på saxenda, hadde ikke samme opplevelsen med den. 

Anonymkode: ab36f...655

Skrevet

Ts her

Takk for artikkel. Dette var skummelt. Jeg får se an om det går seg til, ellers slutter jeg med wegovy. Psyken er ikke så verst nå, er på nattevakt så vært våken hele natta, men føler meg hrei psykisk. Var helt ustabil i går kveld før jeg dro på jobb.... Grein for tulleting. Merket selv at det var en skikkelig overreaksjon. Håper det bare var pms, vil gjerne fortsette på wegovy...

Anonymkode: df3aa...e2a

Skrevet

Dette var i august, så trolig har det kommet flere meldinger nå. Ikke enkelt å se sammenhengen selv når det ikke har stått oppført som bivirkning:

«I Europa har det kommet rundt 150 meldinger om selvskading og selvmordstanker der legen eller pasienten mistenker sammenheng med bruk av GLP-1-reseptor-analoger.»

https://www.forskning.no/slankemidler-granskes-etter-meldinger-om-alvorlige-bivirkninger/2232528

Det er viktig at du tar det opp med legen slik at legen får skrevet bivirkningsmelding (evt. gjør dette selv), det er jo ikke meningen at denne medisinen skal risikere liv. Snakk med noen om du får selvmordstanker eller blir veldig deprimert ♥️

Anonymkode: a122d...667

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 20.01):

Jeg ble veldig nedstemt når jeg brukte wegovy. Men legen mente at det ikke hadde noen sammenheng. Jeg gikk på det i 2 mnd, og følte meg ikke nedstemt hver dag, men ofte og nedstemtheten var vond. 

Har ikke kjent på det etter at jeg sluttet 🤷‍♀️

Jeg har også gått på saxenda, hadde ikke samme opplevelsen med den. 

Anonymkode: ab36f...655

Når var dette? Var det nylig bør du vurdere å bytte lege til noen som er mer oppdatert.

Anonymkode: a122d...667

Skrevet

Hvis du har mistet evnen til å trøstespise er det vel ikke så rart du er nedstemt. 

Anonymkode: a22be...7c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...