AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Jeg har en jentegjeng hvor flertallet er i forhold. Når vi har fester hvor mennene til mine venninner er med, får jeg ofte følelsen av å være i veien for “parsosialiseringen”. Jeg, og de andre som er singel, blir jo alltid invitert på lik linje med alle andre, men jeg oplever at de som kommer i par IKKE ønsker å snakke med oss. Når jeg selv prøver å ta initiativ i samtalen, med å feks spørre mannen til venninnen min «Hei, Harald, kjekt å se deg. Hvordan går det med deg om dagen?» ser han bare dumt på meg, virker utilpass, å svarer «eeeeeeh….fint???» og så ser han bort. Resten av kvelden prater parene utelukkende innad i sitt par, til nøds med andre par. Når de andre single jentene ikke er tilstede, føler jeg meg helt malplassert. Jeg har mange andre venner i parforhold og det har aldri vært et problem å omgås dem. Har til og med feirer nyttår med ett vennepar og vi hadde det hysterisk morsomt den kvelden. Så mitt spørsmål er, hva gjør jeg feil med denne gjengen? Hva kan jeg gjøre for å bli inkludert? Anonymkode: 980c6...ee0 6
lillevill Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Hmm... Er du egentlig god venn med "Harald" da? Mener du at det er skikkelig hyggelig å se han igjen? Om dere liksom ikke snakkes ellers utenom så er det Kansje litt voldsomt "smøret på" eller? 🤔 For jeg hadde bare snakka sånn til en mann om jeg hadde snakka med han veldig mye før og om jeg faktisk mente at det var drit hyggelig å se han igjen. 🤷 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Jeg prøver jo å bli venn med han da. Og jeg har ikke så høy terskel for å si til folk at det er hyggelig å se dem. Når han er sammen med min venninne, og vi er en vennegjeng på 7, så er det naturlig at vi prater sammen, tenker jeg. Anonymkode: 980c6...ee0 1 2
Pippi Lotta Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Jeg synes det høres rart ut, må være greit og si det er kjekt å se noen. Høres veldig rart ut og gå i middagsselskap og kun snake med sin partner! Kan det være det er en lit asosial gjeng? Eller kan det være Harald har litt sosial angst og at han synes det er vanskelig å snake med deg fordi han ikke kjenner deg godt? Eller er det mulig at de er så nyforelsket at de bare glemer at det finnes andre mennesker? Jeg tenker det er ikke din adferd som er rar her, så tiper det er noe med dem. Kan du spøre kjærestene (venninene dine) om hva det skyldes? Tenker ikke anklagene, men om du forteller at du føller det er vanskelig å få kontakt med mennene deres. Si du lurer på om det er noe du har gjort, eller om det er noe du kan gjøre anderledes. Kan jo være så enkelt som at de ikke har tenkt over hvordan oppførselen deres er for andre, og at de vil endfe på det når de blir gjort opmerksome på det. Jeg fikk selv litt dårlig kontakt med vennina mi sin nye man, men etter jeg snaket med vennina mi skjønte jeg det ikke handlet om meg og vi er blitt bedre venner med litt tid 😀 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 1 hour ago, Pippi Lotta said: Jeg synes det høres rart ut, må være greit og si det er kjekt å se noen. Høres veldig rart ut og gå i middagsselskap og kun snake med sin partner! Kan det være det er en lit asosial gjeng? Eller kan det være Harald har litt sosial angst og at han synes det er vanskelig å snake med deg fordi han ikke kjenner deg godt? Eller er det mulig at de er så nyforelsket at de bare glemer at det finnes andre mennesker? Jeg tenker det er ikke din adferd som er rar her, så tiper det er noe med dem. Kan du spøre kjærestene (venninene dine) om hva det skyldes? Tenker ikke anklagene, men om du forteller at du føller det er vanskelig å få kontakt med mennene deres. Si du lurer på om det er noe du har gjort, eller om det er noe du kan gjøre anderledes. Kan jo være så enkelt som at de ikke har tenkt over hvordan oppførselen deres er for andre, og at de vil endfe på det når de blir gjort opmerksome på det. Jeg fikk selv litt dårlig kontakt med vennina mi sin nye man, men etter jeg snaket med vennina mi skjønte jeg det ikke handlet om meg og vi er blitt bedre venner med litt tid 😀 Jeg tviler jo på at de ALLE har sosial angst. Og de prater jo med de andre som er i par. Det er vel ikke sånn at man får sosial angst av å prate med noen som ikke er i et parforhold? Dessuten tviler jeg på at mine venninner ville blitt sammen med noen som hadde sosial angst. Anonymkode: 980c6...ee0 1
Pippi Lotta Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tviler jo på at de ALLE har sosial angst. Og de prater jo med de andre som er i par. Det er vel ikke sånn at man får sosial angst av å prate med noen som ikke er i et parforhold? Dessuten tviler jeg på at mine venninner ville blitt sammen med noen som hadde sosial angst. Anonymkode: 980c6...ee0 Så du tror venninen dine heller ville blitt sammen med noen som bare er frekke? Jeg kan jo ikke vite med sikkerhet hva de tenker, eneste måte og få vite det er å snake med de tror jeg. Angående sosial angst så har jeg aldri hørt om angst for single nei, men det er vel relativt vanlig og bli mer utryg av folk man ikke kjenner. Så om man møter noen nye eller noen man ikke er godt kjent med fremstår man gjerne mer utilpass en med folk man kjenner godt. Men om dette gjelder veldig mange mennesker, er det kansje ikke så sannsynligvisnlig at de har samme diagnose alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 5 minutter siden, Pippi Lotta said: Så du tror venninen dine heller ville blitt sammen med noen som bare er frekke? Jeg kan jo ikke vite med sikkerhet hva de tenker, eneste måte og få vite det er å snake med de tror jeg. Angående sosial angst så har jeg aldri hørt om angst for single nei, men det er vel relativt vanlig og bli mer utryg av folk man ikke kjenner. Så om man møter noen nye eller noen man ikke er godt kjent med fremstår man gjerne mer utilpass en med folk man kjenner godt. Men om dette gjelder veldig mange mennesker, er det kansje ikke så sannsynligvisnlig at de har samme diagnose alle sammen. Ikke sikkert de er frekke, kan hende det er meg det er noe galt med, at jeg oppfører meg teit eller masete i samtalen med dem. Føler meg jo litt sånn, hun teite single, så anstrenger meg veldig for å ikke si eller gjøre noe dumt. Dette er menn som venninnene mine har VALGT å være sammen med, da går jeg ut fra at de er selvsikre og fungerer godt sosialt. Anonymkode: 980c6...ee0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Tror kanskje det er greit å gjøre venninene dine obs på det, det kan hende de rett og slett ikke har tenkt på det. Hvis dere er en gjeng med venninner og kjærestene tar med seg menn som ikke er i gjengen blir det jo fort at de to "ukjente" mennene sitter ilag, og da selvfølgelig ilag med kjærestene sine også. Også er de kanskje litt utilpass for nye. De vil jo ha deg der hvis de inviterer deg, så ja gjør dem oppmerksom på det. Ikke forran alle men snakk med 1 eller 2 venninner om de kan inkludere deg litt ekstra. Anonymkode: d70a5...272
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 lillevill skrev (3 timer siden): Hmm... Er du egentlig god venn med "Harald" da? Mener du at det er skikkelig hyggelig å se han igjen? Om dere liksom ikke snakkes ellers utenom så er det Kansje litt voldsomt "smøret på" eller? 🤔 For jeg hadde bare snakka sånn til en mann om jeg hadde snakka med han veldig mye før og om jeg faktisk mente at det var drit hyggelig å se han igjen. 🤷 Så typisk nordmenn å ikke kunne være sosiale og spørre hvordan det går med folk man kanskje ikke kjenner kjempegodt. Man MÅ jo ikke være gode venner for å snakke med andre og faktisk si og mene at det er hyggelig å se dem igjen 😂 Anonymkode: 562e3...d50
AnonymBruker 42 Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Hei, Harald, kjekt å se deg. Hvordan går det med deg om dagen?» Altså... Den er jo ganske klein uansett hvordan du vender på det... 😅 Sånn bortsett ifra det virker det jo ganske æzzburgers at alle parene bare sitter å snakker med sine partnere i en sosial setting (iaf. sånn du fremstiller det) Høres egentlig ut som en Seinfeld episode....
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (7 timer siden): Altså... Den er jo ganske klein uansett hvordan du vender på det... 😅 Sånn bortsett ifra det virker det jo ganske æzzburgers at alle parene bare sitter å snakker med sine partnere i en sosial setting (iaf. sånn du fremstiller det) Høres egentlig ut som en Seinfeld episode.... Det er da helt normalt å si. Anonymkode: 2968c...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en jentegjeng hvor flertallet er i forhold. Når vi har fester hvor mennene til mine venninner er med, får jeg ofte følelsen av å være i veien for “parsosialiseringen”. Jeg, og de andre som er singel, blir jo alltid invitert på lik linje med alle andre, men jeg oplever at de som kommer i par IKKE ønsker å snakke med oss. Når jeg selv prøver å ta initiativ i samtalen, med å feks spørre mannen til venninnen min «Hei, Harald, kjekt å se deg. Hvordan går det med deg om dagen?» ser han bare dumt på meg, virker utilpass, å svarer «eeeeeeh….fint???» og så ser han bort. Resten av kvelden prater parene utelukkende innad i sitt par, til nøds med andre par. Når de andre single jentene ikke er tilstede, føler jeg meg helt malplassert. Jeg har mange andre venner i parforhold og det har aldri vært et problem å omgås dem. Har til og med feirer nyttår med ett vennepar og vi hadde det hysterisk morsomt den kvelden. Så mitt spørsmål er, hva gjør jeg feil med denne gjengen? Hva kan jeg gjøre for å bli inkludert? Anonymkode: 980c6...ee0 Du bør lese Bridget Jones’ dagbok (originalen). Anonymkode: 2968c...c8b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da helt normalt å si. Anonymkode: 2968c...c8b Ts: når jeg skriver det her så blir det jo annerledes enn om jeg hadde sagt det muntlig💁♀️ Anonymkode: 980c6...ee0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 Jeg føler at Harald reagerer slik fordi han er redd for å snakke med noen andre damer enn sin egen, sånn at hun ikke blir sjalu og lager drama hjemme Anonymkode: afa89...f84 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg føler at Harald reagerer slik fordi han er redd for å snakke med noen andre damer enn sin egen, sånn at hun ikke blir sjalu og lager drama hjemme Anonymkode: afa89...f84 Jeg kan ALDRI tenke meg at mine venninner er så usikre på seg selv. Tenker det må være verre å ha en mann som ikke er sosial enn å ha en som prater med andre damer. Anonymkode: 980c6...ee0
lillevill Skrevet 26. november 2023 #16 Skrevet 26. november 2023 Men Harald svarer jo kleint. Han syntes det var kleint. Hva svarer de andre da ts? Er det bare Harald som syntes det var kleint eller?
lillevill Skrevet 26. november 2023 #17 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg prøver jo å bli venn med han da. Og jeg har ikke så høy terskel for å si til folk at det er hyggelig å se dem. Når han er sammen med min venninne, og vi er en vennegjeng på 7, så er det naturlig at vi prater sammen, tenker jeg. Anonymkode: 980c6...ee0 Men du kjenner egentlig ikke Harald og har lyst å bli kjent. Fint men ikke vær fake. Jeg tenker så koslig å treffe deg igjen passer om dere virkelig hadde en koselig samtale sist og at det nå er koselig å se han igjen. Om du sier det bare som en strofe uten å egentlig mene det så er det jo ikke rart om han syntes det var rart. Det hender jeg snakker med mennene til de damene jeg kjenner, men ikke veldig overdrevent. Bare om vi har en god tone. Jeg snakker heller med damene. Men det er fordi jeg har opplevd en litt usikkerhet fra damene sin side om en singel bekjent snakke rmye med deres menn. 😅
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 Just now, lillevill said: Men du kjenner egentlig ikke Harald og har lyst å bli kjent. Fint men ikke vær fake. Jeg tenker så koslig å treffe deg igjen passer om dere virkelig hadde en koselig samtale sist og at det nå er koselig å se han igjen. Om du sier det bare som en strofe uten å egentlig mene det så er det jo ikke rart om han syntes det var rart. Det hender jeg snakker med mennene til de damene jeg kjenner, men ikke veldig overdrevent. Bare om vi har en god tone. Jeg snakker heller med damene. Men det er fordi jeg har opplevd en litt usikkerhet fra damene sin side om en singel bekjent snakke rmye med deres menn. 😅 Når mennene sitter med damene sine synes jeg det blir veldig rart å kun snakke med damene. Ville du likt det om en kompis av din mann utelukkende henvendte seg til din mann når du satt rett ved? Og så forstår jeg ikke hvorfor damene skal bli usikker om JEG snakker til deres menn. Mine venninner er superpene og kule, jeg er IKKE en trussel for dem. Hvis jeg ikke snakker med mennene deres føler jeg at jeg fremstår frekk, og ikke inkluderer dem. Jeg er oppdratt til å være inkluderende med alle, særlig de som er ny i en gruppe. Har jobbet som ungdomsleder i div organisasjoner så har alltid vært opptatt av at ingen skal falle utenfor. Anonymkode: 980c6...ee0
lillevill Skrevet 26. november 2023 #19 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når mennene sitter med damene sine synes jeg det blir veldig rart å kun snakke med damene. Ville du likt det om en kompis av din mann utelukkende henvendte seg til din mann når du satt rett ved? Og så forstår jeg ikke hvorfor damene skal bli usikker om JEG snakker til deres menn. Mine venninner er superpene og kule, jeg er IKKE en trussel for dem. Hvis jeg ikke snakker med mennene deres føler jeg at jeg fremstår frekk, og ikke inkluderer dem. Jeg er oppdratt til å være inkluderende med alle, særlig de som er ny i en gruppe. Har jobbet som ungdomsleder i div organisasjoner så har alltid vært opptatt av at ingen skal falle utenfor. Anonymkode: 980c6...ee0 Jeg synes du tolker meg veldig sort hvitt her altså. Men uansett hvordan du vrir på det så er det rart å si koslig å se deg igjen, om dere Kansje ikke snakket sist en gang. Det er fake. Det sier man om det er sant. Åpenbart fungerer ikke din fremgangsmåte siden du skriver her at det er så vanskelig. Men du stiller deg jo helt på bakbena når noen har en annen mening enn din. Så jeg tror Kansje at du bare vil at dette skal være så vanskelig og fortsette i samme tralten? Eller du kan ta til deg noen tilbakemeldinger og tenke litt på hvordan du fremstår. Har du spurt venninnene dine om helt ærlige tilbakemeldinger da eller er du litt sånn at de ikke tør å være helt ærlige med deg?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #20 Skrevet 26. november 2023 32 minutter siden, lillevill said: Jeg synes du tolker meg veldig sort hvitt her altså. Men uansett hvordan du vrir på det så er det rart å si koslig å se deg igjen, om dere Kansje ikke snakket sist en gang. Det er fake. Det sier man om det er sant. Åpenbart fungerer ikke din fremgangsmåte siden du skriver her at det er så vanskelig. Men du stiller deg jo helt på bakbena når noen har en annen mening enn din. Så jeg tror Kansje at du bare vil at dette skal være så vanskelig og fortsette i samme tralten? Eller du kan ta til deg noen tilbakemeldinger og tenke litt på hvordan du fremstår. Har du spurt venninnene dine om helt ærlige tilbakemeldinger da eller er du litt sånn at de ikke tør å være helt ærlige med deg? Hvis deres menn bare ikke liker meg så tviler jeg på at de er så ærlig at de sier det til meg. Men hva foreslår du at jeg gjør? Kom gjerne med forslag. Så synes jeg det er litt rart at den fremgangsmåten som fungerer blant alle de andre vennene mine, og deres menn, plutselig er HELT feil i akkurat DENNE gjengen. Mennene til andre venninner er jo stikk motsatt: «Astrid! Lenge siden, kom hit! *stor klem* ja! Hvordan går det?». Og de er sånn mot alle, ikke bare meg. Anonymkode: 980c6...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå