Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 5 og kan klemme ut råmelk, er dette normalt? Har ikke ammet på 12 år. 

Anonymkode: 1be8e...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følelsen av ømme bryster er for mange ett av de første tegnene på at de er gravide. Brystene og brystvevet begynner å endre seg tidlig i svangerskapet. De forbereder seg til å produsere melk.

Noen kan klemme ut dråper med råmelk fra andre trimester, men de fleste ser kanskje ikke så mye til råmelka før mot slutten av tredje trimester, altså i perioden rett før fødsel.

Det produseres ny råmelk hele tiden, så du kan ikke «bruke opp» melka ved å håndmelke eller amme et eldre søsken i svangerskapet.

Ikke alle klarer å klemme ut råmelk i svangerskapet. Dette sier ingenting om melkeproduksjonen din etter fødsel, som vil starte for alvor når babyen og morkaken er ute.

Uke 5 er kanskje litt tidlig:/

Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Følelsen av ømme bryster er for mange ett av de første tegnene på at de er gravide. Brystene og brystvevet begynner å endre seg tidlig i svangerskapet. De forbereder seg til å produsere melk.

Noen kan klemme ut dråper med råmelk fra andre trimester, men de fleste ser kanskje ikke så mye til råmelka før mot slutten av tredje trimester, altså i perioden rett før fødsel.

Det produseres ny råmelk hele tiden, så du kan ikke «bruke opp» melka ved å håndmelke eller amme et eldre søsken i svangerskapet.

Ikke alle klarer å klemme ut råmelk i svangerskapet. Dette sier ingenting om melkeproduksjonen din etter fødsel, som vil starte for alvor når babyen og morkaken er ute.

Uke 5 er kanskje litt tidlig:/

Betyr det at noe er galt siden jeg kan klemme det ut allerede nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Betyr det at noe er galt siden jeg kan klemme det ut allerede nå? 

Det kan jeg ikke svare på. Kansje høre med jordmor til mandag 

Skrevet

Jeg ville kontaktet lege. Har hørt skrekkhistorier om kreft osv når folk har opplevd slik

Anonymkode: 90f47...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...