Gå til innhold

Hvordan funker roaming på dualsim?

BareMegAlene

Anbefalte innlegg

Hei

Har før kun reist i EU og ikke trengt dualsim. Men skal nå til asia og de har ikke samme pris og må ha et ekstra simkort. Har dual sim på mobilen så det går. Bare usikker på hvordan det fungerer? 

F eks har jeg begge simkortene med tlf nr A(norsk) og tlf nr B(asiatisk). Hvis jeg ikke vil bruke data trafikk i asia på tlf nr A, så må jeg slå av mobildata. Men da får jeg ikke brukt mobildata på simkortet som har 4G/5G på tlf nr B. Hvordan funker dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil ha mobildata, går det via simkort. Du velger selv hvilket simkort du vil bruke. Jeg bruker det lokale til data, og det norske kun for inngående samtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (24 minutter siden):

Hei

Har før kun reist i EU og ikke trengt dualsim. Men skal nå til asia og de har ikke samme pris og må ha et ekstra simkort. Har dual sim på mobilen så det går. Bare usikker på hvordan det fungerer? 

F eks har jeg begge simkortene med tlf nr A(norsk) og tlf nr B(asiatisk). Hvis jeg ikke vil bruke data trafikk i asia på tlf nr A, så må jeg slå av mobildata. Men da får jeg ikke brukt mobildata på simkortet som har 4G/5G på tlf nr B. Hvordan funker dette egentlig?

Hva slags telefon har du? På iPhone kan du sette innstillinger for data og roaming per sim-kort. Regner med det fungerer ganske likt på Android også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahah? Har aldri hørt om det.. å velge hvilket simkort man kan bruke på roaming osv. Min tanke er akkurat samme. Norsk simkort til å motta samtaler og sms. Mens asia sim til roaming.

Har samsung galaxy s23 plus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme, bare at jeg tenker å bruke eSIM og har iPhone…

Anonymkode: 9f3cb...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...