Gå til innhold

Sterk alkohol burde bli forbudt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på vodka og all alkohol på 37,5% og mer. Så mye elendighet som alkohol medfører rundt omkring. Bråk, vold, barn som opplever fulle og gale voksne osv....

Sterk alkohol er ikke på noen måte bedre enn annen rus. Eneste forskjellen er at det er lovlig.

Anonymkode: d784f...951

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er fullt mulig å drikke seg drita full på øl og lage like mye kvalme 

Anonymkode: b46cd...745

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er fullt mulig å drikke seg drita full på øl og lage like mye kvalme 

Anonymkode: b46cd...745

Ja men det må mer til, og de aller fleste har mer kontroll.

Skrevet

Da må andre rusmidler bli lovlige først. 

Anonymkode: 7577a...51f

• Liker 1
Skrevet

Om noen år vil alkohol få det samme stigmaet som sigaretter, oppegående folk vil bli avholds og alkohol vil bli forbundet med lavstatus.

Anonymkode: e497c...b18

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må andre rusmidler bli lovlige først. 

Anonymkode: 7577a...51f

Eh, nei

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om noen år vil alkohol få det samme stigmaet som sigaretter, oppegående folk vil bli avholds og alkohol vil bli forbundet med lavstatus.

Det forbinder jeg med lavstatus allerede. Ikke akkurat status å sjangle rundt med øya i kryss og snøvlete stemme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det forbinder jeg med lavstatus allerede. Ikke akkurat status å sjangle rundt med øya i kryss og snøvlete stemme.

Neida. Men der er moro!

Anonymkode: a618d...280

• Liker 1
Skrevet

Brennevin er gode saker. Jeg foretrekker 60% og oppover. Da river det godt mår man blander seg en hinkas:-).

Om det forbys på Polet og slikt er ikke så farlig.

Anonymkode: d016d...2fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida. Men der er moro!

Anonymkode: a618d...280

Jævli moro:-).

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neppe. For allment brukt.

• Liker 2
Skrevet

Alkohol er ekstremt lett å produsere, så dette hadde bare vært gøy når hele Norge begynner å brenne eget igjen

Skrevet
Ubulu skrev (1 minutt siden):

Alkohol er ekstremt lett å produsere, så dette hadde bare vært gøy når hele Norge begynner å brenne eget igjen

Hadde tatt helt av:-).

Skrevet
Ubulu skrev (4 minutter siden):

Ja, det er jo ikke som om vi ikke har prøvd forbud før. Resultat: Julekvelden hele året for de kriminelle miljøene. 

Anonymkode: 6f61d...d0a

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er mer tull med f.eks menn som drikker mye øl, enn dem som tar seg en drink.

Jeg ser også flere foreldre o.l som drikker i overkant mye øl/vin (daglig inntak hjemme o.l), enn at det går i sprit.

Er 32år og har aldri opplevd noen som har problemer med høyt spritinntak. Har derimot kjennskap til mange som drikker mye øl o.l 

Anonymkode: 1497e...c07

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 18.39):

Da tenker jeg på vodka og all alkohol på 37,5% og mer. Så mye elendighet som alkohol medfører rundt omkring. Bråk, vold, barn som opplever fulle og gale voksne osv....

Sterk alkohol er ikke på noen måte bedre enn annen rus. Eneste forskjellen er at det er lovlig.

Velkommen til smugling og organisert kriminalitet. Kjempe smart tankegang🙄

Anonymkode: a0566...1ac

• Liker 4
Skrevet

Har du planer om å lansere et "kÅkain-light"-produkt eller noe sånt, TS? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 32år og har aldri opplevd noen som har problemer med høyt spritinntak. Har derimot kjennskap til mange som drikker mye øl o.l 

Det er rimelig spess, synes jeg... Det er jo en kjensgjerning at veldig mange ikke tåler "sprit"... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 18.50):

Om en person har problemer med å begrense seg spiller det ingen trille hva som konsumeres av alkohol. 

Anonymkode: a0566...1ac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 18.53):

Hvorfor tror du det? Jeg synes ikke det virker realistisk at dyre viner og dyr champagne skal bli lavstatus.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 18.50):

Helt sant. Jeg har gått på spritfylla en gang i hele mitt liv, og da endte jeg med å yppe til bråk. Aldri igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...