Gå til innhold

Har unge kvinner penere hud nå enn for 15-20 år siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rundt 40 og synes unge kvinner( 20-25) har friskere hud enn det som var vanlig i 2008. Har det skjedd noe med hudpleien/sminken siden den gang? Eller er det fillers? 

Senest i går så jeg en gjeng unge kvinner med vakker porselenshud, og dette var ikke beste vestkant på noen måte. Helt vanlige unge kvinner. 

Har YouTube en innvirkning også?

Anonymkode: aa33a...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror sminke har mye å si. Ja, og såklart filler, botox også har mye å si. Jeg syns mange unge jenter hadde flott hud i 2008 og jeg da. Men ser man på eldre filmer, fra 70-80- tallet, så ser unge kvinner mye eldre ut enn i dag. Huden deres var også mer sliten før. Kan være livsstilen også. 

Syns mange 40 og 50 åringer har bra hud også. Skal ikke undervurdere det å ta vare på huden sin heller. 

Anonymkode: 4839c...475

• Liker 4
Skrevet

Syns generelt man nå ser yngre ut enn feks 50 år tilbake (hvis man ser bilder/ filmer) , også de som ikke har brukt fillers eller bruker masse sminke. Vet ikke hva det skyldes..

• Liker 2
Skrevet

De har ikke blitt bedratt av elendige sminke tips 😂😭

Anonymkode: 2ed42...dc6

• Liker 5
Skrevet

Det har antageligvis blitt vanligere med medisin mot akne (ser ut til at det ble lettere å forskrive i 2007). Kan godt tenkes det har hatt en synlig effekt, i tillegg til at folk generelt er blitt mye flinkere til å sminke seg pga eksplosjonen av tutorials på YouTube.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Laura80 skrev (8 minutter siden):

Syns generelt man nå ser yngre ut enn feks 50 år tilbake (hvis man ser bilder/ filmer) , også de som ikke har brukt fillers eller bruker masse sminke. Vet ikke hva det skyldes..

Fordi de for 50 år siden var usminket?

Anonymkode: a721c...d57

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ser man på eldre filmer, fra 70-80- tallet, så ser unge kvinner mye eldre ut enn i dag. Huden deres var også mer sliten før. Kan være livsstilen også.  

Jeg mistenker at man kanskje har blitt flinkere med lyssetting og CGI for å få ansiktene til å se "flawless" ut, spesielt etter oppløsning på skjermen og detaljer i ansiktet ble mer synlig. 

Men ja, botox ble tilgjengelig i 1989, så det stemmer ganske bra med den observasjonen!

• Liker 3
Skrevet

Kan også handle om kosthold, solbeskyttelse, hudpleie rutiner, god søv og trening. Har for meg at unge kvinner idag har som trend å prestere i mye høyere nivå enn da jeg var på deres alder. Sminken er anderledes. 
Men for min hud tror jeg solarium tok sin skade, for tok hardt i med styrken på ansiktet for å bli brun (Er blek). Visste ikke at vi kunne få rynker av det, sol er jo en av største grunnene til rynker, sammen med mimikk og mulig røyk? 

Medesin mot kviser tror jeg også, som noen nevner er mer populært. Og retinol og slikt. 

• Liker 6
Skrevet

Mange flere tips og masasjer og rollere og oljer, og slikt mot rynker også. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes bare det er trist at «ung hud» har blitt en så stor hype 🙁

Anonymkode: df763...29b

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes bare det er trist at «ung hud» har blitt en så stor hype 🙁

Anonymkode: df763...29b

enig

• Liker 5
Skrevet

Ja,jeg syns det.

Man er mer fokusert på hudpleie og/eller sminke i en helt annen grad enn før.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lagt merke til dette selv. Men tipper de fleste er blitt flinkere med solkrem og sminke. Trist om det skyldes flere eller andre inngrep. Synes tror ikke det er bra og begynne med slikt alt for ung. 

• Liker 1
Skrevet
tebrok skrev (3 timer siden):

Jeg mistenker at man kanskje har blitt flinkere med lyssetting og CGI for å få ansiktene til å se "flawless" ut, spesielt etter oppløsning på skjermen og detaljer i ansiktet ble mer synlig. 

Men ja, botox ble tilgjengelig i 1989, så det stemmer ganske bra med den observasjonen!

Lyssetting har masse å si. Filter også. Men de vi ser ute ser vi jo som de er. Men mange unge begynner tidlig med litt av hvert. Sminke og alt det der gjør en del det også. Ellers skal jo unge ha bra hud. Eldre også forøvrig, hvis de tar vare på seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Unge i dag er mye flinkere til å sminke seg pent enn unge for 20 år siden. Det henger bl.a. sammen med tilgang på kunnskap om sminke. Nå er det flusst av youtube-videoer om teknikker o.l. det er også mye bedre tilgang på gode produkter, og det koster mindre enn for 20 år siden.

Om du ser på bilder, så er jo alt av bilder retusjert eller med filter. Dette kommer i tillegg til bedre sminke og at man er langt flinkere til å ta flatterende bilder, bruke lyset riktig, bedre kameraer m.m. Bilder forteller ikke sannheten.

Tror også tilgangen på medisin mot akne spiller inn. Lettere å få pen hud.

Anonymkode: 92384...4b6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Unge i dag er mye flinkere til å sminke seg pent enn unge for 20 år siden. Det henger bl.a. sammen med tilgang på kunnskap om sminke. Nå er det flusst av youtube-videoer om teknikker o.l. det er også mye bedre tilgang på gode produkter, og det koster mindre enn for 20 år siden.

Om du ser på bilder, så er jo alt av bilder retusjert eller med filter. Dette kommer i tillegg til bedre sminke og at man er langt flinkere til å ta flatterende bilder, bruke lyset riktig, bedre kameraer m.m. Bilder forteller ikke sannheten.

Tror også tilgangen på medisin mot akne spiller inn. Lettere å få pen hud.

Anonymkode: 92384...4b6

Ja jeg skjønner. Men jeg tar utgangspunkt i det jeg ser på gaten.

Anonymkode: aa33a...6e5

Skrevet

Jeg synes ikke det. Ja dem er super flink til å sminke seg. Men de som er uten sminke har ikke finere hud enn det jeg hadde på den tiden. Ser mine unger å. Samme hud som meg lell om dem er mye flinkere med å ta vare på huden enn det jeg var på den alderen. Ikke deres venner har bedre hud enn det vi hadde på den tiden. Men ja. Mye flinkere til å sminke seg enn vi var på den alderen. 

Anonymkode: e5106...6f1

• Liker 5
Skrevet

En blanding av solfaktor , mer bevisst på kosthold, bedre hudpleie og bedre sminke? 

Anonymkode: 7e22e...e83

Skrevet

De er mye flinkere med hudpleie og sminke enn "vi" var.  Jeg er 40 og har først nå begynt å tenke på hudpleie utenom fuktighetskrem og solkrem. I dag ser jeg 13-åringer i hudpleieavdelingen med full kontroll på rens, serum og div. Vår rens var vanlig såpe, til nød clerasil, som ikke fungerte til noe...  De får nok masse tips på youtube/tiktok, i tillegg til at det skal mindre til å få skrevet ut både p-piller og akne-medisin. Bedre tilgjengelighet på gode produkter spiller nok og inn. 

Jeg så ut som ett "pizza-tryne" til oppi 20-årene før jeg fikk kranglet meg til yasmin p-piller. 

Anonymkode: ea9e2...cc6

Skrevet

Bedre sparkling enn før i tiden. Samt lettere tilgang på tips for sparkling nå når man har internettet. 

Anonymkode: d3413...96f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...