Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han prater til meg så respektløst/aggressivt?

Feks "ikke ta på vinduene med de fettete hendene! Nå har jeg vasket over flere ganger!" (Prøvde å få bort dugg fra ruta)

Eller "eh....pølser til middag? Neitakk"

"Det er flekker på gulvet"

Er generelt sur, og svarer uhøflig. 

Jeg tar han på det, og han forstår ikke hva jeg mener.

Hele toneleiet høres generelt surt og kjipt ut ...

Anonymkode: 944f9...c66

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feks "ikke ta på vinduene med de fettete hendene! Nå har jeg vasket over flere ganger!" (Prøvde å få bort dugg fra ruta) - du får vaske over en gang til, så skal jeg skjerpe meg heretter

Eller "eh....pølser til middag? Neitakk" - ok, da lager du middag

"Det er flekker på gulvet" - ok, vaskebøtta er der

Anonymkode: f83f6...f62

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Feks "ikke ta på vinduene med de fettete hendene! Nå har jeg vasket over flere ganger!" (Prøvde å få bort dugg fra ruta)

Skjønner han godt om du prøver å fjerne dugg på vinduet med hendene dine. Det blir veldig stygt. 

Pølser er jo ikke bra middag.

Toneleiet hans er alltid slikt, uansett hvem han prater med? Da kan man vel tro at slik er han og ikke ta seg nær av det. 

Anonymkode: 70264...89a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den tekstlige versjonen høres inne spesielt aggressiv eller respektløs ut. Dama mi snakker bruker mye sterkere ord til meg.

Mye ligger i tonefall og kontekst som det er umulig for oss å ta stilling til.

Anonymkode: 05068...c49

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette er vel ikke noe verre enn det damer sier til menn absolutt hele tida. 

Anonymkode: 5ed83...82c

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner han godt, om du tar på vindu med fingrene. Og pølser er middag for 5 åringer

Anonymkode: 22fbf...a1b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feks "ikke ta på vinduene med de fettete hendene! Nå har jeg vasket over flere ganger!" (Prøvde å få bort dugg fra ruta) Du forsøker å fjerne dugg fra rute med hendene - det hadde jeg reagert på også.

Eller "eh....pølser til middag? Neitakk" Ja, det er ikke middag.

"Det er flekker på gulvet" - De kan han vaske vekk selv.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å konfrontere ham slik at han skjlnner at dette ikke er greit: «vet du, jeg blir faktisk ganske lei med når du snakker til med på den måten. Hvorfor gjør du egentlig det?» forklar gjerne HVA du reagerer på: «merker du selv at du snakker med en spydig tone/bruker krasse ord. Kan du heller gi meg beskjed på en roligere og mer imøtekommende måte?»

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Endel som ikke kan noe for at de har et aggressivt toneleie har jeg lært oppigjennom. På samme måte som noen har et veldig forsiktig toneleie.

Dessverre er det sånn at man gjerne bryr seg om hvordan en person sier noe enn hva de sier

Anonymkode: 30385...d59

• Nyttig 1
Skrevet

Oj, hadde mannen min klådd på vindusrutene og spist pølser til middag ville jeg virkelig revurdert forholdet. Ikke rart han blir irritabelt…

Anonymkode: 35ee3...374

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oj, hadde mannen min klådd på vindusrutene og spist pølser til middag ville jeg virkelig revurdert forholdet. Ikke rart han blir irritabelt…

Men det er vel måten MSN snakker på og prater til partneren på?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner han godt, om du tar på vindu med fingrene. Og pølser er middag for 5 åringer

Anonymkode: 22fbf...a1b

Pølser er ikke middag for 5 åringer heller. 

Hvorfor tror alle at barn er en form for kompostkvern for dårlig mat? Som barnemenyer på restauranter eller all inklusive hoteller med få stjerner; barnemenyen er jo bare dritt.   

Anonymkode: 56694...971

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skjønner han godt om du prøver å fjerne dugg på vinduet med hendene dine. Det blir veldig stygt. 

Pølser er jo ikke bra middag.

Toneleiet hans er alltid slikt, uansett hvem han prater med? Da kan man vel tro at slik er han og ikke ta seg nær av det. 

Anonymkode: 70264...89a

Det var ikke pølser til middag.

Kl var 13 og jeg lagde omelett med pølser til barna

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ikke pølser til middag.

Kl var 13 og jeg lagde omelett med pølser til barna

Jammen det var jo ikke det du skrev  - hvorfor i all verden skulle vi ha tolket det på noen annen måte, tenker du? 

• Liker 8
Skrevet

Jeg er deprimert og kan være ganske krass i svarene når jeg er sliten eller har en dårligere dag enn jeg kan takle. Jeg ville definitivt blitt muggen om noen fettet til vinduer jeg akkurat hadde vasket. Men jeg ville også forstått det om vedkommende hadde reagert på tonen. 

Jeg hadde dessuten planer om å ha ostepølser til middag i dag, men denne tråden ødela det litt for meg. 

Anonymkode: c2380...3d4

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg vet ikke hvor etablert dere er. Om det er barn inne i bildet. Men, jeg hadde ikke klart å leve med en partner som stadig prater nedsettende til meg. Mannen min gjør det en sjelden gang og jeg reagerer kraftig hver gang. Ikke at jeg nødvndigvis fyker i taket, heller motsatt. Tar det opp med han at dette synes jeg ikke er noe hyggelig. Sånn kan vi ikke ha det. Jeg prøver selvsagt å ikke snakke slik til han heller (gjør jeg det får jeg høre det). 

Dersom dette hadde vart uten at samtaler om det virket ville jeg gått så langt som å avslutte forholdet.

Anonymkode: 0c2cf...5fc

• Liker 4
Skrevet

Han høres ikke spesielt hyggelig ut. Jeg hadde reagert. 😞

• Liker 2
Skrevet

Mannen min viser fingeren sin til meg. . Jeg vet ikke hvorfor jeg blir. Han er egoistisk, destruktiv og manipulativ 

Anonymkode: 0ed8b...4d0

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det kan godt være han er respektløs. 

Samtidig som jeg blir morderisk hvis noen (voksne) tar på bilrutene. Mareritt å vaske. Og pølser er uff.. 

Men kanskje dere bør snakke om at dere må skjerpe hvordan dere snakker til hverandre? Dere har jo tydeligvis barn. Viktig å være gode rollemodeller 

Anonymkode: 1e7a4...628

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Revurdert forholdet pga pølser til middag😂 Er glad jeg og mannen er såpass trygge på hverandre at vi tåler at den ene eller den andre spiser pølser til middag innimellom😂

Anonymkode: ee0f8...a5c

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...