AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Hadde en forkjølelse tidligere i høst som både varte og rakk. Nå er jeg syk med korona og SKIKKELIG dårlig på sjette dagen. 😔 Er det pga det nedsatte immunforsvaret man får som gravid? Anonymkode: 3ec77...707
Biloba Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Immunforsvaret nedreguleres litt under graviditet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hadde en forkjølelse tidligere i høst som både varte og rakk. Nå er jeg syk med korona og SKIKKELIG dårlig på sjette dagen. 😔 Er det pga det nedsatte immunforsvaret man får som gravid? Anonymkode: 3ec77...707 Opplever det verre fordi jeg ikke kan bruke samme medisiner som gravid. Nesespray f.eks, savnet otrivin da jeg gikk gravid. Anonymkode: e3392...dcc
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Jeg opplevde det motsatt, all sykdom var mildere som gravid, selv korona. Anonymkode: 94b28...851
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Jeg sitter med samme inntrykket som deg. Er i uke 13, og allerede syk for andre gang på 3-4 uker. Forkjølelse begge gangene tror jeg, covid-testene har i alle fall vært negative hele veien. Er på åttende dagen nå og har endelig fått utskrevet cosylan med streng beskjed om å ta små doser. Kanskje jeg får sove i natt uten å tisse på meg eller kaste opp 😅 Anonymkode: 44f56...211 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Opplever det verre fordi jeg ikke kan bruke samme medisiner som gravid. Nesespray f.eks, savnet otrivin da jeg gikk gravid. Anonymkode: e3392...dcc Ifølge Helsenorge kan man bruke Otrivin som gravid. Anonymkode: 3ec77...707 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Opplever det verre fordi jeg ikke kan bruke samme medisiner som gravid. Nesespray f.eks, savnet otrivin da jeg gikk gravid. Anonymkode: e3392...dcc Du vet at vanlig Otrivin er trygt å bruke som gravid? Det er den med menthol som de fraråder å bruke. https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/tett-nese-2/ Anonymkode: f563c...463 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Dette er en av grunnene til at jeg endte opp sykmeldt hele svangerskapet sist . Jeg hadde barnehagebarn, og samfunnet var nettopp åpnet opp fullt. Forkjølelser, omgangssyke, covid, influensa, munn-hånd-og-fot-syke, lungebetennelse. Til å bare være gravid i knappe 8 måneder er det nesten imponerende hvor mange sykdommer jeg klarte å samle opp🤭 Pst, husk influensavaksine. 😷 Anonymkode: e8432...f09 1
EmVeeJee Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Jepp! Jeg har hatt omgangssyken to ganger i hele mitt liv - begge når jeg var gravid med 2 og 3. Generelt dårligere immunforsvar så ble mye forkjøla også, noe jeg aldri er ellers 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå