Gjest Osenua Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Har ofte lest at det er et "Red Flag" å si negative ting om eksen sin. Men da er spørsmålet: hva om denne eksen faktisk var en dårlig/ond person? Jeg hadde et forhold for lenge siden med ei som manipulerte meg skikkelig, og det var ikke en god periode i livet mitt. Jeg har siden hatt trust issues og unngått dating Jeg er en veldig ærlig og direkte fyr. Så når noen spør meg om hvorfor mitt forrige forhold tok slutt......da har jeg ikke lov å svare på det?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Hvor ofte blir du spurt om det? Man kan svare ting som at man ikke fungerte sammen. Folk som snakker dritt om eksen er red flags Anonymkode: 6854c...694 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Du bør si at du ikke ønsker å snakke om det. Anonymkode: 25ee7...bf8 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Du får svare som du ønsker, selvsagt. Personlig skygger jeg banen om noen virker bitter, da er de ikke 100% ferdig med forholdet følelsesmessig. Ikke at de nødvendigvis vil gå tilbake til eksen selvsagt, men at det ligger mange følelser der likevel som gjør at de på en eller annen måte henger igjen i forholdet. Anonymkode: aab1a...54e 2
Gjest Osenua Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor ofte blir du spurt om det? Man kan svare ting som at man ikke fungerte sammen. Folk som snakker dritt om eksen er red flags Anonymkode: 6854c...694 Ble spurt om det i går. Vi pratet om forholdserfaringer. Jeg gikk ikke i detalj, og ikke hun heller. Bare at ting ikke funket Helst så har jeg jo lyst til å være så informativ og ærlig som mulig. Kall det en autistisk greie om du vil
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 Start med å si at ting var vanskelig. Ikke mer enn det. blir dere sammen får du langsomt utdype. min x var desidert det ondeste mennesket jeg noen gang har møtt. Forsøkte til og med å drepe meg. Likevel kunne det ikke falle meg inn å snakke om dette i en dating fase. Langsomt åpner jeg mer opp hvis det blir mer seriøst Anonymkode: 5cfd0...92a 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Å snakke masse om ekser er unødvendig. Gjør det med en psykolog hvis du må Anonymkode: afc9e...f66
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Jeg ser ikke helt behovet for å fortelle masse om en eks. Kommer spørsmålet så kan man jo bare svare kort. Du forteller jo bare din side av saken, og da er det veldog merkelig å høre på at noen rakker ned på noen man har valgt å ha et forhold til. Blir det noe langvarig så kan det jo hende det i en eller annen setting blir naturlig, men likevel er det alltid best å holde det enkelt. Hva er grunnen til at noen har behov for at du skal fortelle om en eks er jo også interessant å vite. Det er en forskjell på å vite om du er nysingel, har mange forhold bak deg og det å utlevere en eks med din versjon. Hvorfor det ble slutt har egentlig bare usikre personer behov for å vite og da ønsker man jo gjerne at man selv er en bedre person enn din eks. Anonymkode: f99d8...081
Daria Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 Osenua skrev (26 minutter siden): Ble spurt om det i går. Vi pratet om forholdserfaringer. Jeg gikk ikke i detalj, og ikke hun heller. Bare at ting ikke funket Helst så har jeg jo lyst til å være så informativ og ærlig som mulig. Kall det en autistisk greie om du vil Tenk mindre på hva du har lyst til å informere om og mer på hva motparten ønsker og trenger å vite - tidlig i en datingsituasjon er det begrenset hva man vil vite om negative ting fra den andres liv nesten uansett. Å snakke stygt om andre, uansett hvor berettiget man mener at det er, setter sjelden en selv i et godt lys. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Jeg kaller ikke eksen ond, selv om han drev med psykisk vold. Jeg sa til daten min (som ble mannen min) at jeg hadde vært gjennom noe tøft ganske tidlig, og vi snakker iblant om ting når det dukker opp. Jeg har sagt han bare må spørre. Men det har ingen hensikt for meg å utbryte "eksen var ond/gal" på en tidlig date, det hjelper jo ikke noe. Det viktige er at mannen min forstår hvorfor jeg reagerer kraftig på enkelte ting, så kan han gjøre opp sin egen mening om en som er psykisk voldelig (han er svært lite fornøyd for å si det sånn). Anonymkode: c1022...c69 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Min ex er en ond person. Derfor har jeg foreløbig ikke gått ut offentlig med at jeg er i et nytt forhold. Exen min er virkelig virkelig psykisk syk. Anonymkode: f9180...0f4 1
svartkatt Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 Tenker det kommer an på hvordan du omtaler eksen, og hvilke anledninger du snakker om eksen/forholdet. Det trenger ikke være et rødt flagg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 Synes ikke det er rødt flagg, spesielt hvis denne eksen er en person din nye flamme også vet om. Anonymkode: 0b13f...763
Gjest Osenua Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 Jeg har ikke snakket med henne siden jeg slo opp. Men jeg bærer ikke nag og jeg tilgir henne. Jeg bærer meg ikke over dette, men kan være at jeg trenger litt mer tid på å stole på folk
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Jeg hadde en ond eks, han var helt grusom. Masse psykisk vold, manipulering og ondskap. Men jeg prater ikke om han i en datingfase. Unngår å snakke om han. Kan jo fortelle noe om han hvis vi blir mer kjent over tid, men aldri i en tidlig bli-kjent-fase. Anonymkode: ed930...edc
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 Osenua skrev (6 timer siden): Ble spurt om det i går. Vi pratet om forholdserfaringer. Jeg gikk ikke i detalj, og ikke hun heller. Bare at ting ikke funket Helst så har jeg jo lyst til å være så informativ og ærlig som mulig. Kall det en autistisk greie om du vil Min eks var grovt voldelig. Om noen spør, sier jeg vi bare passet ikke sammen eller var for forskjellige. Noe som også er sant. Anonymkode: 5c56a...81d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 I en datingfase sier jeg at vi ikke passet sammen eller at vi ønsket ulike ting. Anonymkode: 6c54d...e94
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #19 Skrevet 26. november 2023 Begge exne mine i voksen alder er fine personer. Hun jeg nylig var sammen med er faktisk en kjempe flott jente, men vi passet allikevel ikke sammen. Dessverre gadd hun ikke lese det jeg skrev til henne da vi fjernet hverandre fra snap og Facebook. Jeg prøvde å ønske henne lykke til videre, at jeg håper hun finner en som virkelig kan gjøre henne lykkelig. Og håper hun husker det jeg sa om at hvis hun blir sammen med enda en som behandler henne voldelig så stiller jeg gjerne opp og hjelper henne ut av det. Mwn kjenner jeg henne rett så kommer hun til å kjempe den kampen også alene. Anonymkode: 7b555...4de
KallePils Skrevet 26. november 2023 #20 Skrevet 26. november 2023 Osenua skrev (14 timer siden): Har ofte lest at det er et "Red Flag" å si negative ting om eksen sin. Men da er spørsmålet: hva om denne eksen faktisk var en dårlig/ond person? Jeg hadde et forhold for lenge siden med ei som manipulerte meg skikkelig, og det var ikke en god periode i livet mitt. Jeg har siden hatt trust issues og unngått dating Jeg er en veldig ærlig og direkte fyr. Så når noen spør meg om hvorfor mitt forrige forhold tok slutt......da har jeg ikke lov å svare på det? Problemet er at andre ikke kjenner fasiten. Andre vet ikke om eksen din faktisk var genuint ond eller om det er bare er du som er en drittslenger. Og det er en usikkerhet du ikke bør skape. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå