AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Del Skrevet 25. november 2023 Noen som har noen råd som kan hjelpe mot urolige bein? Har de siste par årene begynt å slite med det, og det er av og til helt håpløst om natten. Anonymkode: c13f8...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Del Skrevet 25. november 2023 Magnesium. Anonymkode: 0b824...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 Prøv magnesium først. Ikke kjøp billigprodukt, men et som gir godt opptak, f.eks fra biolife Ellers er d vitamin og b vitaminer (b12, b6) også viktig. Anonymkode: 996fe...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Del Skrevet 25. november 2023 Magnesium, definitivt. Jeg merker godt om jeg har glemt å ta noen dager! Anonymkode: b4117...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Magnesium. Anonymkode: 0b824...c3d AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøv magnesium først. Ikke kjøp billigprodukt, men et som gir godt opptak, f.eks fra biolife Ellers er d vitamin og b vitaminer (b12, b6) også viktig. Anonymkode: 996fe...b10 Har dere merket forskjell? Har nettopp begynt å ta d og b vitaminer. Anonymkode: c13f8...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Magnesium, definitivt. Jeg merker godt om jeg har glemt å ta noen dager! Anonymkode: b4117...c82 Ok , hvilke tabletter? Anonymkode: c13f8...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere merket forskjell? Har nettopp begynt å ta d og b vitaminer. Anonymkode: c13f8...d7f Ja det er stor forskjell når jeg tar magnesium og ikke. Anonymkode: 0b824...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Del Skrevet 25. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere merket forskjell? Har nettopp begynt å ta d og b vitaminer. Anonymkode: c13f8...d7f Ja, men det tar tid, avhengig av hvilke doser du tar/hvor mye kroppen trenger. Du bør sjekke hva nivåene dine ligger på mtp b12 og d vitamin, slik at du tar høye nok doser. B-12 i b-kompleks er ofte veldig lite, og d vitamin i tran o.l sådan. Du bør også ta magnesium over en lengre periode, ikke bare for å få hodet over vann. Når du først har fått fysiske symptomer, så har du hatt mangel lenge. Denne er meget bra, jeg tar 3 kapsler daglig. Men begynn med 2, som er normal dose, så ser du etter noen uker. https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA04arBhAkEiwAuNOsIm8RR3uxTtOL_qWNOieufWcMsWfpN36tQyH-0rQtH-pqOhM28g3pChoCys0QAvD_BwE Anonymkode: 996fe...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok , hvilke tabletter? Anonymkode: c13f8...d7f Har brukt både disse https://www.vita.no/bio-life/bio-life-magnesium og disse https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/gevita-magnesium-350mg,5024175?gad_source=1 Bruker sistnevnte nå (billigste) og har gjort de siste par boksene, de funker like fint for meg ihvertfall! Anonymkode: b4117...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men det tar tid, avhengig av hvilke doser du tar/hvor mye kroppen trenger. Du bør sjekke hva nivåene dine ligger på mtp b12 og d vitamin, slik at du tar høye nok doser. B-12 i b-kompleks er ofte veldig lite, og d vitamin i tran o.l sådan. Du bør også ta magnesium over en lengre periode, ikke bare for å få hodet over vann. Når du først har fått fysiske symptomer, så har du hatt mangel lenge. Denne er meget bra, jeg tar 3 kapsler daglig. Men begynn med 2, som er normal dose, så ser du etter noen uker. https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA04arBhAkEiwAuNOsIm8RR3uxTtOL_qWNOieufWcMsWfpN36tQyH-0rQtH-pqOhM28g3pChoCys0QAvD_BwE Anonymkode: 996fe...b10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har brukt både disse https://www.vita.no/bio-life/bio-life-magnesium og disse https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/gevita-magnesium-350mg,5024175?gad_source=1 Bruker sistnevnte nå (billigste) og har gjort de siste par boksene, de funker like fint for meg ihvertfall! Anonymkode: b4117...c82 Ok , tusen takk for svar 🙂 Anonymkode: c13f8...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Del Skrevet 25. november 2023 Hei ts, om ikke magnesium hjelper eller jern (sjekk jernlager hos lege) bør du oppsøke videre hjelp hos nevrolog, feks Sandvika Nevrosenter. Men sjekk først ut RLS Norge som er en forening for oss med RLS. Det finnes også en FB gruppe for oss hvor jeg har fått mye hjelp. Urolige bein, som heter Restless legs syndrom er en hjernesykdom som er svært underdiagnostrisert. RLS kan ta over livet fullstendig, om det er alvorlig nok, da en ikke får søvn. Restless Legs Syndrome (RLS) er en plagsom kronisk tilstand med trang til å bevege beina, oftest ledsaget av parestesier eller annen form for sensorisk ubehag. Bevegelsestrangen medfører motorisk rastløshet og ofte søvnproblemer. RLS er også kjent som Willis-Ekbom sykdom. Anonymkode: e5924...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Del Skrevet 25. november 2023 Jeg tar magnesium, men kom ikke helt i mål før jeg begynte å ta jern i tillegg. Hadde jernmangel som jeg behandlet med en tre måneder kur med høydose tbl, nå vedlikeholder jeg med Floradix Formula. Det er fremdeles litt til stede av og til, men ikke like mye som før. Jeg synes også det hjelper med regelmessig fysisk aktivitet. Anonymkode: 22688...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Del Skrevet 25. november 2023 Jeg har flere ting jeg tyr til, men det viktigste er jern. Med urolige bein bør ferritin ligge over 50, så en sjekk hos legen er ikke dumt. Jeg merker godt når jernlagrene/ferritin faller! Tøying av leggene før jeg legger meg, massasje, skumrulle (foam roller), og å sove med en løs strikk rundt leggen hjelper også (det siste aktiverer føle-nerver i huden som kan blokkere bevegelsestrangen). Hvis ingenting annet hjelper, dusje leggene i iskaldt vann og så legge seg med de fuktige beina utenfor dyna. Hjelper etter litt samme prinsippet som strikken, hvor man trigger føle-nerver i huden. Anonymkode: 580bb...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå