AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Han er 14 år. Jeg bor ettsted som er helt forferdelig. Jeg merker det går på helsa løs.Han vil ikke flytte.Nå vurderer jeg å kjøpe meg hytte som lånes maks.Jeg er uføretrygdet og om noen få år mister jeg alle barnetillegg.Jeg vil bare vekk herfra.Hadde det ikke vært for sønnen min så hadde jeg solgt på flekken.Jeg vil bare selge leiligheten å enten bo på en hytte eller en bolig helt for seg selv. I tillegg får jeg bare noen 100 000 kr i boliglån men får rammelån å privat lån av foreldre. Men da blir det å kjøpe hytte. Å eie hytte å leilighet. Det blir mye utgifter. Jeg hater å bo oppå folk . Våkne av andre , høre lyder, ulyder døgnet rundt . Nå har jeg holdt ut i tre år å jeg holder på å stryke med ofte. Dritt sliten av mangel på søvn. Bolig markedet er vanskelig om dagen.Så hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 8fbc2...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Hva med å la sønnen bo hos sin far og så flytter du? Anonymkode: 700cb...d14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å la sønnen bo hos sin far og så flytter du? Anonymkode: 700cb...d14 Faren bor en halv time unna.Det er vanskelig. Han jobber skiftarbeid å buss tilbudet der er dårlig. Anonymkode: 8fbc2...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Du vil flytte med barnet til en hytte oppi huttiheita?? Seriøst! Det kan du ikke gjøre Anonymkode: 175a7...422
Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Du setter barnet foran dine egne behov.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren bor en halv time unna.Det er vanskelig. Han jobber skiftarbeid å buss tilbudet der er dårlig. Anonymkode: 8fbc2...e4b Men en halvtime unna betyr vel at skokekretsen er den samme? Eventuelt bo der du gjør et par år til og så flytter han til far når videregående starter. Da kan han jo kjøre selv til skolen. Anonymkode: 700cb...d14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Det trenger ikke å være i hutti heita. Jeg ser flere fine hytter i nærheten av her vi bor.15 min kjøring unna. Men jeg får ikkekjøpr noe annet før jeg er kvitt denne leiligheten. Anonymkode: 8fbc2...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han er 14 år. Jeg bor ettsted som er helt forferdelig. Jeg merker det går på helsa løs.Han vil ikke flytte.Nå vurderer jeg å kjøpe meg hytte som lånes maks.Jeg er uføretrygdet og om noen få år mister jeg alle barnetillegg.Jeg vil bare vekk herfra.Hadde det ikke vært for sønnen min så hadde jeg solgt på flekken.Jeg vil bare selge leiligheten å enten bo på en hytte eller en bolig helt for seg selv. I tillegg får jeg bare noen 100 000 kr i boliglån men får rammelån å privat lån av foreldre. Men da blir det å kjøpe hytte. Å eie hytte å leilighet. Det blir mye utgifter. Jeg hater å bo oppå folk . Våkne av andre , høre lyder, ulyder døgnet rundt . Nå har jeg holdt ut i tre år å jeg holder på å stryke med ofte. Dritt sliten av mangel på søvn. Bolig markedet er vanskelig om dagen.Så hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 8fbc2...e4b Har dere mulighet til å flytte sammen en halvtime unna der der er mer behagelig for deg? Anonymkode: 68d16...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 Hvis sønnen din trives, så blir du boende til han flytter ut, så kan du gjøre som du vil. Anonymkode: 27404...797 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 Jeg ville vært veldig stresset hvis jeg var 14 og det stadig var spørsmål om vi skulle flytte vekk. Du bør vente. 14 er en sårbar alder Anonymkode: d81b0...b9f
Daria Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Snakker du om å flytte til ny bolig i samme område og skolekrets, eller å flytte til et helt nytt sted? Det første tenker jeg at en 14-åring skal tåle, men skolebytte ville jeg ikke tvunget på en ungdomsskoleelev med mindre det var helt nødvendig. Disse få årene er mye viktigere for ham enn for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis sønnen din trives, så blir du boende til han flytter ut, så kan du gjøre som du vil. Anonymkode: 27404...797 Det kan være mange år til han flytter ut. Anonymkode: 8fbc2...e4b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 Hva med å heller bruke noen penger på å lydisolere leiligheten? Det er billigere enn en hytte.😊 Anonymkode: ac6ce...ced 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 Det er ikke sikkert du får lov å bruke hytten som helårsbolig. Anonymkode: f0ea6...4ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han er 14 år. Jeg bor ettsted som er helt forferdelig. Jeg merker det går på helsa løs.Han vil ikke flytte.Nå vurderer jeg å kjøpe meg hytte som lånes maks.Jeg er uføretrygdet og om noen få år mister jeg alle barnetillegg.Jeg vil bare vekk herfra.Hadde det ikke vært for sønnen min så hadde jeg solgt på flekken.Jeg vil bare selge leiligheten å enten bo på en hytte eller en bolig helt for seg selv. I tillegg får jeg bare noen 100 000 kr i boliglån men får rammelån å privat lån av foreldre. Men da blir det å kjøpe hytte. Å eie hytte å leilighet. Det blir mye utgifter. Jeg hater å bo oppå folk . Våkne av andre , høre lyder, ulyder døgnet rundt . Nå har jeg holdt ut i tre år å jeg holder på å stryke med ofte. Dritt sliten av mangel på søvn. Bolig markedet er vanskelig om dagen.Så hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 8fbc2...e4b Er det du som spør om det er lurt å kjøpe hytte og skal ha en en time utenfor Hokksund? Anonymkode: 68d16...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Han er 14 år, det er klart du skal ta hensyn. Han er snart voksen og ute av redet, da kan du flytte til gokk. Det er kun få år det er snakk om. Du får finne måter å takle lydene på som er der nå, der finnes mange produkter for å stenge lyd ute. Fram til sønnen er ute av redet, spar penger til hytta så slipper du så mye å lån. Anonymkode: 99cdd...4b4 1
rampeguri Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til han er ferdig på videregående, eventuelt til han går på videregående. Det er ikke så lenge selv om det sikkert kan føles sånn akkurat nå. Kan jo hende han ikke begynner på den nærmeste videregående- og da kan det jo være et alternativ å flytte i nærheten av den han begynner på (eventuelt til et sted hvor det er greit med kollektivtransport til og fra)
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 Hytte er ikke lov å bruke som primær bolig. Så det utgår jo. Så alternativet er å flytte til nytt sted med billigere boliger. Anonymkode: 1e41e...336 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå