AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Jeg vasker alltid hender før jeg spiser… …hjemme. Men når jeg spiser på restaurant så går jeg sjeldent på toalettet for å vaske hender før maten. Hva med dere? Anonymkode: d28f0...b6e
Million Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 (endret) Kun før jeg lager maten. Altså før jeg skal håndtere mat med fingre og hender. Når jeg setter meg ned etterpå og skal spise den, skal jeg tross alt bruke bestikk, og er ikke i fysisk kontakt med maten. Endret 25. november 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Vasker hender før jeg starter å lage den, og sikkert et par ganger underveis pga litt søl. Jeg vasker hender før jeg spiser ute om jeg må ta i maten med hendene ja. Noe har en lært etter snart 4 år med covid... Anonymkode: be4e7...000 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 Ja, jeg har alltid vasket hender før jeg spiser dersom jeg ikke lager maten selv - for da vasker jeg hender før jeg begynner å lage maten. På restaurant vasker jeg hendene før jeg spiser der også. Har glemt det én gang og vet ikke om det var derfor, men ble forkjølet dagen etter. Anonymkode: 65c40...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Kommer helt an på behov. Jeg vasker hender før jeg lager mat hvis jeg har vært ute og tatt på mye/er møkkete, men jeg har ikke noe hysterisk forhold til det. Vasker meg aldri på hendende før jeg skal spise ute, med mindre jeg er møkkete. Overdreven hygiene gir meg ikke noe godt immunforsvar. Anonymkode: 9a486...0b4 1
Jdz Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Vasker alltid hendene. Har som regel med håndsprit eller våtservietter når jeg er ute dersom det skulle være umulig å få vasket hendene skikkelig. 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 Selvfølgelig gjør jeg det, også ungene mine. Er jeg ute blant folk bruker jeg antibac før jeg tar på mat Anonymkode: e657a...1a0 1
svartkatt Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 Nei, men det kommer an på hva jeg har gjort før maten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Alltid. Og har alltid antibac i veska. Anonymkode: f977f...bff 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Ja. Har alltid (hånd)sprit i veska og. Anonymkode: 42cb7...0f3 1 1
Sola de Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 Jdz skrev (1 time siden): Vasker alltid hendene. Har som regel med håndsprit eller våtservietter når jeg er ute dersom det skulle være umulig å få vasket hendene skikkelig. Samme gjør jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vasker alltid hender før jeg spiser… …hjemme. Men når jeg spiser på restaurant så går jeg sjeldent på toalettet for å vaske hender før maten. Hva med dere? Anonymkode: d28f0...b6e Du burde jo gjøre det motsatt da. Hjemme er det kjente bakterier og det er ikke så stort problem. Anonymkode: be6ec...3ee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 Jeg vasker henda såpass ofte at jeg ikke gidder vaske meg på hendene om jeg for eksempel bare spiser en håndfull nøtter, et knekkebrød, frukt eller lignende. Jeg vasker hendene etter å ha gjort ting som toalettbesøk, klapping på kjæledyra, turer utendørs og selvsagt før mer skikkelig matlaging. Spiser jeg ute så vasker jeg meg heller ikke før måltidet men jeg bruker antiback dersom jeg skal spise noe jeg er i direkte kontakt med uten bestikk eller lignende. Anonymkode: 238cd...a3c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Vasker hendene før, underveis og etter matlaging. Hvis jeg har vært ute og skal spise inne, går jeg alltid innom badet og vasker hendene. Men på restaurant gjør jeg sjeldent det. Kanskje fordi jeg spiser med kniv og gaffel og da føler at jeg ikke trenger det like mye som når jeg spiser brødskive med hendende hjemme Anonymkode: 72f08...b7a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 Ja. En gang fikk jeg Omgangssyke dagen etter et kafébesøk. Etter det har jeg blitt enda nøyere på å vaske hendene før jeg spiser på kafé eller restaurant. Hjemme også så klart. Vet ikke om jeg ble smittet på kaféen da, men tar ingen sjangser. Hater Omgangssyke. Anonymkode: ebd9d...15c
Tough cookie Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 (endret) Kikket tilfeldigvis inn på kjøkkenet en gang jeg var på cafe, og måtte gå forbi den åpne kjøkkendøren på vei til do Angrer på at jeg gjorde det, for der stod kokken og laget mat og nøs ned i hendene sine mens han skjærte opp kylling. Han tørket seg rundt nesen, og fortsatte å ta på kyllingen med uvaskede hender. 🤮 Endret 25. november 2023 av Tough cookie
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 2 minutter siden, Tough cookie said: Kikket tilfeldigvis inn på kjøkkenet en gang jeg var på cafe, og måtte gå forbi den åpne kjøkkendøren på vei til do Angrer på at jeg gjorde det, for der stod kokken og laget mat og nøs ned i hendene sine mens han skjærte opp kylling. Han tørket seg rundt nesen, og fortsatte å ta på kyllingen med uvaskede hender. 🤮 Håper du sendte inn klage/varslet mattilsynet? Anonymkode: 9a486...0b4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Varierer. Ute: om det er en stund siden sist og jeg har tatt på mye. Men om det er mat jeg uansett ikke berører (spiser med bestikk, eller holder i papirpose rundt), dropper jeg det om det er upraktisk. Hjemme: varierer. Vanligvis lager jeg maten først og da vasker jeg uansett fingrene. Vasker meg også når jeg skifter fra jobbklær til hjemmeklær. Ellers: kommer an på om jeg uansett har vasket hendene nylig pga toalettbesøk, eller hva jeg har gjort og hvordan maten spises. Anonymkode: 13e5d...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå