Gå til innhold

Samboeren min har laget et seksualisert "meme" av en ung, kvinnelig kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette er uskyldig erting. Grunnen til at dere kvinner eser dere sånn opp er samme grunn som alltid. En yngre kvinne er i fokus, og da blir dere helt rabiat.

Anonymkode: 47f4d...7a8

Ikke i det hele tatt. Jeg har en tenåringsdatter som har opplevd trakassering fra menn på jobb. Det er ingenting å være sjalu på. Husker hvordan jeg selv ble utsatt for noe lignende som yngre. Frister ikke til gjentakelse.

Anonymkode: 0cb73...17d

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette er uskyldig erting. Grunnen til at dere kvinner eser dere sånn opp er samme grunn som alltid. En yngre kvinne er i fokus, og da blir dere helt rabiat.

Da regner jeg med du synes det er greit at bilder av din datter, søster, mor og bestemor blir brukt til slikt på deres arbeidsplasser? 

Anonymkode: 8e0b6...e66

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannonym20 skrev (3 timer siden):

Dette skal du få lov til å mene så mye som du bare vil. Men jeg er tross alt mann og har omgått menn (i dress til og med) på diverse kontorsteder i mange år. Og du ville blitt overrasket over hvem som kan finne på å si hva i mannfolkgjengen på jobb. Jeg sier ikke dette for å være slem, men sånn er det. Men det holdes jo selvfølgelig skjult for alle kvinner på jobb og hjemme. 

Så det du sier er at mange menn har liten respekt for kvinner?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Absolutt ikke! Jeg skrev tidlig i tråden, at jeg driver med selvforsvar, og er instruktør for andre kvinner. Fordi vi opplever så utrolig mye, fra vi er ganske ung! Mannen trener det samme, og er også instruktør, og han er svært opptatt av at jenter og kvinner skal være mer trygg. Vi har en tenåringsjente som har trent siden hun var ung, for menn har ikke forbedret seg siden jeg var ung, det finnes fremdeles altfor mange griser der ute som har null respekt for kvinner! 

Det er ikke uskyldig erting å seksualisere en ung kvinne, som bare er på jobb og gjør jobben sin. Det er helt hinsides at mennene der reduserer henne til et objekt, og det er helt sjukt at flere her forsvarer det?!

Anonymkode: e3316...4f9

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 21.48):

Vel, hva tror du samboeren vil si dersom hun går bak ryggen på han og (i hans øyne) kaster han under bussen og gir han problemer med sin arbeidsplass? Sjansen er stor for at han da går i motforsvar og sier at hun ikke hadde lov til å gå igjennom hans telefon. Da blir det ord mot ord. Og masse unødvendig drama.

Det er et særdeles dårlig råd å be ts involvere seg selv på denne måten fordi det potensielt kan skape problemer for ts som er helt uskyldig i det hele! Vitner om dårlig dømmekraft og at mange av dere tydeligvis tar for lett på det å gi råd til andre. Virker som mange tydeligvis driter i ts ve og vel, fordi dere blir for opphengt i prinsippet og det å få straffet typen til ts.

Anonymkode: cf444...9d7

Når han har gitt fra seg på kode for å komme inn på telefonen, så har han gitt henne lov. 

Herlighet, har du ikke hørt om alle de idiotene som ikke får igjen på forsikring fordi de har gitt fra seg bank id? Blir litt det samme. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

De er ulovlig å spre bilder, så uskyldig erting er det ikke. Og når der er snakk om seksuell trakassering, er det i hvert fall ikke uskyldig. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det har alt å gjøre med hvilke menn som gir oppmerksomheten og hvordan den gies, du må få deg en realitetsjekk om du tror oppmerksomhet fra menn generelt er positivt, det kan være truende og skuffende. I dette tilfellet er det stor sjangse for ubehag for den unge kvinnen. 

Anonymkode: 89ff8...8d1

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være ræv og skræv. En dristig julebordkjole gjør også susen. 

Jeg sier det ikke for å være et troll, men det er jo bare sånn verden er. Jeg er høyt utdannet og har jobbet på mange forskjellige plasser. Guttastemning finnes på jobb også, men de streetsmarte gutta skjuler det jo selvfølgelig for sine samboere og kvinnene på jobben, for de vet jo hvordan dere lynsjer. akkurat slik som her inne i denne posten.

Nei jeg skjønner ikke det. Men jeg trenger ikke skjønne det siden jeg ikke skal gifte meg med noen av de. 

Høyt utdannet og kan ikke en gang forskjell på subjekt- og objektsform? Nå tror jeg du fantaserer.

Dette skal du få lov til å mene så mye som du bare vil. Men jeg er tross alt mann og har omgått menn (i dress til og med) på diverse kontorsteder i mange år. Og du ville blitt overrasket over hvem som kan finne på å si hva i mannfolkgjengen på jobb. Jeg sier ikke dette for å være slem, men sånn er det. Men det holdes jo selvfølgelig skjult for alle kvinner på jobb og hjemme. 

De i dress er de verste. De er faktisk den eneste gruppa jeg har møtt som driver på sånn. På andre mannsdominerte arbeidsplasser (gjerne hvor folk har høy utdanning) har folk oppført seg skikkelig.

Det at du tror at kvinner ikke merker hvem det er som har dårlig kvinnesyn sier en hel del om hvor lite du vet om kvinner.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle innleggene bare så det er sagt, men når jeg leser at folk ber TS ta det opp med sjefen til sin samboer synes jeg det har gått altfor langt. Mange ser på episoden som uskyldig, det synes ikke jeg den er, men å vurdere å gå ut av hjemmet med denne informasjonen uten å ha snakket med mannen er utrolig. Den eneste situasjonen jeg ser som kan forsvare det er om TS har informasjon om langt verre hendelser og at samboeren er en overgriper. Å gå til ledelsen med dette er å be om bråk og opphør av samliv. Jeg er kvinne om noen lurer, men dette er å gå for langt.

Anonymkode: f5334...866

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AprilLudgate said:

Dette er jo seksuell trakassering av en kvinnelig kollega ja.

Hun er ikke med på denne spøken, og utsettes for skikkelig ekkel oppførsel.

Hva med å ta en prat med ham og bare spørre åpent «hva tenker du om dette bildet og bruk av en konkret ung kvinnelig kollega som seksualiseres til humorbruk for flere menn på arbeidsplassen»? 

Bare hør hva han sier 🤷‍♀️

Han fremstår jo ikke oppegående nei. 

Eventuelt spørre: Hva tror du jenta tenker om hun hadde sett bildet du lagde av henne og hva du og kollegaene brukte det til? Hva tror du sjefen din gjør om han får varsel om hva du holder på med?  Og hva tror du jeg tenker når jeg ser hva du holder på med? 

Mannen til trådstarter har vel neppe tenkt hvordan dette oppfattes av andre.  Men han er en voksen mann så han burde jo ha skjønt det.  

Anonymkode: 51d97...3f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannonym20
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det du sier er at mange menn har liten respekt for kvinner?

Neida. Jeg sier bare at disse tingene skjer ofte, men på en morsom ufarlig måte menn imellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannonym20
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde det vært greit hvis noen laget et meme av din datters bilde og sendt det til noen som runkemateriale?

Anonymkode: 0cb73...17d

Tja. Hvis hun hadde bydd seg frem på promiskuøse måter i feks sosiale medier så hadde jeg nok ikke likt det, men forklart henne at sånn er gamet. Slikt skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannonym20 skrev (8 timer siden):

Dere er grunnen til at folk ikke gidder å gå på julebord, og ihvertfall ikke pynte seg når man er der. 

Anonymkode: e8a50...bdd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannonym20 skrev (8 timer siden):

Jeg sier det ikke for å være et troll, men det er jo bare sånn verden er. Jeg er høyt utdannet og har jobbet på mange forskjellige plasser. Guttastemning finnes på jobb også, men de streetsmarte gutta skjuler det jo selvfølgelig for sine samboere og kvinnene på jobben, for de vet jo hvordan dere lynsjer. akkurat slik som her inne i denne posten.

Hva legger du i "høyt utdannet"? Mener du "høyere utdanning"? Det virker i hvert fall ikke som du har dannelse. 

Og så lurer jeg virkelig på hva slags bransjer og miljøer du vanker i. 

Anonymkode: e61d9...e04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannonym20
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er grunnen til at folk ikke gidder å gå på julebord, og ihvertfall ikke pynte seg når man er der. 

Ja, bra, hold deg hjemme.  Men da er vel de som er igjen der og har pyntet seg inneforstått med situasjonen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et langt arbeidsliv har lært meg at kjønnsorganer og alle tanker om dem må legges igjen hjemme før man går på jobb.

Anonymkode: 6f353...2a0

Det er lov å fantasere og tanken er fri. Hvis det er alt som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mannonym20 skrev (1 minutt siden):

Ja, bra, hold deg hjemme.  Men da er vel de som er igjen der og har pyntet seg inneforstått med situasjonen da..

Jeg går på julebord, jeg. Men jeg tar mine forhåndsregler. Sånn i tilfelle det er en ape eller to i hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mannonym20
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i "høyt utdannet"? Mener du "høyere utdanning"? Det virker i hvert fall ikke som du har dannelse. 

Og så lurer jeg virkelig på hva slags bransjer og miljøer du vanker i. 

Jeg sier det bare som det er. At du blir sint pga det og prøver å mene noe om min dannelse og forsøker belære meg i der du mener er riktig bruk av ord sier mest om hvordan person DU er. 
Og plassene jeg har jobbet har tilsynelatende høy moralsk standard. Men det snakkes ofte mellom menn likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannonym20 skrev (23 minutter siden):

Jeg sier det bare som det er. At du blir sint pga det og prøver å mene noe om min dannelse og forsøker belære meg i der du mener er riktig bruk av ord sier mest om hvordan person DU er. 
Og plassene jeg har jobbet har tilsynelatende høy moralsk standard. Men det snakkes ofte mellom menn likevel. 

Du svarer ikke på jeg spør om, men går rett i forsvar ved å bruke hersketeknikker....hva slags utdanning har du, og hvilke bransjer har du jobbet i?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du svarer ikke på jeg spør om, men går rett i forsvar ved å bruke hersketeknikker....hva slags utdanning har du, og hvilke bransjer har du jobbet i?

Det kan han nok ikke svare ærlig på, så han dropper å svare på sånne spørsmål🤷‍♀️

Anonymkode: e3316...4f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...