AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #201 Del Skrevet 28. november 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Og her har du hele problemstillingen. "Menn er menn". Det betyr at menn skal gå holde på som dette, bare fordi de er menn og da skal alt unnskyldes🤦♀️ Det er jo rart, at menn ikke har evne til å utvikle seg, bli moden, forstå enkle ting, og generelt er som 14åringer? Andre klarer nok å forklare dette bedre enn meg, men det er håpløst når alt skal unnskyldes med at de er menn, og sånn er det bare. Anonymkode: e3316...4f9 Du forstår ikke guttastemning. Så det er meningløst for meg å forklare noe mer til deg. Anonymkode: de527...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #202 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 10.39): Jo, det er og jeg lurer virkelig på hva slags bransje dette er siden de mener det er greit å oppføre seg slik. Anonymkode: e61d9...e04 Jeg har hørt rykter at folk i maskin/transport-bransjen og anleggsbransjen (de som graver) holder på slik, og verre. Syns synd på sekretærene deres. Skikkelig vemmelige menn… Anonymkode: d6d28...026 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #203 Del Skrevet 29. november 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Du forstår ikke guttastemning. Så det er meningløst for meg å forklare noe mer til deg. Anonymkode: de527...d24 Det må vel kunne gå an å ha det gøy uten at det går ut over uskyldige. Om alle er med på det er det greit. Anonymkode: 6de89...bca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #204 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har hørt rykter at folk i maskin/transport-bransjen og anleggsbransjen (de som graver) holder på slik, og verre. Syns synd på sekretærene deres. Skikkelig vemmelige menn… Anonymkode: d6d28...026 Det er nok ikke slik alle steder i den og lignende bransjer, men det er dessverre ikke uvanlig med slike holdninger og oppførsel. Det er verste er at de unnskylder det med at "sånn er det i bransjen" og det virker som det er null innsikt, vilje eller evne til å endre det. Og så klages det over at det er få kvinner i bransjen og at få jenter velger utdanning innen disse fagretningene..... Anonymkode: e61d9...e04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #205 Del Skrevet 29. november 2023 Herlighet, hvor gamle er dere som blir så sjokkert her? Snakk om å koke suppe på en spiker. Jada, mannen din er barnslig, men revurdere forholdet basert kun på dette? Anonymkode: d754f...ac0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #206 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor antar du at gutta oppfører seg sånn? Det er jo bare noe du finner på. Det er jo rent hypotetisk. Hun har jo ikke blitt trakassert av at gutta sender bilder seg imellom. Det er jo de handlingene jeg velger å fokusere på, og derfor lurer jeg virkelig på hvordan det å sende bilder seg i mellom er trakasserende for en tredjepart som ikke er involvert i bildeutvekslingen. Anonymkode: de527...d24 Det at hun ikke vet noe om det, gjør det uansett kke greit. Det er noe som heter kritikkverdige forhold på arbeidsplassen også, som handler om flere ting en trakkassering. Slike bør meldes til arbeidsgiver.Og hva med den dagen hun finner ut av det, for det kan fort skje at noen av de involverte er uforsiktige og slenger med kjeften. Og vipps - trakassering. Anonymkode: 9a484...e80 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #207 Del Skrevet 29. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Herlighet, hvor gamle er dere som blir så sjokkert her? Snakk om å koke suppe på en spiker. Jada, mannen din er barnslig, men revurdere forholdet basert kun på dette? Anonymkode: d754f...ac0 Jeg er 36 år og det hadde vært uaktuelt å fortsette et forhold hvor en part oppfører seg sånn. Siden vi er oppvokst med teknologi og mange (dessverre) har opplevd å bli utsatt for spredning av bilder og diverse er det utrolig viktig å ta et tydelig standpunkt i forhold til samtykke. Etter MeToo burde vel alle være mer obs på trakassering i arbeidslivet i stedet for å bare la det skure og gå sånn som generasjoner for oss har gjort. Anonymkode: 6de89...bca 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #208 Del Skrevet 29. november 2023 Festlig skrev (20 timer siden): Herregud for noe pølsevev… ta å bli voksen og slutt å lulle deg inn i en verden av misforståtte unnskyldninger som menn med dårlig kvinnesyn greier å lire av seg. Menn som er noe å samle på driter i å oppføre seg sånn, og det er faktisk ikke vanskelig å skille dem fra resten. Holdningen og respekten er lett å kjenne igjen. Forstår ikke dette desperate behovet for å unnskylde sånne pappskaller som driver å sender rundt sånne møkka-sms. En fordel når man siterer og svarer andre, det er å lese gjennom hva den du svarer/siterer har skrevet. Nå er det gjentatt fra min, og andres side, sikkert hundre ganger, at meme/sms ikke er greit. Så du aner jo ikke hva du svarer på, du bare spyr ut et svar som ikke har noen relevans til det du siterer. Det du svarte på er at dersom damer legger ut runkemateriale, så blir det brukt til nettopp det. SMSer og Meme som her er ikke greit, en annen side av saken er de som selv legger ut runkebilder på SoMe og som selv deler det. Anonymkode: bf5e3...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #209 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå er det gjentatt fra min, og andres side, sikkert hundre ganger, at meme/sms ikke er greit. Anonymkode: bf5e3...2c8 Du har faktisk ikke sagt det en eneste gang. Du har skrevet mange ganger at du har sagt det, men du har altså ikke det. Og dette med å forsvare det å runke til unge kollegaer, snakke med kollegaene, samt runke til andre damer mens man er i forhold, det er jo uansett det samme typen dårlig kvinnesyn og forkastelig oppførsel. Det hjelper fint lite at man gjør én ting riktig, hvis alt annet man gjør er søpleoppførsel. Og nei, det er ikke loven som skiller her. Det er hvorvidt man oppfører seg som en mann eller som en slusk. Du har fått sjanse på sjanse i denne tråden, på å snu. I stedet velger du å sulle deg enda mer inn i inntrykket av at du er hensynsløs. Anonymkode: 27777...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 29. november 2023 #210 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): En fordel når man siterer og svarer andre, det er å lese gjennom hva den du svarer/siterer har skrevet. Nå er det gjentatt fra min, og andres side, sikkert hundre ganger, at meme/sms ikke er greit. Så du aner jo ikke hva du svarer på, du bare spyr ut et svar som ikke har noen relevans til det du siterer. Det du svarte på er at dersom damer legger ut runkemateriale, så blir det brukt til nettopp det. SMSer og Meme som her er ikke greit, en annen side av saken er de som selv legger ut runkebilder på SoMe og som selv deler det. Anonymkode: bf5e3...2c8 Slapp av, jeg reagerte på at et av mine svar var blitt klippet inn sammen med flere andre sitateter, og da må jeg få lov å reagere. Jeg svarer på at det er på trynet å sende rundt møkkasms som henger ut enkeltpersoner . Jeg gir blaffen i om du synes det er greit med den unnskyldningen at noen damer sender bilder av seg sjøl . Det har ingenting med denne saken å gjøre. Om en tosk sender meg en sånn sms så går det rett i søppelet , og vedkommende blir oppfattet som enkel i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #211 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du har faktisk ikke sagt det en eneste gang. Du har skrevet mange ganger at du har sagt det, men du har altså ikke det. Sitat Det er overhodet IKKE et faktum. For å si litt mer i hvilken grad dette er helt i orden, så trenger vi mer info om denne kvinnelige kollegaen. Meme av henne er feil, resten ligger an til å være helt greit. Kommer litt an på hvilke bilder hun selv legger ut. Uansett så skader det ingen, så lenge gutta holder på for seg selv. Anonymkode: bf5e3...2c8 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 8.54): Har allerede skrevet at å lage meme, å sende det ut ikke er greit Finner du noen som helst i denne tråden som forsvarer det? Anonymkode: bf5e3...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #212 Del Skrevet 29. november 2023 Festlig skrev (51 minutter siden): Slapp av, jeg reagerte på at et av mine svar var blitt klippet inn sammen med flere andre sitateter, og da må jeg få lov å reagere. Jeg svarer på at det er på trynet å sende rundt møkkasms som henger ut enkeltpersoner . Jeg gir blaffen i om du synes det er greit med den unnskyldningen at noen damer sender bilder av seg sjøl . Det har ingenting med denne saken å gjøre. Om en tosk sender meg en sånn sms så går det rett i søppelet , og vedkommende blir oppfattet som enkel i hodet Greit om du neste gang klarer å skille mellom det som vi er enig og uenig om. Blir dårlig debatt når noen må forsvare ting de ikke har sagt/skrevet. Du får legge ned litt innsats for å finne ut hva andre skriver. Anonymkode: bf5e3...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #213 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Okay, endelig et godt svar. Jeg står fortsatt på mitt og mener at hun ikke har blitt trakassert om det ikke påvirker henne direkte eller indirekte. Og at menn er menn, og det er sånn de holder på i mannegrupper. Anonymkode: de527...d24 Hadde du godtatt at menn holdt på slik overfor din datter? Fordi menn er jo menn, hun må jo bare godta det? Anonymkode: 0cb73...17d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #214 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det at hun ikke vet noe om det, gjør det uansett kke greit. Det er noe som heter kritikkverdige forhold på arbeidsplassen også, som handler om flere ting en trakkassering. Slike bør meldes til arbeidsgiver.Og hva med den dagen hun finner ut av det, for det kan fort skje at noen av de involverte er uforsiktige og slenger med kjeften. Og vipps - trakassering. Anonymkode: 9a484...e80 Nettopp. Om min partner er utro, er det fortsatt utroskap, selv om jeg ikke vet om det enda. Om noen stjeler noe, er det fortsatt tyveri, selv om eieren av tingen enda ikke har oppdaget det. Og så videre. Anonymkode: 0cb73...17d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #215 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Okay, endelig et godt svar. Jeg står fortsatt på mitt og mener at hun ikke har blitt trakassert om det ikke påvirker henne direkte eller indirekte. Og at menn er menn, og det er sånn de holder på i mannegrupper. Anonymkode: de527...d24 For et gammeldags og elendig argument. Menn er menn? Du vet det ikke er kult å si at man ikke tar ansvar for egne handlinger fordi man har det kjønnet man har eller? Anonymkode: 217bb...b9e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #216 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du forstår ikke guttastemning. Så det er meningløst for meg å forklare noe mer til deg. Anonymkode: de527...d24 Åjo, vi forstår guttastemning. Full blown konformitet de fleste kvinner har sett i action der den ene mannen ikke er til å skille fra den andre. Ren gruppedynamikk og lite integritet. Anonymkode: 217bb...b9e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #217 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 22.31): Har ikke brutt noen lover når jeg ikke har blitt tatt for det. I motsetning til TS og damene her inne i tråden, så bryr ikke dama hans seg nevneverdig om at han holder på sånn. Jeg er glad i kompisen min og gjør det jeg kan for han. Jeg veit med 100% sikkerhet at damene aldri kommer til å finne ut av det heller. Det er bare noe som forblir i gruppechatten Anonymkode: de527...d24 Det er lovbrudd selv om du ikke blir tatt. Anonymkode: b3fe7...896 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #218 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Okay, endelig et godt svar. Jeg står fortsatt på mitt og mener at hun ikke har blitt trakassert om det ikke påvirker henne direkte eller indirekte. Og at menn er menn, og det er sånn de holder på i mannegrupper. Anonymkode: de527...d24 Det vil nok påvirke hennes arbeidssituasjon når kollegaer ser på henne som et " leketøy". Det de gjør er fullstendig lavmål, og ulovlig. Håper noen melder dem. Voksne menn i arbeidslivet bør ha noe mer mellom ørene enn dette. Anonymkode: b3fe7...896 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #219 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er lovbrudd selv om du ikke blir tatt. Anonymkode: b3fe7...896 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vil nok påvirke hennes arbeidssituasjon når kollegaer ser på henne som et " leketøy". Det de gjør er fullstendig lavmål, og ulovlig. Håper noen melder dem. Voksne menn i arbeidslivet bør ha noe mer mellom ørene enn dette. Anonymkode: b3fe7...896 Nettopp! Det er lovbrudd selv om du ikke blir tatt. På samme måte så argumenterer man faktisk for å sende sms med bilde, når man argumenterer for at det er greit å runke og snakke med kollegaene om det, selv om man ikke sier direkte at sms er greit…ja, kanskje til og med selv om man tar avstand til akkurat det. Her vet vi ikke om kvinnen det ble laget meme om, var typen til å poste lettkledtbilder en gang. Likevel snakker man i denne tråden om lettkledtbilder og om å snakke med kollegaene om runking til kollegaer. Assosiasjonene ligger der, mellom A og B, ellers hadde man ikke tenkt på lettkledtbilder en gang, eller skrevet om det i denne tråden. Det å hausse opp guttastemning er altså forværelset til å lage slike meme’r og sende slike sms’er. Det vil alltid være han ene som misforstår, og tror de andre synes det er gøy. Man argumenterer ikke direkte for det…men man argumenterer likevel for det. Anonymkode: 27777...07f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #220 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det vil nok påvirke hennes arbeidssituasjon når kollegaer ser på henne som et " leketøy". Det de gjør er fullstendig lavmål, og ulovlig. Håper noen melder dem. Voksne menn i arbeidslivet bør ha noe mer mellom ørene enn dette. Anonymkode: b3fe7...896 Selvfølgelig. Vil denne mannen som har fått tilsendt bildet av henne klare å ta henne seriøs fremover? Anonymkode: 0cb73...17d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå