AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #181 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan noen fortelle meg åssen denne jenta har blitt seksuelt trakassert om ingen har snakket til henne eller rørt henne? Jeg er interessert i å vite hva logikken til de som roper trakassering er Anonymkode: de527...d24 Hadde du som kvinne syntes det var hyggelig og ikke-trakasserende når alle menn rundt deg sendte skjeve blikk og humret etter å ha runket til et manipulert bilde av deg? Anonymkode: 0cb73...17d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #182 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje de har blitt seksuelt misbrukt? Vant med å tenke på seg selv som et stykke kjøtt? Og så skal du liksom bekrefte for de rundt, at det er det hun er, for det er sånn du snakker om henne med dine mannlige kollegaer? Anonymkode: 27777...07f Eller at vi blant annet legger ut bilder fra sommerferie, på badestranda med barna osv? Eller skal vi kvinner gå innpakket fra topp til tå året rundt? Anonymkode: 0cb73...17d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #183 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Eller at vi blant annet legger ut bilder fra sommerferie, på badestranda med barna osv? Eller skal vi kvinner gå innpakket fra topp til tå året rundt? Anonymkode: 0cb73...17d For de fleste kvinner er det helt mulig å kle av seg uten å måtte poste bilde av det på sosiale medier, ja. Det at 18-årige gutter runker til MILF-bildene av deg på stranda eller i kjole, med botox og kløft, er uansett noe annet enn settingen i denne tråden. Anonymkode: 27777...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #184 Del Skrevet 28. november 2023 Festlig skrev (37 minutter siden): Herregud for noe pølsevev… ta å bli voksen og slutt å lulle deg inn i en verden av misforståtte unnskyldninger som menn med dårlig kvinnesyn greier å lire av seg. Menn som er noe å samle på driter i å oppføre seg sånn, og det er faktisk ikke vanskelig å skille dem fra resten. Holdningen og respekten er lett å kjenne igjen. Forstår ikke dette desperate behovet for å unnskylde sånne pappskaller som driver å sender rundt sånne møkka-sms. Jeg var et sted mellom 13 og 15 da jeg la merke til forskjellen, første gang - så det har du 100% rett i Anonymkode: 27777...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #185 Del Skrevet 28. november 2023 Manipulert bilde/meme eller ei - er det virkelig noen kvinner som orker å ha en mann som snakker om runking på jobben hver dag - og som synes det er kjempefestlig? Og som følger opp med å mobbe kolleger på fritiden - også om runking? Tror ikke det. Til TS : De fleste menn har heldigvis andre interesser og jobber som gjør at de må bruke hodet, pluss at de har normalt gangsyn. Bare dropp denne kjæresten din. Anonymkode: 36087...e59 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #186 Del Skrevet 28. november 2023 Mannonym20 skrev (14 timer siden): Jeg sier det bare som det er. At du blir sint pga det og prøver å mene noe om min dannelse og forsøker belære meg i der du mener er riktig bruk av ord sier mest om hvordan person DU er. Og plassene jeg har jobbet har tilsynelatende høy moralsk standard. Men det snakkes ofte mellom menn likevel. Du sier det ikke som det er. Du snakker om DINE erfaringer. Get it? Det er ikke alle menn på alle arbeidsplasser som har hue i ræva. Anonymkode: 217bb...b9e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #187 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For de fleste kvinner er det helt mulig å kle av seg uten å måtte poste bilde av det på sosiale medier, ja. Det at 18-årige gutter runker til MILF-bildene av deg på stranda eller i kjole, med botox og kløft, er uansett noe annet enn settingen i denne tråden. Anonymkode: 27777...07f Jeg har ingen MILF-bilder av meg selv på stranda. Poserer aldri spesielt osv. Men jeg nekter å iføre meg burka på sommeren i +35 for å unngå at noen syke jævler runker til bildene mine. Ikke bryr jeg meg heller. Men oppdager jeg at mitt bilde blir manupulert og sendt rundt i den hensikt å trakassere meg seksuelt, blir et månelyst. Anonymkode: 0cb73...17d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #188 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Manipulert bilde/meme eller ei - er det virkelig noen kvinner som orker å ha en mann som snakker om runking på jobben hver dag - og som synes det er kjempefestlig? Og som følger opp med å mobbe kolleger på fritiden - også om runking? Tror ikke det. Til TS : De fleste menn har heldigvis andre interesser og jobber som gjør at de må bruke hodet, pluss at de har normalt gangsyn. Bare dropp denne kjæresten din. Anonymkode: 36087...e59 Nettopp. De aller fleste oppegående menn har andre interesser enn å få tømt seg i et håndkle. Anonymkode: 0cb73...17d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #189 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 14.46): Barn er hun ikke, langt i fra, men dette var skikkelig umodent, ufint og skikkelig kleint av samboeren din. Jeg hadde gitt beskjed at sånt er ikke greit hverken for din del, kollegaen som var avbildet eller på en arbeidsplass generelt. Pinlig oppførsel for en 32 åring… Anonymkode: 83269...8f0 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 11.22): Beklager, men som mann kan jeg si at det der ikke er OK oppførsel for en 32 år gammel mann på en arbeidsplass. Du har rett at det nok finnes noen andre tilsvarende umodne tullinger, men det betyr ikke at det er mindre idiotisk. At hun reagerer forstår jeg godt, og hadde mine kompiser oppført seg slik så hadde jeg gitt klar beskjed også. Anonymkode: 83269...8f0 Takk Ville du gitt beskjed om de snakket om unge kvinnelige kollegaer på denne måten også? Anonymkode: 27777...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #190 Del Skrevet 28. november 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hadde du som kvinne syntes det var hyggelig og ikke-trakasserende når alle menn rundt deg sendte skjeve blikk og humret etter å ha runket til et manipulert bilde av deg? Anonymkode: 0cb73...17d Hvorfor antar du at gutta oppfører seg sånn? Det er jo bare noe du finner på. Det er jo rent hypotetisk. Hun har jo ikke blitt trakassert av at gutta sender bilder seg imellom. Det er jo de handlingene jeg velger å fokusere på, og derfor lurer jeg virkelig på hvordan det å sende bilder seg i mellom er trakasserende for en tredjepart som ikke er involvert i bildeutvekslingen. Anonymkode: de527...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #191 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor antar du at gutta oppfører seg sånn? Det er jo bare noe du finner på. Det er jo rent hypotetisk. Hun har jo ikke blitt trakassert av at gutta sender bilder seg imellom. Det er jo de handlingene jeg velger å fokusere på, og derfor lurer jeg virkelig på hvordan det å sende bilder seg i mellom er trakasserende for en tredjepart som ikke er involvert i bildeutvekslingen. Anonymkode: de527...d24 Hun er involvert i hele deres interne runkespøk der de har manipulert et seksuelt bilde av henne. DERFOR. Herregud hvor dum går det an å bli. Anonymkode: 217bb...b9e 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #192 Del Skrevet 28. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er involvert i hele deres interne runkespøk der de har manipulert et seksuelt bilde av henne. DERFOR. Herregud hvor dum går det an å bli. Anonymkode: 217bb...b9e Det er jo det samme som at jeg og mine venninner deler holocaust-memer om jøder. Men siden vi ikke forteller dette til noen jøder er vi ikke antisemittister 🙄 Anonymkode: ca189...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #193 Del Skrevet 28. november 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er involvert i hele deres interne runkespøk der de har manipulert et seksuelt bilde av henne. DERFOR. Herregud hvor dum går det an å bli. Anonymkode: 217bb...b9e Hvordan har hun blitt trakassert når hun lever uvitende om det hele? Dere har virkelig svart belte i å utvanne begrep 🤣 Hun har ikke blitt trakassert. 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo det samme som at jeg og mine venninner deler holocaust-memer om jøder. Men siden vi ikke forteller dette til noen jøder er vi ikke antisemittister 🙄 Anonymkode: ca189...d45 Er nok antisemetitter, men dere trakasserer ingen jøder ved å sende bildene dere imellom. Prøv igjen. Anonymkode: de527...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #194 Del Skrevet 28. november 2023 Hvis ikke dette er et RØDT FLAGG for deg, bør du bli i forholdet. Men kom ikke her og klag etterpå. Anonymkode: da4d0...550 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #195 Del Skrevet 28. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor antar du at gutta oppfører seg sånn? Det er jo bare noe du finner på. Det er jo rent hypotetisk. Hun har jo ikke blitt trakassert av at gutta sender bilder seg imellom. Det er jo de handlingene jeg velger å fokusere på, og derfor lurer jeg virkelig på hvordan det å sende bilder seg i mellom er trakasserende for en tredjepart som ikke er involvert i bildeutvekslingen. Anonymkode: de527...d24 Hele opplegget er jo på hennes bekostning. Hun hadde nok ikke tatt det så bra hvis hun hadde fått vite det. Så da kan det ikke være ok oppførsel på en arbeidsplass. Det blir som om en gruppe ansatte deler rasistiske memes med bilde av en spesifikk kollega som har annen hudfarge. Det er jo på hens bekostning og veldig alvorlig uavhengig av om vedkommende vet om det eller ikke. Anonymkode: 6de89...bca 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #196 Del Skrevet 28. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hele opplegget er jo på hennes bekostning. Hun hadde nok ikke tatt det så bra hvis hun hadde fått vite det. Så da kan det ikke være ok oppførsel på en arbeidsplass. Det blir som om en gruppe ansatte deler rasistiske memes med bilde av en spesifikk kollega som har annen hudfarge. Det er jo på hens bekostning og veldig alvorlig uavhengig av om vedkommende vet om det eller ikke. Anonymkode: 6de89...bca Ja, det går på bekostning av personen. Men vedkommende blir ikke trakassert. Så slutt å utvanne begrep eller kaste de ut når det passer dere. Det er jo bare en greie jeg har sett damer gjøre. Bruke emosjonelt tungt ladde ord i diskusjoner. Det er uetisk og ikke minst usaklig. Anonymkode: de527...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #197 Del Skrevet 28. november 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det går på bekostning av personen. Men vedkommende blir ikke trakassert. Så slutt å utvanne begrep eller kaste de ut når det passer dere. Det er jo bare en greie jeg har sett damer gjøre. Bruke emosjonelt tungt ladde ord i diskusjoner. Det er uetisk og ikke minst usaklig. Anonymkode: de527...d24 Her er arbeidstilsynets definisjon på trakassering: «Hva er trakassering? Det er trakassering når en person blir utsatt for uønskede negative handlinger eller ytringer, som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende. Trakassering kan også være fravær av handlinger, for eksempel å holde tilbake informasjon. Trakasserende atferd har mange ulike uttrykk og former. Trakasseringen kan være rettet mot den personen man er (for eksempel personlighet eller utseende) eller mot forhold i arbeidet (for eksempel faglig nedvurdering eller fordeling av oppgaver). Trakassering kan skje direkte gjennom ord og handlinger, men også på mer indirekte måter.» Så med mindre den unge kollegaen ønsker denne oppmerksomheten er det trakassering, ja. Anonymkode: 6de89...bca 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #198 Del Skrevet 28. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her er arbeidstilsynets definisjon på trakassering: «Hva er trakassering? Det er trakassering når en person blir utsatt for uønskede negative handlinger eller ytringer, som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende. Trakassering kan også være fravær av handlinger, for eksempel å holde tilbake informasjon. Trakasserende atferd har mange ulike uttrykk og former. Trakasseringen kan være rettet mot den personen man er (for eksempel personlighet eller utseende) eller mot forhold i arbeidet (for eksempel faglig nedvurdering eller fordeling av oppgaver). Trakassering kan skje direkte gjennom ord og handlinger, men også på mer indirekte måter.» Så med mindre den unge kollegaen ønsker denne oppmerksomheten er det trakassering, ja. Anonymkode: 6de89...bca Okay, endelig et godt svar. Jeg står fortsatt på mitt og mener at hun ikke har blitt trakassert om det ikke påvirker henne direkte eller indirekte. Og at menn er menn, og det er sånn de holder på i mannegrupper. Anonymkode: de527...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #199 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo det samme som at jeg og mine venninner deler holocaust-memer om jøder. Men siden vi ikke forteller dette til noen jøder er vi ikke antisemittister 🙄 Anonymkode: ca189...d45 Eh... Jo, det er dere. Sånn til info... Mine venninner hadde gitt meg skikkelig kjeft om jeg hadde sendt dem et sånt meme, det er ikke greit. Anonymkode: c3197...fa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #200 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Okay, endelig et godt svar. Jeg står fortsatt på mitt og mener at hun ikke har blitt trakassert om det ikke påvirker henne direkte eller indirekte. Og at menn er menn, og det er sånn de holder på i mannegrupper. Anonymkode: de527...d24 Og her har du hele problemstillingen. "Menn er menn". Det betyr at menn skal gå holde på som dette, bare fordi de er menn og da skal alt unnskyldes🤦♀️ Det er jo rart, at menn ikke har evne til å utvikle seg, bli moden, forstå enkle ting, og generelt er som 14åringer? Andre klarer nok å forklare dette bedre enn meg, men det er håpløst når alt skal unnskyldes med at de er menn, og sånn er det bare. Anonymkode: e3316...4f9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå