AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #61 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tenker: dette handler om Ole, ikke om kvinnen. Dette er en del av spøken, og valget av kvinne handler 100% om at Ole har hatt en crush på henne... Anonymkode: 27151...4a6 Og sånn ville det fungert også, om de tok det muntlig. Men med en gang de bruker et bilde av henne til å lage et meme som de sprer, tråkker de over. Anonymkode: e8a50...bdd 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #62 Del Skrevet 26. november 2023 Jeg ser alle er opptatt av jenta, og det er bra, men det er jo faktisk Ole som blir trakassert verst her, både på melding og muntlig i det daglige. At han er «med på spøken» virker jo helt utrolig at voksne menn bruker som unnskyldning, han har vel ikke så mye valg. Jeg lurer virkelig på hva slags arbeidsplass dette er, som synes runking er toppen av humor. Å «tulle» på den måten er jo nettopp definisjonen av seksuell trakassering; det er helt ufattelig at TS sin samboer synes dette er så festlig. Finn deg en voksen mann med en ordentlig jobb, TS. Anonymkode: 36087...e59 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #63 Del Skrevet 26. november 2023 Vet du hva… uansett hvor kjipt og grusomt trist det er: anbefaler bare å dumpe ham! Det der blir bare for ekkelt 🫠 og viser at han seksualiserer andre damer bak din rygg! Ikke bare dét, han trakasserer kvinner også, selv om det ikke var direkte TIL henne. Hele bildet som er blitt gjenspeilet av ham er bare USJ! Slik forventet man ikke av en seriøs mann og partner. Anonymkode: 50863...661 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #64 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For meg så virker dette som at du bare ser etter en grunn til å dumpe han. Mange menn som holder på slik uten at dere veit om det. Grunnen til at dere aldri får vite om det er nettopp reaksjonen du viser. Ingen menn orker dette dramaet. Anonymkode: de527...d24 Beklager, men som mann kan jeg si at det der ikke er OK oppførsel for en 32 år gammel mann på en arbeidsplass. Du har rett at det nok finnes noen andre tilsvarende umodne tullinger, men det betyr ikke at det er mindre idiotisk. At hun reagerer forstår jeg godt, og hadde mine kompiser oppført seg slik så hadde jeg gitt klar beskjed også. Anonymkode: 83269...8f0 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 26. november 2023 #65 Del Skrevet 26. november 2023 Det er en fare for at denne trakkaseringen øker på. Snart begynner de å «blikke» og fleipe litt, så merker hun stemningen. Og da er det blitt alvorlig. Der har tydligvist allerede begynt å øke, siden det startet med runking, og nå etter en spesiell person. Jeg hadde nok sagt det rett ut til han at jeg hadde vært på telefonen hans, hadde ikke brydde meg om dette «er krenkelse av privatlivet» hans. Den møkkaoppførselen hans er verre enn det. Om mannen din er en såpass grei fyr som du skriver, så vil han skjønne at dette bryter med normalen, og at han kun trenger en oppvåkning. Denne oppførselen er ikke grei. Spør han om dette hadde vært greit om datteren hans hadde vært utsatt for det samme. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 26. november 2023 #66 Del Skrevet 26. november 2023 Det er ikke bare å forlate et forhold som har var i 10 år, som mange mener du bør gjøre. Jeg ville satt meg ned med kjæresten og tatt en real alvorsprat. Det er interessant å se hvordan han vil reagere på å bli tatt på fersken. Legger han seg flat, eller legger han skylden over på deg for at du «snoket»? Hva har han å si til sitt forsvar? Hvis reaksjonen blir at han prøver å legge skylden på deg, og nekter for at han har gjort noe galt, ville jeg fortalt han at dette får deg til å revurdere forholdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #67 Del Skrevet 26. november 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Lukter skyldig i seksuel trakkasering. Anonymkode: 89ff8...8d1 Skal godt gjøres når jeg ikke snakker eller omgås kvinner. Og med god grunn. Du er bare irritert over mannfolk du ikke kan få. Jeg prøver i det minste å forklare at menn oppfører seg som unggutter med andre menn fordi de forstår hverandre og lager ikke drama. De har det gøy, men det kan ikke kvinner ha noe av. Fortsett å leve i din lille PK boble. Du aner ingenting om menn og det synes. Anonymkode: de527...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #68 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal godt gjøres når jeg ikke snakker eller omgås kvinner. Og med god grunn. Du er bare irritert over mannfolk du ikke kan få. Jeg prøver i det minste å forklare at menn oppfører seg som unggutter med andre menn fordi de forstår hverandre og lager ikke drama. De har det gøy, men det kan ikke kvinner ha noe av. Fortsett å leve i din lille PK boble. Du aner ingenting om menn og det synes. Anonymkode: de527...d24 Det er mye menn kan gjøre for å ha det gøy. Sikkert mye som damer ikke alltids forstår. Men det som er nevnt i tråden her er rett og slett ikke lov. Det er mye som litt ville damer impulsivt har lyst til å gjøre som også er ulovlig. Voksne folk må rett og slett tøyle impulsene sine når de er tiltrukket av ting som ikke er lov. Anonymkode: e8a50...bdd 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #69 Del Skrevet 26. november 2023 Det i tillegg til at han er økonomisk uansvarlig?? Anonymkode: 8ada6...b4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #70 Del Skrevet 26. november 2023 Æsj for en tufs. Hadde dumpet pga kvinnesynet Anonymkode: fb4d7...3eb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. november 2023 #71 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 14.38): Jeg tenker at du kan ta det opp på en ikke-anklagende måte. Forklar hendelsen som om en kollega av deg har gjort det. La ham få muligheten til å «oppdage» hvor ufint dette er. Så kan du avsløre hva du fant på hans telefon. Det kan godt hende han reagerer som du sier. Du kjenner ham jo godt. Men da har du i hvert fall gitt ham en sjanse til å lære av situasjonen. Anonymkode: 6de89...bca Nei. Dette er kommunikasjon man hadde med kjæresten da man var 18. Slutt med sånne leker. Her er det bare å ta det ved roten. «Du. Jeg skulle sende det bildet av meg og så memen du hadde laget. Hva tenker du om den nå i etterkant? Hvordan har den nye kollegaen din det på jobben?» Så tar du det derfra. Det er ikke annet å gjøre. Dessverre. Dette er som du sier ikke bra. Ikke et godt tegn. På grensen til ulovlig (og kanskje ulovlig?) på en arbeidsplass. Jeg tror han kommer til å få seg en aha-opplevelse gjennom den samtalen. Ikke vær nedlatende eller dømmende, men få ham til å tenke. Hva ville han synes om dine kollegaer hadde sendt rundt sånne bilder av deg? Jeg tipper du ville følt deg lite respektert og kanskje heller ikke så trygg på arbeidsplassen. Hva gjør du? Det må nesten du føle på. Jeg ville nok ikke gjort det slutt, men sannsynligvis ville det gjort veldig mye med mitt syn på kjæresten, og jeg ser for meg at det ville blitt slutt på sikt likevel. Dessverre har du på denne måten fått vite at han kanskje ikke er så ålreit som du trodde. Husk at det ikke betyr at du har kastet bort ti år! Du har veldig mange år igjen hvor du skal ha et fint og fungerende kjærlighetsliv! ❤️ 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. november 2023 #72 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Alikevel klarte du ikke definere hva en mann er. Lukter femcel lang vei 🤣 Anonymkode: de527...d24 Bare å bruke ordet «femcel» 🙄 Jeg tror veldig mange menn er kapable til det meste, men det handler mye om hva man «dyrker». Om man dyrker gutta-stemning og humor på bekostning av kvinnelige kollegaer, så vil det skape en veldig dårlig kultur på sikt. Det vil ikke være bra for miljøet på arbeidsplassen. Det første mannen min gjorde da han ble leder på en ny arbeidsplass, var å ta ned en sånn nakenkalender som hang der. Han er vel en ganske typisk alfa som andre menn ser opp til, han er absolutt opptatt av sex og kan være ganske drøy har jeg funnet ut med årene, men han mener at det ikke passer inn på en arbeidsplass og at miljøet også skal være trygt og trivelig for kvinnene som jobber der. Jeg vil påstå at det er det som er normalt i 2023, ikke å lage memes av kvinnelige kolleger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #73 Del Skrevet 26. november 2023 Æsj. Jeg hadde aldri klart å bli seksuelt tiltrukket av en mann etter den åpenbaringen, og 10år i et forhold betyr ikke at man må sløse bort flere år på en slik fyr. Skal man være sammen med en person man har fått avsmak for i 50-60 år til kun fordi man har sløst bort 10 år allerede? Nei, det blir for dumt. Anonymkode: 2b006...bf2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #74 Del Skrevet 26. november 2023 6 minutter siden, Rosa Dartle said: Bare å bruke ordet «femcel» 🙄 Jeg tror veldig mange menn er kapable til det meste, men det handler mye om hva man «dyrker». Om man dyrker gutta-stemning og humor på bekostning av kvinnelige kollegaer, så vil det skape en veldig dårlig kultur på sikt. Det vil ikke være bra for miljøet på arbeidsplassen. Det første mannen min gjorde da han ble leder på en ny arbeidsplass, var å ta ned en sånn nakenkalender som hang der. Han er vel en ganske typisk alfa som andre menn ser opp til, han er absolutt opptatt av sex og kan være ganske drøy har jeg funnet ut med årene, men han mener at det ikke passer inn på en arbeidsplass og at miljøet også skal være trygt og trivelig for kvinnene som jobber der. Jeg vil påstå at det er det som er normalt i 2023, ikke å lage memes av kvinnelige kolleger. Jeg er da enig i at arbeidsmiljø er viktig. Men man aner ingenting om hvordan miljøet er der. Det at de har kvinner på jobb er vel tegn på at miljøet er OK. Ellers hadde damene sluttet. Og det er ingenting galt med guttastemning og humor. Det er ihvertfall bedre enn hva kvinner dyrker. Kvinner ødelegger det meste de tar og rører på etter min mening. Det pleide ikke være sånn, men nå er dere helt uutholdelig kjipe. Anonymkode: de527...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #75 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har ikke brutt noen lover når jeg ikke har blitt tatt for det. Det er lovbrudd selv om du ikke har blitt tatt. Anonymkode: c3197...fa2 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #76 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er da enig i at arbeidsmiljø er viktig. Men man aner ingenting om hvordan miljøet er der. Det at de har kvinner på jobb er vel tegn på at miljøet er OK. Ellers hadde damene sluttet. Og det er ingenting galt med guttastemning og humor. Det er ihvertfall bedre enn hva kvinner dyrker. Kvinner ødelegger det meste de tar og rører på etter min mening. Det pleide ikke være sånn, men nå er dere helt uutholdelig kjipe. Anonymkode: de527...d24 Okey, har du lyst til å fortelle om hva kvinner ødelegger? Hvordan er vi kjipe? Fordi vi setter grenser, og ikke lar menn gjøre som dem vil? Anonymkode: e3316...4f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #77 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, akkurat som at det ikke er utroskap om man ikke blir tatt Anonymkode: de527...d24 Igjen, det sier veldig mye om deg. Anonymkode: c3197...fa2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 26. november 2023 #78 Del Skrevet 26. november 2023 On 11/25/2023 at 12:57 PM, AnonymBruker said: Hei alle sammen. For ikke så lenge siden fant jeg ut noe om samboeren min som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal reagere på, og jeg vil gjerne vite hva dere tenker/hvordan dere hadde reagert i min situasjon. Jeg og samboeren min har vært sammen i ti år. Han er 32, jeg er 28. Kranglene våre har stort sett handlet om at han er dårlig på å rydde hjemme og helt elendig på økonomi, og at kommunikasjonen oss i mellom kanskje ikke alltid er helt topp. Til tider gjør og sier han ting som jeg oppfatter som kontrollerende, men han har også vært en veldig god støtte når tøffe ting har skjedd i livet mitt, og han er veldig god på fortelle at han elsker meg osv. Uansett. For kontekst: samboeren min har fortalt meg at han og kollegaene hans ofte kødder med at en av de, la oss kalle han Ole, runker mye. Ole er med på denne spøken. Typisk "humor" på en mannsdominert arbeidsplass, antar jeg. Vi har alltid vært åpne på at vi kan låne hverandres telefoner hvis vi må - hvis vi trenger et nummer for eksempel (Inkluderer selvfølgelig ikke å ødelegge for andres privatliv med å lese meldinger). For noen dager lånte jeg telefonen hans for å sende meg selv et bilde han har tatt av meg. Da fant jeg også et bilde av en jente med en veldig seksualisert tekst skrevet over, tenk noe a la "Har du runket i dag, Ole?". Så jeg begynte å snoke (skammer meg) og fant ut at jenta på dette bildet er en kvinnelig kollega som typ nettopp er fylt 20 år, og at samboeren min har sendt dette bildet til Ole, og to andre kollegaer. "Spøken" handler tydeligvis om at Ole har hatt et crush på denne jenta. Så for å presisere: samboeren min har søkt opp og funnet et bilde av sin 10+ år yngre kollega, redigert det for å få plass til en veldig ekkel tekst over bildet (har du runket i dag), og sendt det til flere av sine andre kollegaer som en "spøk". Jeg synes jo at dette er en helt sinnsyk ting å gjøre, det viser at han aldri har sett på denne jenta som en likeverdig kollega som fortjener helt grunnleggende respekt - altså å ikke bli behandlet som et seksualisert "meme" for å få de andre gutta til å le. Jeg jobber også på en mannsdominert arbeidsplass, og jeg hadde blitt rasende hvis jeg fant ut at noe sånt skjedde bak ryggen min. På de aller fleste arbeidsplasser hadde HR behandlet dette som seksuell trakassering på jobb, med store konsekvenser. Jeg synes det er skikkelig dritt å vite at denne jenta har blitt behandlet sånn og at samboeren min står bak. Jeg vet også at samboeren min hadde blitt rasende hvis jeg hadde vært offer for noe sånt. Hele denne greia har gjort at jeg revurderer framtiden min med denne mannen. Men jeg trenger sårt innspill. Jeg har postet om dette på noen andre fora, og de aller fleste sier jo at dette viser at han har elendig konsekvenstenkning og kvinnesyn, og at jeg bør si ifra til både HR og jenta. Men noen få påstår at dette bare er "uskyldig erting" av Ole på grunn av crushet hans og at jeg overdriver. Derfor lurer jeg sårt på hva dere tenker, og hva dere hadde gjort i min situasjon? Anonymkode: d1b10...c57 jeg syns du gjør for mye ut av det. Hva om meme hadde vært bilde av en mann sendt til en kvinnelig kollega ? storm in a teacup... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #79 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, akkurat som at det ikke er utroskap om man ikke blir tatt Anonymkode: de527...d24 Haha, spenstig påstand! Så man kan gjøre som man vil, og det er greit så lenge man ikke blir tatt? Hvordan er det logisk? Anonymkode: e3316...4f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #80 Del Skrevet 26. november 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Okey, har du lyst til å fortelle om hva kvinner ødelegger? Hvordan er vi kjipe? Fordi vi setter grenser, og ikke lar menn gjøre som dem vil? Anonymkode: e3316...4f9 Dere ødelegger moroa i noe som er helt uskyldig mellom menn fordi dere ikke forstår hvordan menn er skrudd sammen. Er det synd at kollegaen ble latterliggjort på den måten? Ja. Er det så farlig? Nei. For menn er flinke nok til å skille mellom tull og alvor. Anonymkode: de527...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå