Gå til innhold

Vil jeg komme til å miste flyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta fly neste lørdag. Har stress og to timer med tog før jeg er på flyplassen. Flyet går halv tre. Toget som er mest ønskelig å ta er på flyplassen fem over ett. Så da har jeg kanskje 1 time og 20 minutter på meg når jeg er inne på flyplassen. 

Leser at innsjekk bør foregå minimum 1.5 time før flyet går. Har nesten aldri reist med fly før. 

Så lurer veldig på om noen kan fortelle meg hvor lang tid ulike ting på flyplassen tar. Og på om det er mulig å rekke ting på 1 time og 20 minutter?

Anonymkode: 30464...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du sjekke inn baggasje? Fly innenlands eller utenlands? Hvilken flyplass skal du fly fra? De små har ofte kortere ventetider i for eksempel sikkerhetskontrollen

Anonymkode: 1550e...127

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville tatt et tidligere tog, og grunnen er helt enkelt at jeg ikke orker bekymre meg for forsinkelser på toget.

Jeg venter heller en time ekstra på flyplassen enn å stresse for å komme frem i tide. 🙂

Anonymkode: c7423...f13

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det utenlands eller innenlands? 

Når det er innenlands pleier jeg å komme en times tid før, har alltid kommet med flyet. 

Men kommer vel ant på sikkerhetskontroll osv. 

Er du ikke vant med flyplasser bør du kanskje beregne mer tid, særlig om det er utenlandsreise.

Anonymkode: 583d6...062

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du sjekke inn baggasje? Fly innenlands eller utenlands? Hvilken flyplass skal du fly fra? De små har ofte kortere ventetider i for eksempel sikkerhetskontrollen

Anonymkode: 1550e...127

Hvorfor skriver så mange "baggasje"?

Anonymkode: 91daf...e91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta tidligere tog.. problemet løst!

Anonymkode: c9a37...f36

• Liker 6
Skrevet

Lørdager pleier å være ganske rolige på flyplasser, med lite kø. Også innsjekking av bagasje går fort så lenge du bruker automatene. Eneste jeg ville beregnet ekstra tid for, er hvis det er et flyselskap som krever at du må innom skranken for å få ombordstigningskort. Hvis man skal reise med Norse, tror jeg man må det. Reiser du med SAS eller Norwegian er det null problem.

Anonymkode: 97c7e...ecf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal ta fly neste lørdag. Har stress og to timer med tog før jeg er på flyplassen. Flyet går halv tre. Toget som er mest ønskelig å ta er på flyplassen fem over ett. Så da har jeg kanskje 1 time og 20 minutter på meg når jeg er inne på flyplassen. 

Leser at innsjekk bør foregå minimum 1.5 time før flyet går. Har nesten aldri reist med fly før. 

Så lurer veldig på om noen kan fortelle meg hvor lang tid ulike ting på flyplassen tar. Og på om det er mulig å rekke ting på 1 time og 20 minutter?

Anonymkode: 30464...e2e

Null problem....du rekker det med god margin. Jeg pleier å være der maks en time før og har aldri mistet et fly.

Anonymkode: f7d1d...b0e

• Liker 2
Skrevet

Hvilken flyplass spiller vel stor rolle her.... er litt forskjell på Ørsta-volda og gardermoen. 

Anonymkode: 70b4a...260

• Liker 14
Skrevet

Har du med baggasje? Det har mye å si

Anonymkode: 7816b...3a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken flyplass spiller vel stor rolle her.... er litt forskjell på Ørsta-volda og gardermoen. 

Anonymkode: 70b4a...260

Ikke så mange flyplasser man kan ta tog til i Norge...

• Liker 1
Skrevet

1 time og 20 minutter er mer enn nok tid på norske flyplasser om det ikke skjer noe ekstraordinært. Den største risikoen ligger i at toget blir forsinket eller innstilt, som er langt mer vanlig. Av den grunn ville jeg alltid i et slikt tilfelle valgt en avgang som er der 2 timer og 20 foran hvis det finnes. Men hvis alternativet var 3.20 ville jeg gått for 1.20. Er toget maks en halvtime forsinket vil du rekke det fint. 

Anonymkode: d8aa6...7d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg pleier å være på flyplassen 1 time før flyet går, og har aldri mistet ett fly. Det gjelder både innenlands og utenlands.

Anonymkode: aeca3...d62

• Liker 2
Skrevet

På Gardemoen ville jeg beregnet bedre tid, om ikke annet av hensyn til egen sjelefred. På mindre flyplasser vil det holde greit.

• Liker 8
Skrevet

Ikke så mange flyplasser man kan ta tog til i Norge...

Hvor mange er det? 

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mange er det? 

Værnes, Gardermoen, Torp? Er det flere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange er det? 

TS skal ta tog i to timer, så da tror jeg det bare kan være snakk om Værnes og Gardermoen.

Skrevet

Værnes, Gardermoen, Torp? Er det flere?

Du kan vel ikke ta tog helt til flyplassen på Torp, da må man også ta en shuttlebuss fra Torp stasjon.

Skrevet

Jeg vil oppsummere det sånn at hvis man faktisk ankommer 1.20 før avgang vil det i 999 av 1000 tilfeller være nok. Kun hvis det skjer noe ekstraordinært som at hele avgangshallen må tømmes og alle inn igjen osv kan det bli et problem. Min erfaring med tog er det som gjør at jeg selv beregner bedre tid. Signalfeil leser man jo om ca flere ganger i uken. Jeg har ALDRI opplevd å bruke mer enn 20 min gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen, som regel er man gjennom på maks 5-10 minutter. Man går vel stort sett til alle gater på maks 5-10 også. Skal man gjennom passkontroll kan det oppstå kø, men som regel ikke nevneverdig. Men at tog er innstilt eller forsinket er derimot ganske så vanlig, så er der risikoen ligger.

• Liker 5
Skrevet

Husker ikke helt om det er 1 time eller 30 min innsjekk for bagasje stenger. Jeg hadde nok ville hatt litt bedre tid, er så mye bedre å ha god tid på flyplass.

Anonymkode: 8f125...748

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...