AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Jeg blir så irritert over min niese som går i 9, da hun alltid har lyd på når hun er på tiktok. Jenta er her nesten hver dag og er søt og hyggelig, men skrur alltid på tiktok når hun er i stuen med oss og vi som er til stede snakker sammen eller ser tv. Jeg ber henne skru av eller bruke earpods, men det ønsker hun ikke og skrur da nesten ned lyden, men jeg hører likevel den stressende musikken som blir avspilt på høyt turtall fra tiktok.(Hvorfor i helvete er det sånn fast forward musikk på tiktok?) Jeg spør om hun ikke er vant til å bruke airpods eller å slå av lyden når hun er sammen med familien sin hjemme, men da sier hun at hun ikke får beskjed om det, dessuten så har de så stort hus og hun pleier å sitte langt unna moren og faren når de ser på tv. Jeg har snakket med min søster om dette og min søster bryr seg ikke og kobler ut lydene, men jeg synes det er veldig uhøflig å lære tenåringen sin å sitte med den j**** lyden på når andre folk snakker eller ser på tv. Hvorfor er det så problematisk å ta på seg airpods? Min datter har også to andre venninner som er på besøk og har lyd på tiktok, men de kan jeg be om å gå hjem hvis de ikke vil ha de på seg, men min niese kan jeg ikke hive ut på minuttet. Er det så ubehagelig for disse tenåringene å ha airpods på seg? Anonymkode: d4be3...edb 2
Ratched Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Kanskje du kan låne henne ditt headsett når hun er hos deg? Jeg bryr meg heller ikke om lyden fra TikTok så lenge volumet er lavt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Jeg sitter ofte på TikTok med to tenåringer ved siden av meg som gjør det samme. Vi er litt skada😁 Anonymkode: 5842a...da3 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Respekterer hun ikke at du vil hun skal skru av lyden da? Lån henne AirPods? Eller be henne gå inn på et annet rom hvis ikke får hun gå hjem. De fleste er vel høflige nok til å høre når de er på besøk? Anonymkode: 0f72b...ee0 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Ratched skrev (3 minutter siden): Kanskje du kan låne henne ditt headsett når hun er hos deg? Jeg bryr meg heller ikke om lyden fra TikTok så lenge volumet er lavt. Hun har iPhone og jeg Android og mitt passer ikke til hennes mobil. Jeg synes hun kan bruke earpods når hun skal være i fellesrom. ts Anonymkode: d4be3...edb 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Respekterer hun ikke at du vil hun skal skru av lyden da? Lån henne AirPods? Eller be henne gå inn på et annet rom hvis ikke får hun gå hjem. De fleste er vel høflige nok til å høre når de er på besøk? Anonymkode: 0f72b...ee0 Hun har ikke med seg airpodsene fordi hun liker ikke å bruke de, for hun får kløe i ørene. Hun gir blaffen i hva jeg sier og bare prøver å skru ned musikken lavt, men når jeg sitter ved siden av henne så får jeg den j**** ekornstemme lyden inn i ørene. Jeg hater tiktok og synes det er noe forbanna dritt og det forurenser hjernen! Jeg kommer til å gi beskjed til både jenta og moren at hun er ikke velkommen her hvis hun ikke har med seg airpods Ts Anonymkode: d4be3...edb 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Respekterer hun ikke at du vil hun skal skru av lyden da? Lån henne AirPods? Eller be henne gå inn på et annet rom hvis ikke får hun gå hjem. De fleste er vel høflige nok til å høre når de er på besøk? Anonymkode: 0f72b...ee0 Hun hører ikke etter Ts Anonymkode: d4be3...edb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Her har aldri hverken barn eller voksne lyd på mobil i stua. Legger stort sett bort mobiler helt når vi er sammen der. Men vi har stort hus, kontor med pc, kjellerstue osv, så da er det jo unødvendig. Når vi er flere i stua, så er det for å være sammen. Ikke for å styre med mobiler. Anonymkode: 0dbf7...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 Nei, det får de ikke lov til. Jeg beslaglegger telefoner, dersom de ikke hører. Vi bruker heller ikke telefoner i fellesrommene. Lik regel for alle her i huset. Anonymkode: 145ac...e06 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 Både jenta og moren/min søster synes jeg er streng og forstår gå problemet. Ts Anonymkode: d4be3...edb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Både jenta og moren/min søster synes jeg er streng og forstår gå problemet. Ts Anonymkode: d4be3...edb Ditt hus dine regler? Da får de dra hjem til seg da. Anonymkode: 0f72b...ee0 10
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Ja, han får lov til å ha på lyd. Anonymkode: 8d0b8...2c8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 Jeg skjønner deg godt. Blir sprø av det der. Når mine barn blir store nok til at dette blir en problemstilling, så kommer jeg til å legge ned forbud om lyd i fellesarealer. Anonymkode: 00e9b...115 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun hører ikke etter Ts Anonymkode: d4be3...edb Så enkelt gjøres det: "Skal du ha lyd på, får du gå ut eller på et annet rom og lukke døren." Anonymkode: 55b15...34c 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Jeg tror det rett og slett er umulig for dem å skjønne hvor utrolig irriterende og plagsomt dette er for andre. På bussen for eksempel. Der kan det sitte en hel gjeng med ungdommer som egentlig er sammen, men prater de med hverandre eller har på øretelefoner som normale mennesker? Ikke f**n! ALLE sitter med full lyd på tik tok uten å bli forstyrret av alle de forskjellige videoene som spilles av samtidig rundt dem. De er så i sin egen boble at de ikke ser verden rundt seg. Det er helt grusomt for de mange som faktisk får vondt i hodet og blir ekstremt slitne av lydkaoset. Anonymkode: 7a51e...04d 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 Min er ikke gammel nok for tiktok men tenker det er litt bjørnetjeneste å ikke lære dem å ta hensyn hjemme. Da blir det jo som her at de tar ikke hensyn på besøk, så tar de ikke hensyn på bussen, venterommet, kino og alle andre steder. Det er normal høflighet å ikke ha lyd på mobilen når man er sammen med andre og ser på noe på den altså... Skjønner at man som forelder selv kanskje bare tuner ut lyden men hva med å lære opp ungdommen litt til å ta hensyn til folk? Anonymkode: d7891...40f 1 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 Gi henne noen gode Ear pods til jul?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Gi henne noen gode Ear pods til jul? Hun har earpods men gidder ikke/liker ikke å bruke de Ts Anonymkode: d4be3...edb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Ingen (voksne eller barn) får sitte med lyd på i felles rom. Det sier seg selv at det er ekstremt irriterende for alle andre. Anonymkode: 4f073...8ff 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå