AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Pusset tennene i går og plutselig falt det ut biter av baksiden på en tann helt foran i underkjeven. Kjente at det var skarpt når jeg stakk tungen bort i. Noen timer senere etter at jeg hadde spist, begynte verking og ising og det er ganske ubehagelig nå, men det blir faktisk bedre når jeg spiser/drikker og verre etterpå. Må vel til tannlege men skjønner ikke hvordan han skal fikse dette, for det går jo ikke an å lime på en bit igjen, eller? Noen erfaringer? Anonymkode: 88516...a35
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Har du biten kan du ta den med, men om det er flere biter må de nok heller bygge den opp med en fylling. Anbefaler egentlig ukrone da slike reparasjoner ofte ikke holder så lenge. Jeg har fikset min tre ganger, samme skade, fortann i underkjeven, og er irritert på tannlegen over at de ikke bare anbefalte krone med én gang. Har brukt neste like mye på å fikse tanna som en krone ville kostet. Har hørt flere si det samme, men hos andre har det holdt i åresvis. Drar til Budapest til våren og får fikset den og et par andre tenner, «gratis» ferie (halv pris av Oslo, og jeg hadde tenkt meg dit en tur uansett). Anonymkode: d8fe9...97f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du biten kan du ta den med, men om det er flere biter må de nok heller bygge den opp med en fylling. Anbefaler egentlig ukrone da slike reparasjoner ofte ikke holder så lenge. Jeg har fikset min tre ganger, samme skade, fortann i underkjeven, og er irritert på tannlegen over at de ikke bare anbefalte krone med én gang. Har brukt neste like mye på å fikse tanna som en krone ville kostet. Har hørt flere si det samme, men hos andre har det holdt i åresvis. Drar til Budapest til våren og får fikset den og et par andre tenner, «gratis» ferie (halv pris av Oslo, og jeg hadde tenkt meg dit en tur uansett). Anonymkode: d8fe9...97f Mange små biter dessverre. Problemet mitt er at jeg har hodeskade og er veldig sensitiv for lyd, og må legges i narkose hver gang det skal borres eller pusses hos tannlegen. Ts Anonymkode: 88516...a35
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange små biter dessverre. Problemet mitt er at jeg har hodeskade og er veldig sensitiv for lyd, og må legges i narkose hver gang det skal borres eller pusses hos tannlegen. Ts Anonymkode: 88516...a35 Ja, er narkose pasient jeg å. Bruker å kontakte tannlege så fort ting skjer. Å da er det undersøkelse å så blir jeg satt opp på narkosetime så fort det lar seg gjøre. Anonymkode: 1a0e1...f19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå