AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Han jobber 50% og sover 11-12 timer hver eneste gang han har fri, noen ganger lengre også. Er så lei. Hjelper ikke å si noe, har prøvd. Anonymkode: d499b...041 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Har dere barn sammen? Anonymkode: 3f0b6...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 La han sove. Min samboer er også glad i å sove, riktignok bare på helg. Jeg bruker den tiden han sover til å gjøre ting jeg har lyst til å gjøre, egentid rett og slett. Så får det være opp til han om han vil sove bort livet sitt. Jeg kan fort finne på å dra ut på cafe, kjøpe meg en kaffe, treffe venner, trene, gå tur, hyggelige ting jeg liker å gjøre. Om han ønsker å bli med får han han stå opp og bli med, ellers gjør jeg rett og slett bare min greie. har dere barn sammen tenker jeg at da får han sove bort dagen, du tar morgenstell osv, men da må han ta kveldsstellet. Du kan ikke endre din samboer om han ikke ønsker å endre seg. Da har du to valg: akseptere det og gjøre det beste ut av det. Eller ikke akseptere det og dermed gjøre det slutt. Du har allerede pratet med han om det flere ganger og han er ikke villig til å gjøre noe med det, da er det opp til deg hva du ønsker å gjøre. Anonymkode: 7d1d1...6c5 11 3 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Enten sover han for lite i hverdage , så kroppen prøver å "ta igjen" tapt søvn i helgene, dårlig løsning. Pass på å få nok søvn hver natt. Han kan også ha søvnapne, legen henviser til sykehus. Anonymkode: 18b41...c0f 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Hva er problemet med at han sover? Har dere barn, så forstår jeg det. Da bør han dra til legen og tatt en helsesjekk, i tilfelle han mangler noe. Handler det om at du er A-menneske med behov for lite søvn, og krever at han skal tilpasse seg deg, så tenker jeg at du blr komme deg til psykolog eller noe. Anonymkode: 8692f...65d 13 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere barn sammen? Anonymkode: 3f0b6...dc4 Ja, men de går på ungdomsskolen. Anonymkode: d499b...041 1
Fighter83 Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Hadde selv reist bort hver helg jeg kunne for å unngå en slik samboer. 8 3
LadeJarl Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men de går på ungdomsskolen. Anonymkode: d499b...041 "men"...? 2 1
LadeJarl Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han jobber 50% og sover 11-12 timer hver eneste gang han har fri, noen ganger lengre også. Er så lei. Hjelper ikke å si noe, har prøvd. Anonymkode: d499b...041 Hva har du sagt da?..At han har med å stå opp og holde A- mennesket han bor med med selskap? 13
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 Hvor lenge sover han da? Jeg er b-menneske delux og kan godt finne på å sove lenge. Har for eksempel akkurat våknet nå, kunne godt sovet litt lenger men har ting jeg skal utføre i dag. Nå bor jeg alene så ingen bryr seg, men jeg har bodd med et ekstremt a-menneske som gjerne begynte dagen kl 05. Det sier seg selv at det forholdet gikk til h.... Siden dere ikke har små barn hvorfor plager det deg? Og hvor lenge sover han? det er en forskjell på om han sover til 11 eller kl 15. Jeg synes at alt før kl 11 er å stå opp tidlig/relativt tidlig. Jeg jobber turnus med nesten null dagvakter så det passer min livsstil bra. Anonymkode: b2a4e...2d7 4 2
frivis Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Som sagt tidligere, så er realitetene at slik er det. Noen hadde blitt super glad for at mannen tok "time out" og de kunne få litt alene tid, andre ikke. Her tror jeg du må gjøre det beste ut av din tid og godta at dere ikke er kopier med samme kroppslige behov. Å gi opp pga dette alene vil si at du aldri burde vært i et forhold i utgangspunktet. 2
skreppamedleppa Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Tenker jeg at det må da være helt greit. Ikke alle er A mennesker og fyker opp opp morningen og henger som en sekk kl 21-22 om kvelden og noen har behov for mer søvn og noen mindre. Hvorfor vil du han skal stå opp tidligere? Hva tenker du at du selv får ut av at han står opp tidligere? Må dere henge sammen ved hoften hele tiden, eller er det mulig for deg å gjøre noe eget når han sover? B mennesker lever i et A menneske smmfunn og må ellers innrette seg konstant og gå langt over sin egen rytme til hverdags så jeg forstår godt at når en kan så er det godt å kunne sove ut og la humla suse uten andres krav og mas. Å ha fri innebærer også å ha fri og det er like viktig for B mennesker som A mennesker. Og viss han er trøtt, uopplagt, ukonsentrert osv av å måtte stå opp tidligere når en har fri så ville jeg tenkt at det er bedre med kvalitet på tiden dere har sammen enn kvantitet. 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 LadeJarl skrev (18 minutter siden): "men"...? Herrefred...var bare en skrivemåte. Anonymkode: d499b...041 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 LadeJarl skrev (17 minutter siden): Hva har du sagt da?..At han har med å stå opp og holde A- mennesket han bor med med selskap? Nei. Det er greit han sover, men han trenger vel ikke hver eneste helg. Anonymkode: d499b...041 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): Tenker jeg at det må da være helt greit. Ikke alle er A mennesker og fyker opp opp morningen og henger som en sekk kl 21-22 om kvelden og noen har behov for mer søvn og noen mindre. Hvorfor vil du han skal stå opp tidligere? Hva tenker du at du selv får ut av at han står opp tidligere? Må dere henge sammen ved hoften hele tiden, eller er det mulig for deg å gjøre noe eget når han sover? B mennesker lever i et A menneske smmfunn og må ellers innrette seg konstant og gå langt over sin egen rytme til hverdags så jeg forstår godt at når en kan så er det godt å kunne sove ut og la humla suse uten andres krav og mas. Å ha fri innebærer også å ha fri og det er like viktig for B mennesker som A mennesker. Og viss han er trøtt, uopplagt, ukonsentrert osv av å måtte stå opp tidligere når en har fri så ville jeg tenkt at det er bedre med kvalitet på tiden dere har sammen enn kvantitet. Han står opp etter klokken 12 om formiddagen. Anonymkode: d499b...041 1
Snublefot62 Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det er greit han sover, men han trenger vel ikke hver eneste helg. Anonymkode: d499b...041 Hvordan vet du det?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det er greit han sover, men han trenger vel ikke hver eneste helg. Anonymkode: d499b...041 Og hvorfor ikke? Har han ikke fri hver eneste helg? Anonymkode: a41ef...e59 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 Det var da jævlig så sure folk var her. Anonymkode: d499b...041 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 Hvorfor jobber han bare 50%? Er det noe helsemessige årsaker til at han sover mye? Anonymkode: e9186...192 4 4
skreppamedleppa Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han står opp etter klokken 12 om formiddagen. Anonymkode: d499b...041 Du skrev 11-12 i hi. Jeg kan ikke vite at "11-12" betyr etter kl 12 for deg... 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå