AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Jeg kunne remset opp tusen ting han gjør/ikke gjør. F.eks sendte jeg han ut for å kjøpe bursdagsgave til ungen vår i går. Han var borte fem timer og kom hjem med … trommevirvel… en bukse. En helt plain bukse. I dag er dagen, og jeg må ut og kjøpe gave da, siden han ikke greide det. Og hva gjorde jeg de fem timene han var vekk? Jo, vasket, bakte, forberedte til i dag. Nå ligger han og sover, og gjestene er her om to timer. Det er fortsatt endel vi birde gjort, som tørket over badet, ryddet gangen, og jeg må da ut å handle gave til sønnen. Jeg er så lei. Dette har vært i femten år. Femten år med småirritasjon. Og når jeg tar det opp med han, blir han sur. Sur i dagesvis. Jeg er så sliten og lei. (Parterapi, datekvelder osv. Alt er prøvd uten resultat. Og hvis dere lurer, ja, sexlivet er dødt.) Anonymkode: 6e222...083 4 16 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Her er det vel bare å slå opp og gå videre. Anonymkode: 9110f...15b 24 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Han gjør det fordi han kan. Fordi du ordner alltid opp. så enkelt, og så vanskelig. Anonymkode: b042f...193 20 11
Pissmaur Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Han bryr seg ikke og lar deg ta alt av arbeid hjemme. Finner du han attraktiv når han er så udugelig? Han tror sikkert at aldri du kommer til å forlate han. Livet er for kort til å irritere seg over en partner som aldri kommer til å bidra eller være omtenksom. Brudd og flytting er et slit, men absolutt verdt det. 17 1
Hmmmmmm Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 Jeg erfarte at min eks faktisk gjorde en dårlig jobb med det jeg trengte hjelp til med vilje. Slik slapp han unna mye. Jeg holdt ut i 20 år. Nå nyter jeg livet alene. Jeg begynte å tenke at, om jeg skulle få kreft feks, så har jeg aldri fått opplevd å nyte et liv slik jeg vil at det skal være. Bo for meg selv med all den harmonien det kunne gi meg. Og hvor bitter jeg ville ha blitt om jeg skulle dø før det. Ikke vent! Livet er altfor kort😢 10 12
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han gjør det fordi han kan. Fordi du ordner alltid opp. så enkelt, og så vanskelig. Anonymkode: b042f...193 Enig med dette. Han gjør det fordi han kan. Anonymkode: 22cf5...cfb 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Det morsomme er at han antagelig kommer til å bli kjempeoverrasket når du sier at du vil skilles/avbryte forholdet, for dere har det jo helt fint! Anonymkode: dbe49...d00 22 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 Har han andre gode kvaliteter som du setter pris på? Dersom svaret er nei hadde jeg nok gått. Er svaret ja, kan det hende at han kan jobbe med saken. Anonymkode: c97a0...ec4 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 Mulig mange er uenig i dette, men jeg lurer litt på om kvinner og menn som regelrett sitter og ser på partneren slite seg ut med hus, hjem, organisering og matlaging - ting som de vet er og burde være felles ansvar - dag ut og dag inn, egentlig ikke elsker partneren sin noe særlig. Jeg får så vidt satt på en klesvask her i huset uten at min hopper opp og vil bidra han også, og nekter å sitte i ro om jeg feks begynner å styre og stelle litt rundt. Det går begge veier. Man er jo tross alt partnere, og elsker man hverandre vil man jo avlaste hverandre, glede hverandre og bidra slik at begge har det fint. Mitt råd til deg ts, er å ta en prat med han. En skikkelig prat. For her høres det ut som han er både avkoblet og følelsesmessig uengasjert, ikke bare i hus og hjem, men deg. Anonymkode: 059af...745 12 2 12
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Er det så galt å kjøpe en bukse i gave? 5 timer for å kjøpe gave er mye. Kanskje han lette etter julegave til deg også? Mann og kvinne bør samarbeide om mål man har blitt enige om, eller som er «rimelig» å forvente. Ut fra evner og interesse. Dvs at hvis han lager mat og du vasker opp og begge er enige om at det er en grei fordeling så er alt greit. Det er rom for at hun kan ligge på sofaen en hel søndag og se på sport mens jeg maler huset, men det forutsetter at «kontoen» er noenlunde i balanse fra før av. Hvis jeg vil ha en rosehekk i hagen som krever 1 time daglig stell og hun ikke vil så må den tiden gå av «mitt» budsjett. Anonymkode: 68005...f6a 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Hva er så galt med en bukse i gave? Anonymkode: e8bee...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det så galt å kjøpe en bukse i gave? 5 timer for å kjøpe gave er mye. Kanskje han lette etter julegave til deg også? Mann og kvinne bør samarbeide om mål man har blitt enige om, eller som er «rimelig» å forvente. Ut fra evner og interesse. Dvs at hvis han lager mat og du vasker opp og begge er enige om at det er en grei fordeling så er alt greit. Det er rom for at hun kan ligge på sofaen en hel søndag og se på sport mens jeg maler huset, men det forutsetter at «kontoen» er noenlunde i balanse fra før av. Hvis jeg vil ha en rosehekk i hagen som krever 1 time daglig stell og hun ikke vil så må den tiden gå av «mitt» budsjett. Anonymkode: 68005...f6a Stort sett handler det ikke om rosebusker men helt vanlige dagligdagse gjøremål som å støvsuge. Begge ønsket å flytte sammen men bare den ene gjør husarbeid. Det sliter på forholdet for den som gjør mest, følelsene forsvinner og sexlivet dør ut. Så bli mannen overrasket over at kvinnen stikker. Men mest av alt er det kjipt at han nå mister sin hushjelp. Anonymkode: 808b2...6c1 4 5
AdonisFFM Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 Det virker som dere begge er i en dårlig situasjon. Et forhold uten sex er en katastrofe i seg selv og her må dere nok begge finne en ny kurs videre. At en mann ikke "evner" å shoppe klær til en kvinnes tilfredsstillelse er vel heller ikke noe sjokk. Blir omtrent som en kvinne skal starte en bil og måke sne når det er minus ti ute, mens mannen er inne og reparerer gardiner. Det kan fungere for enkelte, men er nok unntaket. 1 3
Hmmmmmm Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 AdonisFFM skrev (56 minutter siden): Det virker som dere begge er i en dårlig situasjon. Et forhold uten sex er en katastrofe i seg selv og her må dere nok begge finne en ny kurs videre. At en mann ikke "evner" å shoppe klær til en kvinnes tilfredsstillelse er vel heller ikke noe sjokk. Blir omtrent som en kvinne skal starte en bil og måke sne når det er minus ti ute, mens mannen er inne og reparerer gardiner. Det kan fungere for enkelte, men er nok unntaket. Må bare kommentere denne, Haha. mange kvinner starter bilen i minus 10° og måker snø, til og med i minus 25°😵💫🤣 Forskjeller er vel at det må snø griser før en mann gidder å fikse gardinene. 16 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 AdonisFFM skrev (1 time siden): Det virker som dere begge er i en dårlig situasjon. Et forhold uten sex er en katastrofe i seg selv og her må dere nok begge finne en ny kurs videre. At en mann ikke "evner" å shoppe klær til en kvinnes tilfredsstillelse er vel heller ikke noe sjokk. Blir omtrent som en kvinne skal starte en bil og måke sne når det er minus ti ute, mens mannen er inne og reparerer gardiner. Det kan fungere for enkelte, men er nok unntaket. Nå tuller du ikke sant? Jeg starter bilen min selv hver eneste dag året rundt om det er +30 eller -30 grader og jaggu må jeg måke snø også. Anonymkode: 2369d...4bf 13 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 Er så glad jeg byttet ut sofagrisen med en arbeidsom helt. Ja, det var grov utroskap og jeg skammer meg, men enden på visa kunne ikke blitt bedre for min del. Anonymkode: 93f9b...74f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er så glad jeg byttet ut sofagrisen med en arbeidsom helt. Ja, det var grov utroskap og jeg skammer meg, men enden på visa kunne ikke blitt bedre for min del. Anonymkode: 93f9b...74f Hvorfor var det nødvendig å være utro først? Anonymkode: 43f0a...833 2 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er så glad jeg byttet ut sofagrisen med en arbeidsom helt. Ja, det var grov utroskap og jeg skammer meg, men enden på visa kunne ikke blitt bedre for min del. Anonymkode: 93f9b...74f Det går fint an å oppføre seg som et menneske og gjøre det slutt før man er utro. Du har nok mye mørkt i vente, skal man tro på karma. Anonymkode: d05c4...b00 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå