Gå til innhold

Fra egget fester seg til positiv test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Er det noen som vet om hvor lang tid det tar fra egget fester seg til positiv test? 
Hvis det tar en ukes tid, betyr det at man vil få positiv test 18dpo hvis egget fester seg 11dpo for eksempel? 

Anonymkode: 98d8f...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer nok fra kvinne til kvinne, men noen dager i alle fall slik at kroppen rekker å produsere nok HCG som kan slå ut på en test.

Om du venter en uke så trenger du i alle fall ikke å tvile på resultatet. :)

Anonymkode: 0c01c...107

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Varierer nok fra kvinne til kvinne, men noen dager i alle fall slik at kroppen rekker å produsere nok HCG som kan slå ut på en test.

Om du venter en uke så trenger du i alle fall ikke å tvile på resultatet. :)

Anonymkode: 0c01c...107

Jaa, jeg skjønner😊 Takk for svar! 
Har noe jeg tror er en festeblødning nå og har hatt det i 2 dager (13 dpo i dag). 
Men fremdeles ikke positiv test.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. 
Er det noen som vet om hvor lang tid det tar fra egget fester seg til positiv test? 
Hvis det tar en ukes tid, betyr det at man vil få positiv test 18dpo hvis egget fester seg 11dpo for eksempel? 

Jeg fikk positiv test 6 dager etter egginnsett. Og ifølge ultralyd har egget festet seg med engang. Vil tro jeg da var 11 dpo når testen viste positiv 

Anonymkode: 39708...5e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jaa, jeg skjønner😊 Takk for svar! 
Har noe jeg tror er en festeblødning nå og har hatt det i 2 dager (13 dpo i dag). 
Men fremdeles ikke positiv test.. 

Med første hadde jeg positiv test 10 dpo og med andre måtte jeg vente til 20 dpo. 

Anonymkode: 6010d...0fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med første hadde jeg positiv test 10 dpo og med andre måtte jeg vente til 20 dpo. 

Anonymkode: 6010d...0fe

Jaa, ikkesant. Det er så stor forskjell på når egget fester seg ja. Har fått veldig svak positiv i dag, og er 14dpo.. Men den er så svak at jeg fremdeles er usikker på om den er positiv..😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk positiv test 6 dager etter egginnsett. Og ifølge ultralyd har egget festet seg med engang. Vil tro jeg da var 11 dpo når testen viste positiv 

Takk for at du deler!😊

Skrevet

Tidligste jeg har fått positiv test er 7 dager etter innsett = 12 dager etter eggløsning. 

Godt mulig jeg hadde fått positiv test tidligere flere ganger, men kun testet tidlig den ene syklusen - ellers holdt meg til 14 dager etter innsett - 19 dager etter eggløsning. 

Ved min tidligere graviditet som nå er 9 år, testet jeg positivt 12 dager etter EL også - den gang var det på den hjemmelaga måten :)

Skrevet

Dette er nok veldig individuelt. Og man vet jo ikke om grunnen til at testen slår ut tidlig eller sent er fordi egget festet seg tidlig eller at hcg produksjonen kom effektivt igang tidlig, eller en kombinasjon av begge.

Jeg testet svakt positivt på kvelden tre dager etter og klart positivt morgenen fire dager etter innsett av 5-dagers blasto. Så det blir da 8 og 9 dpo.

Men aner jo ikke om det er sånn «hver gang» for meg. Det gjenstår jo å se hvis vi noen gang får positivt test med fryse-eggene våre til søsken. 

Forhold deg til grensene klinikken har satt. Håpet er ikke ute før det er ute ❤️ Viktig å ikke sammenligne seg med andre for vi er så forskjellige og embryoene er forskjellige. 

Lykke til❤️

Skrevet
On 11/25/2023 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Takk for at du deler!😊

On 11/25/2023 at 4:58 PM, AnonymBruker said:

Teller du med dagen du satte inn eller fra dagen etter?

Anonymkode: 3b1e7...049

Skrevet
On 11/26/2023 at 9:50 AM, sommerfugl154 said:

Jeg testet svakt positivt på kvelden tre dager etter og klart positivt morgenen fire dager etter innsett av 5-dagers blasto. Så det blir da 8 og 9 dpo.

Jeg er ny på dette, nettopp satt inn 5-dagers blasto selv. På dag 8/9, hvordan vet du at testen ikke ble påvirket av eggløsningsprøyten? Eller var det naturlig syklus? Klinikken sa jeg ikke skulle teste selv, men ta blodprøve etter 12 dager.

Anonymkode: 49d71...da5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ny på dette, nettopp satt inn 5-dagers blasto selv. På dag 8/9, hvordan vet du at testen ikke ble påvirket av eggløsningsprøyten? Eller var det naturlig syklus? Klinikken sa jeg ikke skulle teste selv, men ta blodprøve etter 12 dager.

Fordi jeg «testet ut» eggløsningssprøyten ved å teste hver dag etter innsett 😅 Så jeg observerte at testen ble helt negativ også ble den positiv igjen etter det og da visste jeg at det var min kropp som laget hormonet:) og deretter ble testen sterkere for hver dag - som også støtter tanken om at det ikke var sprøyta men graviditet 💖 Og det viste seg å stemme også

Man blir litt loco av disse prøve-greiene. Jeg visste at jeg ikke kom til å klare å vente de 14 dagene med å teste, så da tok jeg likegodt grep som gjorde at jeg i allefall slapp å lure på om det var den sprøyten eller ikke som ga utslaget

Min eggløsningssprøyte var helt ute av kroppen 2 dager etter innsett av femdagers. Så jeg vil si det er lite sannsynlig at den fremdeles er i din kropp også nå etter såpass lang tid og du også har satt inn 5-dagers. Samtidig kan det være ulike doser man har fått da! Husker ikke tallet på min, men det var den standard «ovitrelle» sprøyten.

Tror de ber oss om å ikke teste fordi noen produserer hcg sent, noen får positiv tidlig også fester det seg ikke ordentlig osv, så det er vel for å unngå unødvendig stress. Men man vet jo selv best hva som gir mest stress for en selv. Gjør det du føler er riktig for deg!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg brude ha visst for vi har holdt på i mange år 🙈 Glemmer alt mellom hver gang.. 

Vet en del tester hver dag, da ser man om den positive streken går nedover slik at de vet at eggløsningsspøryten er ute av systemet. for så å vente på en evt. positiv strek for graviditet. 

Vi har hatt fryseforsøk så har ikke satt eg. sprøyte. 

Det er litt ulikt på hvert sted hva som er prosedyre. Vi er på Karolinska og får med test hjem som skal brukes 14 dager etter. 

Lykke til!!

Skrevet
9 hours ago, sommerfugl154 said:

Fordi jeg «testet ut» eggløsningssprøyten ved å teste hver dag etter innsett 😅 Så jeg observerte at testen ble helt negativ også ble den positiv igjen etter det og da visste jeg at det var min kropp som laget hormonet:) og deretter ble testen sterkere for hver dag - som også støtter tanken om at det ikke var sprøyta men graviditet 💖 Og det viste seg å stemme også

Man blir litt loco av disse prøve-greiene. Jeg visste at jeg ikke kom til å klare å vente de 14 dagene med å teste, så da tok jeg likegodt grep som gjorde at jeg i allefall slapp å lure på om det var den sprøyten eller ikke som ga utslaget

Min eggløsningssprøyte var helt ute av kroppen 2 dager etter innsett av femdagers. Så jeg vil si det er lite sannsynlig at den fremdeles er i din kropp også nå etter såpass lang tid og du også har satt inn 5-dagers. Samtidig kan det være ulike doser man har fått da! Husker ikke tallet på min, men det var den standard «ovitrelle» sprøyten.

Tror de ber oss om å ikke teste fordi noen produserer hcg sent, noen får positiv tidlig også fester det seg ikke ordentlig osv, så det er vel for å unngå unødvendig stress. Men man vet jo selv best hva som gir mest stress for en selv. Gjør det du føler er riktig for deg!

Takk, da lærte jeg masse nytt! :) Vi får besøk helgen før jeg skal ta blodprøve, og hvis testene ser ut til å være negative vil jeg nok bli ganske lei meg og preget av det, så da tror jeg det er bedre å vente når jeg vet jeg må være rundt folk.

Man er jo forskjellig på dette, men jeg tenker også for egen del at det er greit å slippe kontrollen litt. Har tatt så mye eggløsningstester og graviditetstester i løpet av 2 år nå. Da vi begynte med IVF var det befriende å bare følge en plan andre har satt opp, så for dette forsøket skal jeg i alle fall holde meg til det. Men full forståelse for at andre tester, godt mulig jeg gjør det selv hvis jeg må gjøre dette flere ganger.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 18.02):

Teller du med dagen du satte inn eller fra dagen etter?

Dagen etter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...