Gå til innhold

Hvor ofte kjøper du nytt undertøy, sokker, klær osv ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig økonomi og går med gamle og ikke fine truser og sokker. Kjøper dere ofte nytt? Jeg kjøper sjelden nye klær. Jeg unnet meg en ny jakke på tilbud til denne vinteren. 

Anonymkode: 4388b...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper når det gamle er utslitt, kan gå år i mellom hver gang. 

Anonymkode: fb83d...955

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøper når det gamle er utslitt, kan gå år i mellom hver gang. 

Anonymkode: fb83d...955

Samme her. Et år kjøper jeg ingenting og det neste kan det bli flere hvis jeg har vært nødt til å kaste noe. 

• Nyttig 1
Skrevet

Truser kan det gå år i mellom, men i og med mye bruk av kjole må jeg ha en ny strømpebukse ca. en til to ganger i uka. Blir fort en femten hundre eller mer i året det..😔

Anonymkode: a35f6...cb8

Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk og har ikke lån eller barn som suger penger fra meg, så da blir det fort mye penger brukt på klær. 

Skrevet
Spoiler

Jeg har sokker som er like behagelige og 15 år gamle, andre som er kast etter noen få vask. For å ta ett eksempel. Alder er ikke viktig, kvalitet er. 

Anonymkode: 1461c...3a2

• Liker 1
Skrevet

I løpet av de siste åra har jeg endelig begynt å venne meg til å kun kjøpe nye klær når jeg har behov, ikke bare fordi jeg har lyst på noe nytt. For å dekke opp for lyst behovet har jeg i stedet begynt å sy litt. Driver også å prøver å komme i gang med strikking. Det tar jo mye lenger tid (i alle fall for meg som er nybegynner) å sy et plagg fremfor å klikk-klikke det hjem. Håndarbeid av alle slag er faktisk et skikkelig bra anti-forbruker-middel, det er så koselig å ha noe å holde på med og jeg føler det i stor grad fjerner det suget jeg ofte hadde etter noe nytt før.

Undertøy har jeg egentlig aldri kjøpt mye nytt av. Går ofte uten bh så slipper å ha stort utvalg der. Føler også mye undertøy varer i evigheter. Har fortsatt mange bomullstruser som sikkert er 15 år gamle og blir brukt ukentlig. Og disse er fra HM. Bruker ekstremt mye ullsokker da, så må nok ha et nytt par årlig da disse gjerne slites ut etter hvert. Men handler jevnt over sjeldnere og sjeldnere og blir mer og mer kresen hvis jeg først handler.

Anonymkode: c2bc6...843

Skrevet

Veldig sjelden. Det jeg har er slitt og stygt men ingen som ser det uansett. 

Anonymkode: b88c6...b05

Skrevet

Jeg tenker på miljøet, og kjøper ikke ting jeg ikke trenger. 

Jeg kjøper nytt når det gamle er utslitt, eller når jeg får endrede behov (som vektoppgang/nedgang, begynner med annen type aktivitet, ny jobb med annerledes kleskode, etc). 

Anonymkode: 1d58c...009

Skrevet

Når jeg trenger noe nytt, eller kommer over et godt tilbud på noe som passer min smak og størrelse.

Gode BHer i riktig størrelse er fryktelig dyrt (gjerne et sted mellom 800 - 1000 kr.) Da er det greit å benytte sjansen hvis jeg kommer over noe i min størrelse på salg. 

Skrevet

Sikkert 5 år siden sist jeg kjøpte undertøy. Et par av dem har noen hull, så vurderer å kjøpe nye. Samme med sokker, ikke kjøpt nye på minst 5 år, bortsett fra to par ullsokker som er nye i år.

Kjøper samme undertøy hver gang. Svarte boksershortser og svarte sokker. Har aldri følt for å variere noe.

M36

Anonymkode: 53b9c...329

Skrevet

Truser og sokker går det år imellom hver gang, dessverre. Burde kjøpe flere, men det er litt kjedelig, så utsetter til jeg må. Kjøper litt klær, men mest på Finn! Jeg vet hvilken fasong jeg er, har funnet hvilke merker jeg liker og ca størrelse i de merkene, og kan da ta meg råd til litt finere klær enn eller ville ha gjort. Holder meg til bomull/ull/lin/silke og unngår polyester. Noen bomkjøp blir det, men det meste har fungert fint! 

Skrevet

Jeg er også "fattig" så..

- sist jeg kjøpte nye truser: 2019. Trenger virkelig å kjøpe nye snart, for det er hull i mange av dem jeg har.

- sist jeg kjøpte nye sokker: 2020, men fikk rundt 10 par til jul for et år eller to siden, så der klarer jeg meg.

- sist jeg kjøpte ny BH: 2017/2018.

- sist jeg kjøpte NY bukse, genser, etc: før 2017. MEN jeg kjøper en del bukser, gensere og sånt på loppemarked, går litt før stengetid søndag så det er posesalg og så kjøper jeg et par poser med diverse tøy (untatt undertøy) for 50-100 kr per pose, så har jeg litt å bytte mellom. Prøver å kjøpe noe litt nøytralt, men det er jo mye rare klær man finner på loppemarked... 

Anonymkode: 1026f...171

Skrevet

Det jeg kjøper mest er truser og strømpebukser. Kjøpte meg 5 plagg nå på black week, etter 4 år med kjøpestopp trengte jeg noen nye basisplagg til vinterhalvåret. Og noen truser, strømpebukser i forskjellige tykkelser, BH-er og sokker. 

Anonymkode: c5851...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...