AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Møtte en mann for noen måneder siden. Det er derfor nokså nytt. For et par uker siden ble vi enige om at vi skulle få dette til å fungere, på tross av litt avstand akkurat nå, men han var på vei å flytte dit jeg bor - før vi møttes. Vi er voksne, med voksne barn. Og jeg har forelska meg. Sist det skjedde var i 20-årene. Når vi ikke er sammen så er vi på tråden nokså jevnlig, FaceTime eller chatter innimellom jobb og annet. På mandag har jeg en uke avspasering og drar til han. Men - jeg har vært så glad fordi han viser at han er trygg og forutsigbar i kommunikasjon. I går dro han på julebord, sendte meg bilde av seg selv i dress i 17-tida. Og etter det har jeg ikke hørt fra han. Jeg har ikke sendt han noe eller ringt. Nå trenger ikke det være unormalt, og jeg har ikke gått rundt å vært bekymret heller (før nå). Unner den jeg er sammen med å hygge seg. Men han har meldt meg nokså konstant hele tiden. Og plutselig ikke. Fra tidligere erfaringer så har det ikke vært positivt. Jeg trenger å bare få den lille beskjeden om at alt er bra og at han tenker på meg. Og jeg håper ikke mine tidligere opplevelser ødelegger for meg nå, da jeg har en tendens til å trekke meg unna fort. Sitter allerede å vurderer å ikke dra til han som planlagt. Jeg sendte han en melding i morges som vanlig. Vet at han skal jobbe litt i dag så han kan ikke drøye det lenge. Jeg føler at dersom jeg uttrykker at jeg ikke liker å være sammen med en som blir «borte» for meg fordi han drar på fest, blir feil såpass tidlig i forholdet. Men lar jeg være, så er det kanskje det som ødelegger for meg senere. Hva ville du gjort? Anonymkode: 4ef04...72b 1
Trek Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Var han på julebord og hadde det gøy, drakk en del og det ble sent så sover han nok enda en god stund.. jobb eller ikke. Er han fyllesyk i tillegg så ser han vel mørkt på livet til langt ut på dagen. Jeg ville ikke gjort noe enda. Det er alt for tidlig å bekymre seg, sånn rent logisk, men jeg skjønner du føler det sånn når det er utenfor normal oppførselen hans. Dersom jeg ikke hadde hørt noe innen 5-6 tiden så hadde jeg nok ringt☺️ 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Trek skrev (4 timer siden): Var han på julebord og hadde det gøy, drakk en del og det ble sent så sover han nok enda en god stund.. jobb eller ikke. Er han fyllesyk i tillegg så ser han vel mørkt på livet til langt ut på dagen. Jeg ville ikke gjort noe enda. Det er alt for tidlig å bekymre seg, sånn rent logisk, men jeg skjønner du føler det sånn når det er utenfor normal oppførselen hans. Dersom jeg ikke hadde hørt noe innen 5-6 tiden så hadde jeg nok ringt☺️ Jeg håper han hadde det kjempegøy, det fortjener han. Bare synes det er rart å ikke sende en eneste liten melding som tar 10 sekunder. Jeg ville gjort det, spesielt når forholdet er nytt og man vil forsikre seg. Jeg er også syk, så ville i alle fall sendt en melding av den grunn. Har fortsatt ikke hørt fra han, men skal gi det litt tid. Ja, det er liksom tidlig. Og det er litt rart, for jeg er i grunn ikke engstelig for at noe skjedde. Det kan jeg takle (og gå), jeg hadde bare håpet at han tenkte på meg litt, tross julebord og hæla i taket. For det ville betydd noe. ts Anonymkode: 4ef04...72b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Møtte en mann for noen måneder siden. Det er derfor nokså nytt. For et par uker siden ble vi enige om at vi skulle få dette til å fungere, på tross av litt avstand akkurat nå, men han var på vei å flytte dit jeg bor - før vi møttes. Vi er voksne, med voksne barn. Og jeg har forelska meg. Sist det skjedde var i 20-årene. Når vi ikke er sammen så er vi på tråden nokså jevnlig, FaceTime eller chatter innimellom jobb og annet. På mandag har jeg en uke avspasering og drar til han. Men - jeg har vært så glad fordi han viser at han er trygg og forutsigbar i kommunikasjon. I går dro han på julebord, sendte meg bilde av seg selv i dress i 17-tida. Og etter det har jeg ikke hørt fra han. Jeg har ikke sendt han noe eller ringt. Nå trenger ikke det være unormalt, og jeg har ikke gått rundt å vært bekymret heller (før nå). Unner den jeg er sammen med å hygge seg. Men han har meldt meg nokså konstant hele tiden. Og plutselig ikke. Fra tidligere erfaringer så har det ikke vært positivt. Jeg trenger å bare få den lille beskjeden om at alt er bra og at han tenker på meg. Og jeg håper ikke mine tidligere opplevelser ødelegger for meg nå, da jeg har en tendens til å trekke meg unna fort. Sitter allerede å vurderer å ikke dra til han som planlagt. Jeg sendte han en melding i morges som vanlig. Vet at han skal jobbe litt i dag så han kan ikke drøye det lenge. Jeg føler at dersom jeg uttrykker at jeg ikke liker å være sammen med en som blir «borte» for meg fordi han drar på fest, blir feil såpass tidlig i forholdet. Men lar jeg være, så er det kanskje det som ødelegger for meg senere. Hva ville du gjort? Anonymkode: 4ef04...72b Jeg bruker ikke tlf på fest, punktum. Og er jeg fyllesyk, så gidder jeg ikke å sende meldinger eller ringe noen dagen etter heller, tidligst litt utpå kvelden. Du kan fint sende han en melding og spørre hvordan det går, og hvordan formen hans er. Jobber i bar, ikke rent skjedent, ligger det igjen noen tlelefoner også. Anonymkode: d766d...d80 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Hvordan har det gått, ts? Har du hørt fra han? Anonymkode: f28c7...2e3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan har det gått, ts? Har du hørt fra han? Anonymkode: f28c7...2e3 Jo, han ringte meg for en time siden. Sa at det var fint i går, god mat og at han og en nabo hadde tatt taxi sammen hjem tidlig i går omkring midnatt. I dag hadde han stått opp i 8-tida, dratt til jobb pga noen avtaler, og deretter møtt en av ungene for kafé og trening. «Ungen» (voksen) var tilstede når han ringte meg så han var litt reservert. Jeg har ikke møtt de og vi hadde ikke tenkt å involvere de foreløpig. Men han ringte meg i alle fall. Vi snakka ikke om noe manglende kontakt. Kanskje han har et avslappet forhold til det. Med andre ord, så er det nok bare min utfordring. Han sa vi kunne meldes utover kvelden. Tenker at jeg bare må formidle han etter hvert at jeg liker en liten melding i løpet av kvelden når han er ute, uten å gjøre noe stort ut av det. Han vet jo ikke om mine opplevelser med eksen i forhold til det. Så er vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. TS Anonymkode: 4ef04...72b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 Jeg hadde blitt like stresset som deg TS, spesielt nå etter at han sier han dro hjem klokka tolv og var på jobb klokka 8. I tillegg var han reservert i telefonen, uansett av hvilken grunn. I dag er det mandag, hvordan gikk det TS ? Anonymkode: 5f3c6...ac5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #8 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 17.37): Jo, han ringte meg for en time siden. Sa at det var fint i går, god mat og at han og en nabo hadde tatt taxi sammen hjem tidlig i går omkring midnatt. I dag hadde han stått opp i 8-tida, dratt til jobb pga noen avtaler, og deretter møtt en av ungene for kafé og trening. «Ungen» (voksen) var tilstede når han ringte meg så han var litt reservert. Jeg har ikke møtt de og vi hadde ikke tenkt å involvere de foreløpig. Men han ringte meg i alle fall. Vi snakka ikke om noe manglende kontakt. Kanskje han har et avslappet forhold til det. Med andre ord, så er det nok bare min utfordring. Han sa vi kunne meldes utover kvelden. Tenker at jeg bare må formidle han etter hvert at jeg liker en liten melding i løpet av kvelden når han er ute, uten å gjøre noe stort ut av det. Han vet jo ikke om mine opplevelser med eksen i forhold til det. Så er vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. TS Anonymkode: 4ef04...72b Jeg ville definitivt "called him out" på det. Altså, spurt rett ut "men hva skjer med plutselig lite kontakt, du som har vært så på hele tiden?" At han ikke meldte på julebordet er ikke det rare. Men at han ikke melder dagen etter, og faktisk er oppegående. DET hadde vært varsellampe for meg... Hvorfor i alle dager sendte han deg ingenting da hvis han har pleid å gjøre det? (Jeg er som deg. Og trenger og vil ha et forhold med partner som mener det samme. Så jeg tar sånt tidlig. Har egentlig bare opplevd det positivt. Min nåværende fortalte meg at han var så redd for å fremstå klengete og tøffel på fest når han savnet meg, så han prøvde med vilje å sende minst mulig fordi han hadde forestilt seg at det var negativt.) Anonymkode: e966f...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #9 Skrevet 27. november 2023 Kjære vene, gi mannen litt pusterom. Han har vært på julebord, på jobb og så sammen med barnet sitt. Hva er dette med å skulle ha bekreftelser omtrent hvert minutt i døgnet? Det er usunt rett og slett. Folk har et liv. Anonymkode: 6ccc9...8f4 3
Gjest Mannonym20 Skrevet 27. november 2023 #10 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 8.38): Møtte en mann for noen måneder siden. Det er derfor nokså nytt. For et par uker siden ble vi enige om at vi skulle få dette til å fungere, på tross av litt avstand akkurat nå, men han var på vei å flytte dit jeg bor - før vi møttes. Vi er voksne, med voksne barn. Og jeg har forelska meg. Sist det skjedde var i 20-årene. Når vi ikke er sammen så er vi på tråden nokså jevnlig, FaceTime eller chatter innimellom jobb og annet. På mandag har jeg en uke avspasering og drar til han. Men - jeg har vært så glad fordi han viser at han er trygg og forutsigbar i kommunikasjon. I går dro han på julebord, sendte meg bilde av seg selv i dress i 17-tida. Og etter det har jeg ikke hørt fra han. Jeg har ikke sendt han noe eller ringt. Nå trenger ikke det være unormalt, og jeg har ikke gått rundt å vært bekymret heller (før nå). Unner den jeg er sammen med å hygge seg. Men han har meldt meg nokså konstant hele tiden. Og plutselig ikke. Fra tidligere erfaringer så har det ikke vært positivt. Jeg trenger å bare få den lille beskjeden om at alt er bra og at han tenker på meg. Og jeg håper ikke mine tidligere opplevelser ødelegger for meg nå, da jeg har en tendens til å trekke meg unna fort. Sitter allerede å vurderer å ikke dra til han som planlagt. Jeg sendte han en melding i morges som vanlig. Vet at han skal jobbe litt i dag så han kan ikke drøye det lenge. Jeg føler at dersom jeg uttrykker at jeg ikke liker å være sammen med en som blir «borte» for meg fordi han drar på fest, blir feil såpass tidlig i forholdet. Men lar jeg være, så er det kanskje det som ødelegger for meg senere. Hva ville du gjort? Anonymkode: 4ef04...72b Gi nå for guds skyld denne mannen litt luft. Han tar kontakt med deg når han føler for det.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #11 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 17.37): Med andre ord, så er det nok bare min utfordring. Han sa vi kunne meldes utover kvelden. Tenker at jeg bare må formidle han etter hvert at jeg liker en liten melding i løpet av kvelden når han er ute, uten å gjøre noe stort ut av det. Dropp det. Han hadde det koselig, har fortalt hva han har gjort og ut i fra dette, vet du hvorfor han ikke har sendt melding. Slapp av! Anonymkode: 95289...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå