AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Dette har pågått siden vi flyttet hit. Det begynner å gå hardt utover hjertet mitt nå, å bli bråvekt sånn midt på natta nesten hver eneste natt og fratatt søvn. Har klaget til styret som gjør null. Har sendt vedkommende (voksen dame på 55+ med voksen sønn på 18+) meldinger men uten svar… Det er rene galehuset over oss. Spesielt i helgene. Mye alkohol involvert, men også mye psykiatri. Ble bråvekt og hjertet stopper ikke å løpe løpsk. Hatt problemer med hjertet tidligere men nå går det virkelig ikke over. Legevakt midt på natta med barn orker jeg ikke… Hva gjør man med sånt? Anonymkode: f4c6a...857 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 BlåSwix skrev (5 minutter siden): Flytter? Sånn at de skal få tro at så lenge de trakasserer naboene sine nok så får de viljen sin, at vi flytter? Prøv igjen du… Anonymkode: f4c6a...857 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 La dem få smake sin egen medisin. Spill inn ulydene, sett dette på repeat, skru opp volumet, og sett dette under soverommet til moren, så regner jeg med at hun tar hintet etter en stund. Det fungerte i alle fall greit nok med den nåværende naboen min, som også en stund fikk illusjonen av at vedkommende kunne gjøre som man ville i leiligheten sin. Metoden min er mer effektiv enn å satse på klaging; det eneste det førte til, var til slutt full krig. Anonymkode: d8303...a4f 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn at de skal få tro at så lenge de trakasserer naboene sine nok så får de viljen sin, at vi flytter? Prøv igjen du… Anonymkode: f4c6a...857 Du kan: klage til styret, snakke med dem, ringe politiet, anmelde dem til politiet, kalle inn til møte i konfliktrådet, bli passiv aggressiv og legge hundebæsj på dørmatta deres og generelt oppføre deg ulovlig og trakasserende selv eller flytte. Jeg hadde flyttet. Anonymkode: 0662b...6b9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan: klage til styret, snakke med dem, ringe politiet, anmelde dem til politiet, kalle inn til møte i konfliktrådet, bli passiv aggressiv og legge hundebæsj på dørmatta deres og generelt oppføre deg ulovlig og trakasserende selv eller flytte. Jeg hadde flyttet. Anonymkode: 0662b...6b9 Har klaget til styret, de gjør ingenting. Må stadig vaske ytterdøren pga sønnen spytter på døra. Stadig plukke opp diverse ting de kaster på bakken (tyggis, snus, annet lort) foran døra. Også litt farlige ting som glasskår (jeg har en valp som kan skades av det) osv. De har sølt rødvin nedover ene veggen fra kjøkkenvinduet sitt og ikke vasket opp, så er rødvinsflekker på husveggen. De oppbevarer masse skrot på balkongen og er generelt veldig trashy. Å legge noe på døra deres er ikke et nivå jeg vil ned på. De vil også skjønne hvem det er fra. Jeg er i for dårlig helse til å kunne flytte nå. Dette skulle bli et fint hjem å bo… 💔 Anonymkode: f4c6a...857 3
ThereGoesBob Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 (endret) Eh vel, med vondt skal vondt fordrive for å si det sånn. Er det noen av disse naboene dine som tilfeldigvis også trenger søvn? Alle trenger søvn for å fungere (obviously) har disse folka noen som helst grunn til å stå opp om morgenen, må de jo sove. Det er en tøff øvelse dette her, men du må legge deg på en umenneskelig linje, noe som kanskje strider mot din natur. Ramm de midt på natten, eller midt i søvnen deres når det enn måtte være med et eller annet kortvarig bråk. Som en annen sier, gi de en solid smak av sin egen medisin. Du må rett og slett nødt å bli litt ondskapsfull. Det betyr at du mest sannsynlig må avbryte din egen søvn i en periode, men dette er faktisk bedre enn alternativet. Ta et oppgjør med de folka der, sett deg i respekt. Dessverre så er "vold" av og til det eneste onde mennesker forstår. Det kan være dette fører til en rask våpenhvile, eller det kan være du må stå i "skyttergraven" en stund. Du må gjøre drittjobben selv. "Kjemp for alt hva du har kjært" og søvn, det er vel kjært nok det. Jeg har selv erfart veldig mye lignende jævelskap fra div. naboer over meg så snakker av erfaring. For et godsinnet menneske kan det ta lang tid å "vende seg om" og bevisst gjøre slike ondskapsfulle handlinger. Har du ikke krefter eller ressurser til å ta opp kampen bør du heller flytte på deg. Det er ingen skam å snu. Husk at søvnmangel er helseskadelig i lengden. Husk det og la dette nære din motstandsvilje !!! Endret 25. november 2023 av ThereGoesBob 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Fortsett å klage til styret! Send mail hver gang det skjer noe om natten! Og bråker de på natten - ring politiet! HVER GANG! Anonymkode: 49e4a...d93 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortsett å klage til styret! Send mail hver gang det skjer noe om natten! Og bråker de på natten - ring politiet! HVER GANG! Anonymkode: 49e4a...d93 Og send også klage på griseriet! Anonymkode: 49e4a...d93 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har klaget til styret, de gjør ingenting. Må stadig vaske ytterdøren pga sønnen spytter på døra. Stadig plukke opp diverse ting de kaster på bakken (tyggis, snus, annet lort) foran døra. Også litt farlige ting som glasskår (jeg har en valp som kan skades av det) osv. De har sølt rødvin nedover ene veggen fra kjøkkenvinduet sitt og ikke vasket opp, så er rødvinsflekker på husveggen. De oppbevarer masse skrot på balkongen og er generelt veldig trashy. Å legge noe på døra deres er ikke et nivå jeg vil ned på. De vil også skjønne hvem det er fra. Jeg er i for dårlig helse til å kunne flytte nå. Dette skulle bli et fint hjem å bo… 💔 Anonymkode: f4c6a...857 Du har gjort masse og ingenting hjelper. Da hadde jeg flyttet. Anonymkode: 687c2...a50
Hensatt Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 Livet er for kort. Flytt, før det ødelegger deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har klaget til styret, de gjør ingenting. Må stadig vaske ytterdøren pga sønnen spytter på døra. Stadig plukke opp diverse ting de kaster på bakken (tyggis, snus, annet lort) foran døra. Også litt farlige ting som glasskår (jeg har en valp som kan skades av det) osv. De har sølt rødvin nedover ene veggen fra kjøkkenvinduet sitt og ikke vasket opp, så er rødvinsflekker på husveggen. De oppbevarer masse skrot på balkongen og er generelt veldig trashy. Å legge noe på døra deres er ikke et nivå jeg vil ned på. De vil også skjønne hvem det er fra. Jeg er i for dårlig helse til å kunne flytte nå. Dette skulle bli et fint hjem å bo… 💔 Anonymkode: f4c6a...857 Men du har ikke helse til å bli boende heller. Anonymkode: a585c...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 Hvis du leier ville jeg flyttet så snart som mulig. Eier du tar det litt lenger tid, men ville kontaktet megler og startet prosessen nå. Anonymkode: 4bf67...212 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 ThereGoesBob skrev (3 timer siden): Eh vel, med vondt skal vondt fordrive for å si det sånn. Er det noen av disse naboene dine som tilfeldigvis også trenger søvn? Alle trenger søvn for å fungere (obviously) har disse folka noen som helst grunn til å stå opp om morgenen, må de jo sove. Det er en tøff øvelse dette her, men du må legge deg på en umenneskelig linje, noe som kanskje strider mot din natur. Ramm de midt på natten, eller midt i søvnen deres når det enn måtte være med et eller annet kortvarig bråk. Som en annen sier, gi de en solid smak av sin egen medisin. Du må rett og slett nødt å bli litt ondskapsfull. Det betyr at du mest sannsynlig må avbryte din egen søvn i en periode, men dette er faktisk bedre enn alternativet. Ta et oppgjør med de folka der, sett deg i respekt. Dessverre så er "vold" av og til det eneste onde mennesker forstår. Det kan være dette fører til en rask våpenhvile, eller det kan være du må stå i "skyttergraven" en stund. Du må gjøre drittjobben selv. "Kjemp for alt hva du har kjært" og søvn, det er vel kjært nok det. Jeg har selv erfart veldig mye lignende jævelskap fra div. naboer over meg så snakker av erfaring. For et godsinnet menneske kan det ta lang tid å "vende seg om" og bevisst gjøre slike ondskapsfulle handlinger. Har du ikke krefter eller ressurser til å ta opp kampen bør du heller flytte på deg. Det er ingen skam å snu. Husk at søvnmangel er helseskadelig i lengden. Husk det og la dette nære din motstandsvilje !!! Stemmer det. Strider mot min natur. Er still og rolig, har vi tv på med normal lyd, begynner de begge å hoppe og herje vilt for å bråke mest mulig som for å protestere at tv er på, ble holdt våken i flere timer i natt av deres skravling og Tv på… Har Tilogmed utsatt å montere møbler i frykt for reaksjon for fikk reaksjon sist gang jeg monterte et nattbord… Da kom naboen på døra og klagde…. Så har umonterte møbler som har stått i ukesvis nå… Jeg har vært så vant med å bare tilpasse meg og å være mest usynlig. Tips som er konkrete på hvordan sette hardt mot hardt, mottas med takk. Anonymkode: f4c6a...857
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 Hensatt skrev (3 timer siden): Livet er for kort. Flytt, før det ødelegger deg. Desverre altfor kort… Anonymkode: f4c6a...857
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stemmer det. Strider mot min natur. Er still og rolig, har vi tv på med normal lyd, begynner de begge å hoppe og herje vilt for å bråke mest mulig som for å protestere at tv er på, ble holdt våken i flere timer i natt av deres skravling og Tv på… Har Tilogmed utsatt å montere møbler i frykt for reaksjon for fikk reaksjon sist gang jeg monterte et nattbord… Da kom naboen på døra og klagde…. Så har umonterte møbler som har stått i ukesvis nå… Jeg har vært så vant med å bare tilpasse meg og å være mest usynlig. Tips som er konkrete på hvordan sette hardt mot hardt, mottas med takk. Anonymkode: f4c6a...857 Er det en kommunal bolig de bor i kanskje? Anonymkode: 49e4a...d93
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det en kommunal bolig de bor i kanskje? Anonymkode: 49e4a...d93 Skulle tro det, slik som de holder på… Men nei. Anonymkode: f4c6a...857
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle tro det, slik som de holder på… Men nei. Anonymkode: f4c6a...857 Eier du eller leier du? Anonymkode: a585c...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 Ville ikke gått til krig med bæsjeposecpå dørmatte osv. Klag til styret hver gang noe skjer, og ring politiet hver gang de bryter husfreden. Til slutt må det få konsekvenser. Skjønner at det er belastende å flytte når du nettopp har flyttet inn, men spørsmålet er jo om det ikke er enda mer belastende å bli boende under disse forholdene. Jeg hadde iallfall aldri klart å slappe av, og det skal man jo klare i eget hjem. ❤️ Anonymkode: ba763...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Jeg har slitt lenge med bråk om natten(ikke så ekstremt som ts), og ingen klager, tlf til politi eller noe har hjelpt. Har gått 1 1/2 år nå, med mye ødelagt nattesøvn. Skal selge, men er veeldig usikker på opplysningsplikt. Det er jo stille i lengre perioder, og noe støy vil det alltid være når man bor tett. Når det i snitt er 5-8 netter med støy hver mnd-er det graverende? Eller helt innafor? Jeg er syk og sliter med mye smerter som stjeler søvn, og du kan ta deg fan på at akkurat de 5-8 nettene sover jeg godt før jeg sjokkvåkner😥Hjerter raser i 110 pga bråvåkningen😬 Anonymkode: 7e9a6...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå