AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Del Skrevet 25. november 2023 Hei jeg ble ferdig utdanna helsefagarbeider 2020. Jeg tok påbygg men droppet norsk og fikk 1 i matte😭 i 2022. Lurte på finnes det en måte for meg og ta sykepleien uten og ta opp de fagene. Er ikke sikker på om y-veien er tilgjengelig lenger. Er det noen andre måter for meg og komme inn uten generell studiekompetanse. Har 4 og 3 på norsk fra VG 1 og 2 og 2 på matte fra VG 1. Anonymkode: 2e567...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Del Skrevet 25. november 2023 Å ta opp to fag er jo ikke noe stress da. Meld deg til privatist eksame, les hjemme, ta eksamen og ferdig. Anonymkode: 2926d...ee9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary_A098 Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å ta opp to fag er jo ikke noe stress da. Meld deg til privatist eksame, les hjemme, ta eksamen og ferdig. Anonymkode: 2926d...ee9 Mmh, yhh. Men vis jeg tar opp matte holder det med 3 eller må jeg ha høyere. Endret 25. november 2023 av Mary_A098 L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Del Skrevet 25. november 2023 Mary_A098 skrev (15 minutter siden): Mmh, yhh. Men vis jeg tar opp matte holder det med 3 eller må jeg ha høyere. Du må ha gjennomsnittkarakter 3 i P-matte, men hvis du tar en av disse: R1, R2, S1 eller S2 holder det med 2. Det står på Samordna Opptak sine sider hvilke opptakskrav det er. https://sok.samordnaopptak.no/#/admissions/12 Anonymkode: d4bf7...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Del Skrevet 25. november 2023 Med så dårlig mattekunnskap er jeg ikke helt sikker på om jeg vil være pasienten din på et sykehus. Her må du faktisk lære deg og ta fagene. Hvorfor tenker du at du skal komme deg gjennom høyere utdanning, hvis du ikke er villig til å fullføre generell studiekompetanse? Anonymkode: d8df2...58c 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Del Skrevet 25. november 2023 Lol håper jeg får deg som pasient i framtid 🤞🏻 Anonymkode: 2e567...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Del Skrevet 25. november 2023 Kjenner flere som har 2 i matte som kom inn i sykepleier men det var jo før den matte kravet heldig ass medikamentregning er jo barne matte men syns vgs matte er vanskelig da💀 Anonymkode: 2e567...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Med så dårlig mattekunnskap er jeg ikke helt sikker på om jeg vil være pasienten din på et sykehus. Her må du faktisk lære deg og ta fagene. Hvorfor tenker du at du skal komme deg gjennom høyere utdanning, hvis du ikke er villig til å fullføre generell studiekompetanse? Anonymkode: d8df2...58c 💀 child bye Anonymkode: 2e567...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Del Skrevet 25. november 2023 Det du møter på studiet er jo mer krevende enn norsk og matte på vgs-nivå 😅 Hvordan tenker du å gjennomføre om du ikke engang gidder å fullføre vgs? Anonymkode: 8cc51...789 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lol håper jeg får deg som pasient i framtid 🤞🏻 Anonymkode: 2e567...7d1 Så du VIL drepe noen?? Anonymkode: 5c9cc...475 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Del Skrevet 25. november 2023 Debattnivået er hvert fall på høyde med det man kan forvente fra noen uten generell studiekompetanse… What are you, like twelve? Uansett. Lykke til, regner med at våre veier møtes på et sykehus ila kort tid! Satser på at du kommer deg ut i yrket og at ikke for mange dør på din ferd… Anonymkode: d8df2...58c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Del Skrevet 25. november 2023 Syns du virkelig du er egnet med det utgangspunktet? Anonymkode: e3e7b...56a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Del Skrevet 25. november 2023 Kan du ikke heller prøve å bli helsefagarbeider? Så slipper du (del)ansvar for medikamentregning. Jeg har selv så stort fravær på ungdomsskolen at jeg ble søkt inn på VGS på særskilt grunnlag, så stort fravær fra VGS at jeg ikke egentlig fikk med meg noe særlig av matten, hoppet over å svare på en halv avsluttende matteeksamen, og har likevel 3 i snitt i det fra VGS. Ikke har jeg spesielt godt anlegg for matte, heller, i bunn og grunn kan jeg nesten bare det vi lærte på barneskolen. Medikamentregning er ikke særlig mer vanskelig enn dette, men krever at du både forstår godt nok hva du driver med, hvordan og hvorfor, og er skjerpet nok til ikke å gjøre særlig feil. Tror du bør gjøre en ganske grundig jobb med mattekunnskap og -forståelse om du skal bli syke- eller vernepleier. Anonymkode: cb3d5...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Del Skrevet 25. november 2023 Ooog jeg klarte likevel ikke å lese første setning ordentlig. Hvorfor vil du bli sykepleier, da, heller enn å jobbe som helsefagarbeider? Det er faktisk ganske mye mer ansvar, bl.a. for medisiner. Anonymkode: cb3d5...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Med så dårlig mattekunnskap er jeg ikke helt sikker på om jeg vil være pasienten din på et sykehus. Her må du faktisk lære deg og ta fagene. Hvorfor tenker du at du skal komme deg gjennom høyere utdanning, hvis du ikke er villig til å fullføre generell studiekompetanse? Anonymkode: d8df2...58c Jeg har ingen planer om å gå sykepleien og har ikke noen kunnskap om hvordan matten er i jobben, men jeg vil tro den er helt annderledes enn matten på påbygg som er som disse: (dette er den enkleste matten man kan ha på påbygg) R1 og de andre er på et helt annet nivå.. Synes det er så synd og dårlig opplegg hva som er krav for å komme inn på forskjellige studier. En som skal komme seg inn på legestudiet må ha topp karakter ikke bare i de fagene som kanskje, og da kanskje har noen som helst betydning på legestudiet men også i histore, i nynorsk, i kroppsøvning og i andre fag som har svært lite til ingen betydning for utdanningen og jobben videre i livet. Det er så mange flinke hoder som kunne gjort så mye bra for verden og samfunnet men som aldri får en sjanse da de ikke var så flink i fag som religionsfag, kroppsøvning eller å analysere et dukkehjem på nynorsk eksamen. Som da ikke får muligheten til å gjøre det de brenner o.l. Anonymkode: 8935f...4be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Del Skrevet 25. november 2023 Du kommer ikke til å bestå medikamentregning. Mange stopper der... Anonymkode: 8a1ba...c8a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det du møter på studiet er jo mer krevende enn norsk og matte på vgs-nivå 😅 Hvordan tenker du å gjennomføre om du ikke engang gidder å fullføre vgs? Anonymkode: 8cc51...789 Det er jo mange som er utdannet sykepleier som var ikke skoleflink så lenge man er motivert og står på leser så kommer man gjennom sykepleier studiet. Anonymkode: 2e567...7d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ingen planer om å gå sykepleien og har ikke noen kunnskap om hvordan matten er i jobben, men jeg vil tro den er helt annderledes enn matten på påbygg som er som disse: (dette er den enkleste matten man kan ha på påbygg) R1 og de andre er på et helt annet nivå.. Synes det er så synd og dårlig opplegg hva som er krav for å komme inn på forskjellige studier. En som skal komme seg inn på legestudiet må ha topp karakter ikke bare i de fagene som kanskje, og da kanskje har noen som helst betydning på legestudiet men også i histore, i nynorsk, i kroppsøvning og i andre fag som har svært lite til ingen betydning for utdanningen og jobben videre i livet. Det er så mange flinke hoder som kunne gjort så mye bra for verden og samfunnet men som aldri får en sjanse da de ikke var så flink i fag som religionsfag, kroppsøvning eller å analysere et dukkehjem på nynorsk eksamen. Som da ikke får muligheten til å gjøre det de brenner o.l. Anonymkode: 8935f...4be Helt enige med deg✨ Anonymkode: 2e567...7d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kommer ikke til å bestå medikamentregning. Mange stopper der... Anonymkode: 8a1ba...c8a Medikamentregning er lett matte I forhold til vgs Anonymkode: 2e567...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Medikamentregning er lett matte I forhold til vgs Anonymkode: 2e567...7d1 Likevel har strykprosenten vært skyhøy. Anonymkode: 0e2a9...9c6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå