Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel ikke det samme nei.

Nå snakker du jo om fritiden, der klarer voksne folk å styre sitt eget liv. Så viktig at dere tar opp dette med alle samlet, hvem so vil være med på dette. De fleste ønsker å ha fritiden sin selv, så da føler de seg tvunget til å delta pga flokken vil dessverre.

Anonymkode: 13242...aa9

Alle vet at det er frivillig. Poenget er å gjøre noe hyggelig sammen. Overrasket over at så mange ikke skjønner at dette er en greie! Hvor jobber dere? 😂 

ts

Anonymkode: c32b1...aee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er et hav av forskjell på teambuilding og sosiale tiltak. Teambuilding er en egen nisje og er gjerne obligatorisk der alle deltar på en aktivitet. Sosiale tiltak er frivillige ting som de som ønsker det blir med på utenom arbeidstid. Det kan være helt fint om man trives på jobb og med kollegene, men er drepen om arbeidsmiljøet er dårlig. Er det du som kaller det teambuilding eller har fu fått i oppdrag å arrangere teambuilding?

Anonymkode: edece...c84

Det er nok jeg som har kalt det teambuilding ja… husker ikke helt ordlyden på «oppdraget», men tror ikke det ordet var brukt… ok, jeg visste ikke at teambuilding var et så smalt begrep. Omformulerer til «sosialt tiltak» 😅😅

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok jeg som har kalt det teambuilding ja… husker ikke helt ordlyden på «oppdraget», men tror ikke det ordet var brukt… ok, jeg visste ikke at teambuilding var et så smalt begrep. Omformulerer til «sosialt tiltak» 😅😅

ts

Evt «frivillig sosialt tiltak» for å fjerne all tvil 😅😂 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Det er noe helt annet, vil tro du får flere forslag da. Hvor mange er dere? Kan badstu og havbading være noe? Rebusløp i grupper gjennom byen? Bedriftsbesøk? Her har vi vært på kirkens bymisjon og fikk lære om et nytt tiltak de har for å få folk ut i arbeidstrening, de har laget et juicefirma som leverer møtemat, vi ble derfor delt i grupper på tre og tre og fikk lage juice med de grønnsakene og fruktene vi ville. Var smakstest etterpå der vi kåret en vinner.

Gjest theTitanic
Skrevet

En tidligere arbeidsplass hadde helg på høyfjellshotell, alpin, 3 retters middager, fri bar. Alt betalt naturligvis. Selv leie av buss for å få alle dit. Det var sosialt og hadde noe for seg. 

Har også vært på arrangert teambuilding i skogen. Middag servert rundt bålet, overnatting i lavvo, arrangerte oppgaver som måtte løses lagvis. Typ komme gjennom hindringer som zipline,høyder, klatrenett, over under etc. Også god sosialisering. Teamet hadde forsåvidt de samme problemene etterpå. De som ikke likte hverandre før gjorde ikke det etter dette heller. 

En gang var det fangene på fortet oppgaver.

Jeg syntes praktiske oppgaver på tid er morsomt. Ikke alle syntes det og noen blir sure.  Å sitte stille med overfladisk småprat derimot syntes jeg er dørgende kjedelig. Andre liker det. Det er vanskelig å gjøre alle fornøyd. I dag blir det sutring nesten uansett så den som arrangerer kan bare mentalt innstille seg på at en eller annen vil sutre, klage , bli krenket, diskriminert og vil sabotere. Å arrangere er en utakknemlig oppgave ingen vil ha. 

Gokart har vært teambuilding. Det er moro. 

Alt koster. Det må være et budsjett til sosialisering om arbeidsgiver vil ha det. Det minste minimum må være at dere er i arbeidsplassens lokaler og de bestiller noe catering.  Jeg vet hva som IKKE gir godt teamarbeid; lav lønn, dårlige vilkår, gjennomtrekk av ansatte, manjana arbeid fra øvre hold. Typisk kommune. Når alt går på sparebluss blir det mye gnag. 

Skrevet

Vi har og fått låne et industrikjøkken en gang og delt inn i tre grupper, en hadde ansvar for forrett, en hovedrett og en dessert. Ble gitt en symbolsk sum, type 50kr forrett, 100kr hovedrett og 50kr dessert, så gikk vi rundt i byen for å handle, få sponset ingredienser. Vi fikk ingredienser fra restauranter, kafeer, matbutikker osv. så kom alle tilbake og lagde maten, før det ble en hyggelig kveld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Alle vet at det er frivillig. Poenget er å gjøre noe hyggelig sammen. Overrasket over at så mange ikke skjønner at dette er en greie! Hvor jobber dere? 😂 

ts

Hvor gammel er du?

• Liker 2
Skrevet
theTitanic skrev (28 minutter siden):

Alt koster. Det må være et budsjett til sosialisering om arbeidsgiver vil ha det. Det minste minimum må være at dere er i arbeidsplassens lokaler og de bestiller noe catering.  Jeg vet hva som IKKE gir godt teamarbeid; lav lønn, dårlige vilkår, gjennomtrekk av ansatte, manjana arbeid fra øvre hold. Typisk kommune. Når alt går på sparebluss blir det mye gnag. 

Nettopp, alt koster. Da er jo teambuilding noe som bør utgå. Er jo forholdet på jobben som teller, det er jo ikke komplisert i heletatt å ha god tone på jobb :) Etter jobb er det fritid, så tror mange setter mer pris på tiden sin. Kanskje gå 1t før fra jobb, det kaller jeg virkelig teambuilding. Å få ekstra tid i livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp, alt koster. Da er jo teambuilding noe som bør utgå. Er jo forholdet på jobben som teller, det er jo ikke komplisert i heletatt å ha god tone på jobb :) Etter jobb er det fritid, så tror mange setter mer pris på tiden sin. Kanskje gå 1t før fra jobb, det kaller jeg virkelig teambuilding. Å få ekstra tid i livet.

Skulle gjerne gått en time tidligere fra jobb, men tror ikkj sjefen er helt enig😅 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du?

Jeg er 33. Hva tenkte du på? Resten av de ansatte er fra 22-ca 60. Så ganske god sprening i alder.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ts

Vi har teambuilding på jobb. Det er i arbeidstiden og det er obligatorisk å delta. Det er forankret og organisert på ledernivå. Det er selvsagt betalt av arbeidsgiver. 
Vi har også sosiale tiltak. Som er utenfor arbeidstid, frivillig og det varierer hvem som tar initiativ til dette. Vi betaler selv eller bruker midler fra velferdskassen vår. 
Jeg anser teambuilding og sosiale tiltak som to svært ulike ting. Jobber i kommunal sektor 

Anonymkode: 528d3...d99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hørtes ut som en vernet bedrift?

Nei, større industribedrift, viktig med bevegelse for å unngå fysiske plager. 

Anonymkode: 110d2...29a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, større industribedrift, viktig med bevegelse for å unngå fysiske plager. 

Anonymkode: 110d2...29a

Bevegelse får man jo på jobben da :) Styrketrening på fritiden for å styrke muskulatur er viktig da....tenk om man fikk gå hjem minst 1t før; rett på trening i stedet :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...