Gå til innhold

Ukjente naboer som glaner forbi øynene dine og nysgjerrig inn i leiligheten.. Er de bare dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv en høflighetskode på dette. Legger merke til at også mange andre har det. Jeg kan ikke huske hvor i morsmelka eller annen læring jeg har fått denne koden fra. Rart. Er det bare noen sosiale greier man skaper selv?

Men jeg legger i hvert fall merke til det motsatte. Nettopp de som uhemmet og over-nysgjerrig nærmest er ikke eksisterende på øyekontakt når de snakker med deg. For det er jo faktisk de som har ringt på døra di om et eller annet, styreverv, loddsalg, pølsefest eller hva det måtte være. Og glaner mer enn de snakker. Duster..

Jeg har nemlig en dame nå om dagen som ringer på og spør om nesten ingenting, men isteden stirrer forbi meg og inn i kåken. Og hun virker på meg som noe av det tetteste som finnes. Er det slik tror du? At de rett og slett er for dumme til å skjønne at det er ganske uhøflig?

Og nei, det de evt. ser i leiligheten min er ikke spesielt spennende..

Anonymkode: 91296...fff

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si "vil du bli med inn og se leiligheten min?"

Jeg syns selv det er spennende og interessant å være i andre sine hjem 🙈😅 ikke på grunn av nysgjerrighet, men blir så fascinert...

Anonymkode: df19e...416

Skrevet

Noen over skriver "slipp henne inn" nei. Ikke la slike folk komme inn på deg. 

Anonymkode: 53256...a2d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha jeg har ikke opplevd akkutat dette, MEN jeg leide en leilighet på bakkeplan en gang (sånn at man kunne gå gjennom buskene og rett ut på veien utenfor) og jeg hadde svære vinduer og folk nistirret inn hver gang de gikk forbi. Null skam, skikkelig stirring helt til de var forbi, inn i en helt ordinær og ikke veldig spennende leilighet. Følte jeg måtte trekke for gardinene hele tiden. Aldri mer leilighet på bakkeplan, leksa lært 😂

Anonymkode: fbbf7...dff

• Liker 1
Skrevet

Det skjer jo på butikken, kafé, kjøpesenter og restaurant også. Enkelte har ikke folkeskikk, og tror at det er innenfor å glane lenge på andre. De fremstår som lite intelligente, det har du rett i. Det er ekkelt når man opplever det. 

Det kommer nok av en kombinasjon av nysgjerrighet, mangel på oppdragelse/folkeskikk, og et lite spennende liv selv. Slike folk er som regel ikke selvbevisste, og kan nok beskrives som litt «enkle». 

Anonymkode: 7469e...210

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det skjer jo på butikken, kafé, kjøpesenter og restaurant også. Enkelte har ikke folkeskikk, og tror at det er innenfor å glane lenge på andre. De fremstår som lite intelligente, det har du rett i. Det er ekkelt når man opplever det. 

Det kommer nok av en kombinasjon av nysgjerrighet, mangel på oppdragelse/folkeskikk, og et lite spennende liv selv. Slike folk er som regel ikke selvbevisste, og kan nok beskrives som litt «enkle». 

Anonymkode: 7469e...210

Ja nemlig, overdreven nysgjerrighet på andre forteller litt om vedkommendes sannsynlig kjedelige liv selv. 

Og, "litt enkle" er kanskje et snillere klistremerke enn "dumme."  

Anonymkode: 91296...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...