AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #101 Del Skrevet 29. november 2023 Snøtrollet skrev (På 24.11.2023 den 22.03): Det er mulig jeg har vært naiv hele mitt liv, men jeg har virkelig trodd at kvinner og menn kan ha et platonisk vennskap, helt uten romantisk eller seksuelt innhold. Vel, etter i dag begynner jeg faktisk å tro at jeg har tatt feil i alle disse årene... Jeg var ute å luftet hunden i området hvor jeg og mannen nylig har kjøpt hytte. Min mann har fått god kontakt med en nabo som ofte er på hytta alene (uten kone/familie), og vi har alle tre møttes flere ganger. Da jeg gikk gikk forbi hytta hans i dag, ble jeg invitert inn på en liten kopp med gløgg i kulden. Etter en liten stund begynte han å komme med komplimenter av typen "Du er så god", "Du er så fin", "Du virker som et godt menneske" etc. I tillegg tok han meg på låret, i håret, prøvde å kysse meg på kinnet og hodet, skulle ha klem med mer. Det hele ble fryktelig ubehagelig, og jeg skyldte på at hunden ville ut og gikk derfra. Da jeg kom hjem ringte jeg mannen min som er bortreist denne helga og fortalte hva som hadde skjedd. Han ble fryktelig skuffet over sin nye "kompis", og det samme er jeg. Naboen har tidligere vært utrolig trivelig og hjelpsom, men nå ble alt bare rart. Han er selv gift og han vet jo at jeg også er det. Vel å merke så er ikke dette første gangen jeg opplever at (spesielt litt eldre) menn/nye bekjentskaper mistolker situasjonen og tror at jeg er interessert i noe mer enn vennskap. Jeg kan bare ikke forstår hvorfor! Jeg flørter overhode ikke, og ser helt gjennomsnittlig ut. Kler meg som "en dass", og viser virkelig ingen interesse utover et vanlig vennskap. Jeg har alltid gått bra overens med menn (er nok litt "guttejente"), og skulle så gjerne ønske at det gikk an å bare ha et vanlig vennskap. Men gang på gang går det åt skogen og blir kleint fordi de misforstår alt og drar det for langt. Nå vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne naboen neste gang vi treffes. Skal man bare late som ingenting og håpe at det aldri gjentar seg? Jeg ønsker bare å ha et trivelig naboskap hvor vi kan fortsette å stille opp for hverandre, men nå vet jeg ikke om jeg tør å omgås han igjen uten mannen min... Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Du som har fått venner av motsatt kjønn i voksen alder; hvordan gikk det til? Sa du klart og tydelig i fra at det var 100 % platonisk og at du ikke var interessert i noe mer enn vennskap? Hilsen venneløs på nytt sted Har alltid ment det, det går ikke an å være venn med det motsatte kjønn. Jeg har en homofil bestevenn, det funker 🥰 Anonymkode: 33c56...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #102 Del Skrevet 29. november 2023 De færreste menn dyrker vennskap mellom hverandre, så hvorfor skulle de gidde å dyrke vennskap mellom seg og kvinner, med mindre de tenker de får pult. Anonymkode: 193cf...f24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #103 Del Skrevet 29. november 2023 makkarella skrev (15 timer siden): Det er mulig jeg er litt treig, men du virker som du har satt deg inn i dette og har kanskje noen svar. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man ikke skal kunne være venn med noen man er tiltrukket av? Jeg skjønner at det ikke går når de (mennene) begynner å gå over grenser, klå, flørte, prøve seg osv, men tiltrekning i seg selv bør vel ikke være et hinder? Jeg har mange venner jeg syns er attraktive. I et parallelt univers kunne jeg sikkert endt opp i en kjærlighetsrelasjon med dem, men sånn er det altså ikke. Det betyr vel ikke at vi ikke kan være venner? Eller er de bare tikkende bomber som på ett eller annet tidspunkt vil skuffe meg? Jeg mener ikke å argumentere mot deg, jeg er oppriktig nysgjerrig. Dette er jo en påstand man ser av og til og folk har ganske ulike erfaringer. Nå er jo jeg gift, så for min del er det ikke aktuelt å danne vennskap med mennesker jeg er seksuelt tiltrukket av. Det ville ha vært å leke med ilden, for da ville det ha murret nedentil i vedkommendes nærvær. Hadde jeg vært singel, ville jeg nok håpet på at et vennskap med en person jeg var tiltrukket av ville føre til noe mer. Så da ville det ha ligget en agenda bak det å ha vedkommende som venn. Ser man bort ifra seksuell attraksjon, kan man selvsagt være tiltrukket av et menneskes intellekt, humor, humør osv. Men også her kan man jo "falle pladask" for vedkommende, og om man allerede er i et stabilt og godt forhold, hvorfor skal man da utsette seg for å bli tiltrukket av andre? Viktigere å heller vanne gresset i sin egen hage, tenker jeg, og heller la tiltrekningen gå mot partneren man har. Nå kjenner jeg ikke kulturen i f eks en vennegjeng hvor alle er single, og hvor begge kjønn er representert. Jeg vil likevel tro det alltid sitter noen i en slik gjeng og håper på noe mer med hun ene eller han andre. Kunne vært interessant å se på dynamikken i slike gjenger, og hvordan dynamikken forandrer seg dersom det dannes et par innenfor gjengen. Men da er vi over på noe helt annet enn hva tråden egentlig handler om. En annen ting som jeg kom til å tenke på, er noe jeg selv opplevde nylig: har i hele år vært mye inne i et visst sportslig miljø, og ofte har jeg blitt stående og snakke med en fyr som jobber der. Vi har delt erfaringer og historier rundt selve sporten, uten at jeg har tenkt at noe som helst er flørting eller attraksjon fra verken hans eller min side. Et par ganger har min mann vært med, og han kunne kjapt konkludere med at denne fyren var keen på meg. Var noe med kroppspråket til denne fyren som min mann plukket opp, men som jeg ikke plukket opp. Jeg kimset litt av det, og tenkte at "han fyren og jeg deler jo bare erfaringer". Men: så fikk fyren kjæreste. Interessen for å dele erfaringer og snakke sport med meg gikk fra 100% til sånn ca 2%. Jeg var kjapp med å hilse på kjæresten hans og snakke erfaringer sammen med henne, for jeg ble plutselig veldig bevisst på hele situasjonen. Denne hyggelige fyren jeg hadde snakket med ukentlig i et halvår "dumpet" meg som samtalepartner med én gang han fikk dame (og bare for å ha presisert det: dette er et sportslig miljø hvor både kvinner og menn trener sammen, henger sammen, sosialiserer sammen osv). Dersom han i utgangspunktet ikke hadde vært interessert i meg, ville han vel ikke ha kastet meg til siden med én gang en annen dame kom inn i synsfeltet? Det hele ble veldig tydelig, og jeg kjenner igjen situasjonen fra tidligere i livet: man har en kompis man tror man har et godt vennskap med, men blir dumpet som venn med én gang vedkommende får seg dame. Først når vedkommende er godt etablert med "kjerring og unger" kommer han tilbake for oppmerksomhet og omsorg. Jeg så det ikke så tydelig da jeg var ung voksen, men man har jo lært av erfaring. Anonymkode: eb37d...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #104 Del Skrevet 29. november 2023 Tror det går hvis mannen er aseksuell, jeg har, når jeg tenker meg om, knullet alle mine kvinnelige venner. I hvert fall mottatt seksuelle tjenester eller ytelser. Så du har nok rett. Anonymkode: 12b56...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #105 Del Skrevet 29. november 2023 Jeg tror ikke grunnen til til att platoniske vennskap mellom mann og kvinne er vanskelig kan skyldes på biologien alene. Det har også med holdninger å gjøre. Hva slags tanker du tillater deg og hvilke grenser du setter. Jeg er venner med ett par menn. Ingen av disse har prøvd seg på meg. Ikke en eneste gang. Selv om de muligens teoretisk har tenkt tanken at jeg er pen nok til å ha sex med så er det ikke derfor de er venn med meg. Vi er venner fordi vi har felles interesser og felles humor. De har hatt uendelig med sjanser til å prøve seg om de ville. Om noe så merker jeg heller de er mer forsiktige nå som jeg er singel, for å ikke sende feil signaler. Så ja, noen menn evner rett og slett ikke å bare være venner, mest fordi de ikke ser verdien av vennskap. Muligens også kombinert med ett dårlig kvinnesyn. Noen menn later som de er venner for å komme nærme nok en kvinne i håp om å overtale henne til å ha sex/forhold Og ikke minst så finnes det noen menn som synes det er helt greit med venner av alle kjønn, for det handler aller mest om felles interesser og humor. Dette er menn som er gode på å sette grenser for seg selv og er selvbevisste nok til å se hvor grensen går. Noen her hevder de mennene her er aseksuelle, men det tror jeg nok ikke. Man er ikke aseksuell fordi om man ikke tenner på alt som kryper å går. Derfor blir det litt feil å si helt bombastisk at det ikke går eller å påstå at det ikke er noe problem i det hele tatt. For det finnes ikke en fasit med to streker under, selv om det er litt kjedelig på ett diskusjonsforum. Anonymkode: 4345a...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #106 Del Skrevet 29. november 2023 ti10 skrev (På 25.11.2023 den 11.01): Bare for å gjøre det veldig klart, det er selvsagt ikke din feil at denne hyttenaboen oppfører seg som en tulling, men hvorfor i alle dager skyldte du på at hunden ville ut? Du burde jo bare ha gjort det klart for ham at han oppførte seg totalt uakseptabelt, og at du ikke finner deg i den typen oppførsel. Og så tatt hunden med deg og gått. Forsåvidt enig , men det viser hvordan kvinner er oppdratt. Til å være høflige og ikke støte noen. Så skylder de på seg selv når de blir utsatt for noe. Internalisert misogyni. Kvinner er også fysisk underlegne så ikke alltid lurt å "sette skapet på plass" når man er i en slik situasjon. Anonymkode: 27ead...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #107 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 5.06): Synes dette er merkelig og interessant. Noen opplever gang på gang uønsket oppmerksomhet fra menn, mens andre (som meg selv) omtrent aldri opplever det. Tror det har skjedd én gang for 15 år siden, da var det en kompis som prøvde seg i fylla. Han ga seg med det, og ingen problem etterpå. Ellers får jeg være i fred, enda jeg ikke gjør noe spesielt for å få til det. Og ikke er jeg spesielt stygg heller, tror jeg da. Er det noe med typen menn dere treffer? Er det noe med ubevisst utstråling? Anonymkode: 67434...7e8 Noen er vel bare mer attraktive enn andre. Anonymkode: 27ead...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #108 Del Skrevet 29. november 2023 Aureka skrev (21 timer siden): Ubehagelig opplevelse. Stusser likevel over at du skyldte på hunden for å bryte opp? Du må jo si NEI, ikke ta på meg. Dette er ikke greit og nå går jeg. Eller noe lignende. Og aller helst satt en tydelig grense før det ble så ubehagelig. Hvorfor er det sånn at du eller noen kvinner finner seg i sånt tafs og attpåtil må lage seg en unnskyldning for å komme seg unna. Kan forstå det hvis vedkommende er truende og man blir redd og leter derfor etter veier ut, men det hørtes ikke sånn ut her. Herregud, tror jeg hadde klappa til fyren. Kvinner har blitt drept for mindre. Hun er alene med han, og fysisk underlegen. Ikke alle tåler avvisning. Så hun gjorde helt riktig. Anonymkode: 27ead...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #109 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De færreste menn dyrker vennskap mellom hverandre, så hvorfor skulle de gidde å dyrke vennskap mellom seg og kvinner, med mindre de tenker de får pult. Anonymkode: 193cf...f24 Skal vi se ... fordi de brenner for samme ting som denne kvinnen? Jeg har som sagt flere mannlige venner, og vi er bundet av felles interesser. Har aldri opplevd noen tilnærmelser, oppmerksomhet eller seksuell interesse fra noen av dem. Anonymkode: 48107...b44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #110 Del Skrevet 29. november 2023 Enig. Bra skrevet Anonymkode: 825dd...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #111 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal vi se ... fordi de brenner for samme ting som denne kvinnen? Jeg har som sagt flere mannlige venner, og vi er bundet av felles interesser. Har aldri opplevd noen tilnærmelser, oppmerksomhet eller seksuell interesse fra noen av dem. Anonymkode: 48107...b44 Da er du heldig. Men det hadde jo vært interessant om.du hadde send en melding om.at du var langt nede en dag og aleine hjemme.og trengte noen og holde rundt eller noe sånt.. hvis over halvparten hadde sagt ja... hmmmmmmmm sååå ja.. Anonymkode: 825dd...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #112 Del Skrevet 29. november 2023 Snøtrollet skrev (På 24.11.2023 den 22.03): Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Det som er rart er at du ikke vet at de aller fleste menn vil pule deg om de får sjansen. Det betyr ikke at denne karen/naboen ikke er rar, for å klå på noen slik er ikke normalt. Det som er normalt er at menn som er i et venneforhold med en dame gjerne feier over henne om hun åpner for det. Det betyr ikke at de ikke kan oppføre seg normalt. Anonymkode: d7e3c...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #113 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 11.28): Det her er jo bare tull - jeg gjør akkurat det samme med kompisene mine som de gjør med sine kompiser: Drikker øl, spiser pizza og spiller noen runder av et brettspill. Viser artige klipp/memes vi har sett siden sist. Snakker om deres datingliv (for de som er single). Snakker om ting som skjer i verden og smått og stort. Såklart kan det være at noen av de også tar tenkt at det ikke hadde gjort noe å ha sex med meg om vi begge var single samtidig. Og jeg har også fundert på hvordan det ville vært å være i forhold med noen av de. Men det gjør likevel ikke at MÅLET med vennskapet for noen av oss er å komme i buksene på hverandre, eller at det å ha vurdert hverandre på den måten en gang for 10+ år siden gjør at vi ikke er venner nå. Tenker du også at homofile menn aldri kan ha andre menn som venner uten baktanke? Høres ganske absurd ut Isåfall ville de ha kastet bort de siste 10-15 årene, og de tar fortsatt jevnlig kontakt, både når de er single og i forhold, uten å vise noe tegn på å ville noe mer, heldigvis. Anonymkode: 01f3c...b1d Det at de kan tenke seg å ha en runde med deg, er ingen motsetning mot at de også forsøker seg andre plasser. Anonymkode: d7e3c...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibelator Skrevet 29. november 2023 #114 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 23.06): Denne artikkelen er noe av det beste jeg har lest om temaet, og den refererer jeg til relativt ofte: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472 Kjapt oppsummert: Menn er langt mer tiltrukket av sine kvinnelige venner enn vice versa Menn tror oftere at den kvinnelige vennen er tiltrukket av dem Det er for det meste ingen sammenheng mellom menns oppfatning av hvor tiltrekkende de er for vennen, og vennens oppfatning av saken Kvinner er generelt sett ikke tiltrukket av sin mannlige venn Been there done that sånn cirka 20 ganger i mitt voksenliv. Har vokst opp med brødre og guttevenner, og har derfor lett for å danne vennskap med menn. Står igjen med én venninne og null kompiser (hadde mange kompiser før). Hver bidige kompis har endt opp med å bli forelsket i og/eller klåfingret på meg, så da er det jo bare å kutte den relasjonen. På mannens julebord har gode kollegaer av min mann prøvd seg på meg med én gang han har snudd ryggen til. Mannens egne kompiser prøvde seg på meg da jeg datet ham (min mann altså), og flere av våre gifte nabomenn har kommet med halvdrøye og drøye forespørsler til meg. I give up. Hva er det med menn som til syvende og sist bare MÅ legge inn aksjer hos en gift dame? Anonymkode: eb37d...f46 Det går begge veier.Mange damer er og sexfikserte og flørter villt for og få seg noe.Bylivet her jeg bor er damer desperate etter menn og bli med hjem da utestedene stenger. Samme ser man i tv dating desperate damer på sex jakt i utlandet med langt yngre make enn di selv er. Fingen i øret vet du,er best for øret 😃😃😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #115 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 9.43): Noen er vel bare mer attraktive enn andre. Anonymkode: 27ead...bce Ja, sant det. Eller så har de en annen væremåte, det henger jo forsåvidt sammen. Jeg er egentlig en ganske kald og avvisende person, i alle fall til folk jeg ikke kjenner. Så det kan være derfor ingen prøver seg. Jeg ville nok aldri blitt med inn til naboen i utgangspunktet. (Ingen kritikk i dette, min reserverte væremåte er absolutt ikke noe ideal.) Anonymkode: 67434...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #116 Del Skrevet 1. desember 2023 Jeg har aldri hatt troen på dype nære vennskap mellom to ulike kjønn, så jeg er ikke overrasket over at det skjedde. Anonymkode: 65691...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå