Gå til innhold

I dag mistet jeg troen på vennskap mellom ulike kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet
LadeJarl skrev (7 minutter siden):

Ja kvinner er jo ikke følsomme og følelsesstyrt...😂😂🙈...og mange av dere veldig naive...

Den mannen dere naive vil ha finnes ikke...gjennom årtusenene han ble til støv før han fikk formert seg.

Han sultet ihjel....eller ble spist av ville dyr, frøs ihjel ....eller ble drept av andre menn...naturen formet oss menn til en problemløser/ overlevelsesmaskin som ikke kaster bort tid på å være venner med kvinner ...

Dere kan like det ...hate det..eller nekte å tro det er sånn...men menn som er venner med kvinner er enten homser...asexuelle...eller de vil pule dere.

Holdningene dine er helt forferdelige! Så kvinner er redusert til å kun være interessante fordi du kan pule på de? Ellers er de bortkastet.. 

Bedre å være litt naiv og se det beste i folk da enn de lusne holdningene dine. 

Vil tro en del menn er som du beskriver, det betyr ikke at alle menn er slik. De trenger ikke være aseksuelle eller homofile av den grunn. Ikke vær så sneversynt. 

Anonymkode: 4345a...6c0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre akkurat den samme erfaringen. Har hatt tre veldig gode guttevenner gjennom livet, og de har alle endt opp med å spørre meg på date eller fått følelser for meg utover vennskap. Og dette har skjedd etter måneder/år der jeg overhodet ikke har flørtet eller lignende. Min aller beste venn hadde til og med ordnet date hjemme hos seg da jeg bare trodde vi skulle se film som venner. Det er skuffende! Da tenker jeg jo at de har hatt en baktanke med vennskapet vårt fra start, noe som er sårende å tenke på. Falskt rett og slett. 

Har nå fått en veldig god ny mannlig venn som jeg er mye sammen med. Vi er begge gift, så det er ingen baktanker med forholdet. Men av erfaring er jeg faktisk usikker på om jeg kan stole på denne relasjonen. Jeg har ikke helt mistet håpet på at det går an å ha gode vennskap på tvers av kjønn, tror jeg. 

Anonymkode: 0b963...b3c

Skrevet
Trolltunge skrev (På 25.11.2023 den 2.43):

Jeg er vennskapelig og hyggelig mot venninners ektemenn, men kun når venninner er tilstede. Jeg ville aldri truffet noen av dem uten deres dame tilstede, for min erfaring er også at menn fort legger interesse i at man er hyggelig, og det er best å unngå misforståelser.

Jeg er  også bare sammen med menn hvis deres kone er tilstede.

Tror også mange koner/kjærester ikke liker at deres menn er alene sammen med en annen dame.

Skrevet
Willy-Wonka skrev (4 timer siden):

Til alle dere naive kvinnfolk i denne tråden som tror dere har gode vennskap med mannfolk og ikke noe mer.

Jeg skal vedde på at han bare "sitter på standby" og har tolmodighet til å se etter de minste tegnene før han "gjør trekket sitt".

Om du ikke tror meg så har jeg en utfordring til deg; send han en tekstmelding om at du er alene, du har nettopp hatt en stor krangel med kjæresten din og ønsker hans selskap, du har handlet vin og laget god mat som skulle egentlig være til deg og partneren din før dere kranglet og trenger sårt trøst i kveld.

95% av alle mannfolk hadde sett på dette som en invitasjon og "gjort det store trekket" sitt her i løpet av kvelden. En manns tankegang er som oftest at "Jeg kan behandle deg bedre enn han kan".

De resterende 5% er homofile.

Eller du kan gjøre det såpass enkelt som å bare sende han en tekstmelding "ønsker du å ha sex med meg visst du kunne?" Men noen vil se på dette her som ett lurespørsmål og vil være forsiktig med hva dem skriver men 8 av 10 ganger vil du få ett JA på det spørsmålet.

Og de sier kvinner er følelsesstyrt..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har nå fått en veldig god ny mannlig venn som jeg er mye sammen med. Vi er begge gift, så det er ingen baktanker med forholdet. Men av erfaring er jeg faktisk usikker på om jeg kan stole på denne relasjonen. Jeg har ikke helt mistet håpet på at det går an å ha gode vennskap på tvers av kjønn, tror jeg. 

Anonymkode: 0b963...b3c

Er dere også sammen alle fire, eller er du og han alltid sammen bare dere to?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Holdningene dine er helt forferdelige! Så kvinner er redusert til å kun være interessante fordi du kan pule på de? Ellers er de bortkastet.. 

Bedre å være litt naiv og se det beste i folk da enn de lusne holdningene dine. 

Vil tro en del menn er som du beskriver, det betyr ikke at alle menn er slik. De trenger ikke være aseksuelle eller homofile av den grunn. Ikke vær så sneversynt. 

Du vet ingen verdens ting om holdningene mine frøken.. Det jeg beskriver er verden som den er..

Menn er formet i en virkelighet der kvinnen pulte den mannen som ga henne mat....ikke den mannen som bunnsmurte selvfølelsen hennes ..

Mens kvinner alltid har lengtet etter menn som ser de...gjør de trygge og får de til å føle seg elsket....og nå skaffer dere mat på bordet selv og kan leve ut det behovet....😂

Er jo derfor vi ser kollapsen i datingmarkedet og pardannelse/ barnefødsler i dag....Kvinner har alltid forsøkt å få  beste mannen til barna sine...og den gang flokken besto av 50 menn klarte hun å bestemme seg for en mens hun ennå var fruktbar ....

I dag heter flokken Tinder og antall menn er enormt....med det resultat at masse kvinner sitter igjen med hardkokte egg før de klarer bestemme seg...😂🙈...

Og de gangene dere slår til ender dere opp med de samme 10-15 % mennene som har avslørt hvordan hjernen deres er skruvd sammen......og de vil jo slett ikke ha barn...🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 23.06):

Denne artikkelen er noe av det beste jeg har lest om temaet, og den refererer jeg til relativt ofte:

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472

Kjapt oppsummert:

• Menn er langt mer tiltrukket av sine kvinnelige venner enn vice versa
  • Menn tror oftere at den kvinnelige vennen er tiltrukket av dem
  • Det er for det meste ingen sammenheng mellom menns oppfatning av hvor tiltrekkende de er for vennen, og vennens oppfatning av saken
  • Kvinner er generelt sett ikke tiltrukket av sin mannlige venn

Det er mulig jeg er litt treig, men du virker som du har satt deg inn i dette og har kanskje noen svar. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man ikke skal kunne være venn med noen man er tiltrukket av? Jeg skjønner at det ikke går når de (mennene) begynner å gå over grenser, klå, flørte, prøve seg osv, men tiltrekning i seg selv bør vel ikke være et hinder? 

Jeg har mange venner jeg syns er attraktive. I et parallelt univers kunne jeg sikkert endt opp i en kjærlighetsrelasjon med dem, men sånn er det altså ikke. Det betyr vel ikke at vi ikke kan være venner? Eller er de bare tikkende bomber som på ett eller annet tidspunkt vil skuffe meg?

Jeg mener ikke å argumentere mot deg, jeg er oppriktig nysgjerrig. Dette er jo en påstand man ser av og til og folk har ganske ulike erfaringer.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Snøtrollet skrev (På 24.11.2023 den 22.03):

Det er mulig jeg har vært naiv hele mitt liv, men jeg har virkelig trodd at kvinner og menn kan ha et platonisk vennskap, helt uten romantisk eller seksuelt innhold. Vel, etter i dag begynner jeg faktisk å tro at jeg har tatt feil i alle disse årene...

Jeg var ute å luftet hunden i området hvor jeg og mannen nylig har kjøpt hytte. Min mann har fått god kontakt med en nabo som ofte er på hytta alene (uten kone/familie), og vi har alle tre møttes flere ganger. Da jeg gikk gikk forbi hytta hans i dag, ble jeg invitert inn på en liten kopp med gløgg i kulden. Etter en liten stund begynte han å komme med komplimenter av typen "Du er så god", "Du er så fin", "Du virker som et godt menneske" etc. I tillegg tok han meg på låret, i håret, prøvde å kysse meg på kinnet og hodet, skulle ha klem med mer. Det hele ble fryktelig ubehagelig, og jeg skyldte på at hunden ville ut og gikk derfra. Da jeg kom hjem ringte jeg mannen min som er bortreist denne helga og fortalte hva som hadde skjedd. Han ble fryktelig skuffet over sin nye "kompis", og det samme er jeg. Naboen har tidligere vært utrolig trivelig og hjelpsom, men nå ble alt bare rart. Han er selv gift og han vet jo at jeg også er det.

Vel å merke så er ikke dette første gangen jeg opplever at (spesielt litt eldre) menn/nye bekjentskaper mistolker situasjonen og tror at jeg er interessert i noe mer enn vennskap. Jeg kan bare ikke forstår hvorfor! Jeg flørter overhode ikke, og ser helt gjennomsnittlig ut. Kler meg som "en dass", og viser virkelig ingen interesse utover et vanlig vennskap. Jeg har alltid gått bra overens med menn (er nok litt "guttejente"), og skulle så gjerne ønske at det gikk an å bare ha et vanlig vennskap. Men gang på gang går det åt skogen og blir kleint fordi de misforstår alt og drar det for langt.

Nå vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne naboen neste gang vi treffes. Skal man bare late som ingenting og håpe at det aldri gjentar seg? Jeg ønsker bare å ha et trivelig naboskap hvor vi kan fortsette å stille opp for hverandre, men nå vet jeg ikke om jeg tør å omgås han igjen uten mannen min...

Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Du som har fått venner av motsatt kjønn i voksen alder; hvordan gikk det til? Sa du klart og tydelig i fra at det var 100 % platonisk og at du ikke var interessert i noe mer enn vennskap?

Hilsen venneløs på nytt sted

Du har møtt en person fra en minoritetsgrupp. Den notorisk utro rundbrenneren. Vil tro at at kona vet dette. Det som er fint med, er at dem jeg kjenner ikke bryr seg om dem blir avvist, så bare forhold deg til han helt normalt.

Jeg er mann, og mine beste venner de siste 25 årene har i hovedsak vært kvinner. Jeg har ikke ønsket noe mer, og håper virkeligen det er gjensidig. Har noen regler som kanskje noen syns er tullete. 

Behandle dem som om dem var menn. Jeg driver ikke med uskyldig flørt med menn, så gjør ikke det med kvinnelige venner. Du skjønner. 

La være seksualiserte tema i kommunikasjon. Hjernen er ikke alltid grei, og er så mye annet enn det tema å basere et vennskap på. 

Passer på å snakke om min partner, med positiv tone (ok, eksen som var notorisk utro, der var jeg vel til slutt ikke alltid udelt positiv). 

Ikke bli med på baksnakking av deres eventuelle forhold.

Ikke bli avhengig av sosial bekreftelse. Et godt vennskap trenger ikke snaper og likes til stadighet. 

Tydelig på at min partner er prioritet nummer 1.

Passer på at kommunikasjon ikke skal kunne bli missforstått, så lite emoji i meldinger for eksempel.

Kan sikkert brukes andre veien. Om det er gode råd, vet ikke, men det har gjort at jeg har kunnet holde på gode vennskap over lang tid uten at det har laget noen problemer. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
LadeJarl skrev (2 timer siden):

Du vet ingen verdens ting om holdningene mine frøken.. Det jeg beskriver er verden som den er..

Menn er formet i en virkelighet der kvinnen pulte den mannen som ga henne mat....ikke den mannen som bunnsmurte selvfølelsen hennes ..

Mens kvinner alltid har lengtet etter menn som ser de...gjør de trygge og får de til å føle seg elsket....og nå skaffer dere mat på bordet selv og kan leve ut det behovet....😂

Er jo derfor vi ser kollapsen i datingmarkedet og pardannelse/ barnefødsler i dag....Kvinner har alltid forsøkt å få  beste mannen til barna sine...og den gang flokken besto av 50 menn klarte hun å bestemme seg for en mens hun ennå var fruktbar ....

I dag heter flokken Tinder og antall menn er enormt....med det resultat at masse kvinner sitter igjen med hardkokte egg før de klarer bestemme seg...😂🙈...

Og de gangene dere slår til ender dere opp med de samme 10-15 % mennene som har avslørt hvordan hjernen deres er skruvd sammen......og de vil jo slett ikke ha barn...🙈

Klart jeg kjenner holdningene dine. Du beskriver verden slik du ser den, ikke slik den er. 

At du ikke ser noen særlig verdi i en kvinne utover potensialet for sex er jo i grunnen bare trist. Hun er jo like mye ett helt menneske som hva du er, men du ser ikke det. For deg er hun bortkastet om det ikke blir sex… 

Jeg antar du har det fint likevel, for du forstår jo ikke verdien av hva du går glipp av. Likevel blir du blir fattigere av å ikke se verdien i alle menneskene rundt deg.

Antar du bare flirer å fnyser av det likevel.. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har nesten bare kompiser, har hatt et par som har trødd over grensen. De har jeg effektivt fjernet fra livet mitt, de andre har aldri vist romantisk interesse, og mange av dem er i forhold. Så jo det går an å ha et platonisk vennskap, men det funker nok best om begge er i forhold (etter min erfaring).

Anonymkode: 328b9...6aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart jeg kjenner holdningene dine. Du beskriver verden slik du ser den, ikke slik den er. 

At du ikke ser noen særlig verdi i en kvinne utover potensialet for sex er jo i grunnen bare trist. Hun er jo like mye ett helt menneske som hva du er, men du ser ikke det. For deg er hun bortkastet om det ikke blir sex… 

Jeg antar du har det fint likevel, for du forstår jo ikke verdien av hva du går glipp av. Likevel blir du blir fattigere av å ikke se verdien i alle menneskene rundt deg.

Antar du bare flirer å fnyser av det likevel.. 

🙈😂...Det hjelper jo ikke at du prøver å skyte ned meg...det er ordene mine du må motbevise!....

Men siden du tydeligvis bare ser en mann du misliker og ikke innholdet i det jeg skriver skal jeg fortelle hva jeg synes om kvinner....

Jeg digger flesteparten av dere, kvinnehjernen er mye mer spennende enn  menns...

Jeg liker og at mange fler kvinner enn menn er opptatt av miljøvern og dyrs lidelser i industrilandbruket vårt..og jeg elsker den uselviske omsorgen dere kvinner utstråler..

Og hadde jeg måttet velge å fjerne et kjønn fra jordas overflate hadde jeg fjernet menn uten å blunke..

Så da vet du litt om holdningene mine..nå kan du angripe det jeg skriver og fortelle meg hvor jeg tar feil..

Skrevet
Willy-Wonka skrev (9 timer siden):

Til alle dere naive kvinnfolk i denne tråden som tror dere har gode vennskap med mannfolk og ikke noe mer.

Jeg skal vedde på at han bare "sitter på standby" og har tolmodighet til å se etter de minste tegnene før han "gjør trekket sitt".

Om du ikke tror meg så har jeg en utfordring til deg; send han en tekstmelding om at du er alene, du har nettopp hatt en stor krangel med kjæresten din og ønsker hans selskap, du har handlet vin og laget god mat som skulle egentlig være til deg og partneren din før dere kranglet og trenger sårt trøst i kveld.

95% av alle mannfolk hadde sett på dette som en invitasjon og "gjort det store trekket" sitt her i løpet av kvelden. En manns tankegang er som oftest at "Jeg kan behandle deg bedre enn han kan".

De resterende 5% er homofile.

Eller du kan gjøre det såpass enkelt som å bare sende han en tekstmelding "ønsker du å ha sex med meg visst du kunne?" Men noen vil se på dette her som ett lurespørsmål og vil være forsiktig med hva dem skriver men 8 av 10 ganger vil du få ett JA på det spørsmålet.

Til alle dere menn med så lav iq at dere tror dere kan vurdere vennskap de som faktisk er INNENFOR vennskapet har bedre forutsetninger for å forstå osv. Idioter.

Anonymkode: 9e0c9...b5a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til alle dere menn med så lav iq at dere tror dere kan vurdere vennskap de som faktisk er INNENFOR vennskapet har bedre forutsetninger for å forstå osv. Idioter.

Når du drar inn IQ synes jeg en kan forvente at du formulere deg bedre enn det her..prøv iallefall..!

Skrevet
LadeJarl skrev (1 minutt siden):

Når du drar inn IQ synes jeg en kan forvente at du formulere deg bedre enn det her..prøv iallefall..!

Nei. Fornuft biter uansett ikke på rumpetroll som dere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min erfaring (den begynner å bli ganske lang) er at mange menn kan ikke være venner med kvinner. Grunnen er at de faktisk ikke liker kvinner som mennesker. De respekterer oss ikke, ser oss bare som seksuelle objekter. De kan synes vi er kjedelige, uinteressante osv. Mange tror at vi er litt dumme. De ser ingen som helst grunn til å være platonisk venn med en kvinne, 

De som klarer å være platonisk venn med kvinner, er de som liker oss. Ikke som objekter eller potensielle seksualpartnere, men som mennesker. De som er interessert i meningene våre, spør om interessene våre, vil høre hva vi tenker om saker som opptar dem.  

Anonymkode: d3d02...ba5

Det kan sikkert være litt sannhet i dette. Jeg har hatt guttevenner og vi har hatt mye av de samme interessene og de har vært spennende samtalepartnere. Det gikk noen år før en av dem sa han hadde utviklet følelser for meg. Jeg så ikke den komme. Men det er jo ikke noe man kan styre. Siden jeg ikke hadde samme følelser måtte vi distansere oss litt. Men det er stor forskjell på å ville ligge med venninna di og bli forelsket. 

Anonymkode: 33e80...508

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har desverre landet på samme konklusjon. Jeg var en del av en vennegjeng på 5 menn. Jeg ble kjent med dem da jeg var gift og følte aldri annet en at jeg var en del av gjengen. Da jeg ble skilt noen år senere prøvde alle seg i tur og orden. Jeg ble veldig overrasket og hadde ikke sett den komme i det hele tatt. Jeg er ikke spesielt pen eller feminin.  

En kompis jeg hadde hatt i 25 år som aldri har vist interesse for meg slik ende også opp med å prøve seg i samme periode så jeg mistet 6 av det jeg anså som mine nærmeste venner i denne perioden. Det var skikkelig tøft og en veldig stor reality check for meg. 

Anonymkode: 647a1...4e2

Tror dessverre du har rett. Har ei venninne som er nyskilt, og alle mannevennene hennes har stilt seg opp i kø, gifte som ugifte. Utenom meg. Hun setter stor pris på at jeg ikke står i den køen😅

Anonymkode: c4f5a...768

Skrevet
LadeJarl skrev (4 timer siden):

🙈😂...Det hjelper jo ikke at du prøver å skyte ned meg...det er ordene mine du må motbevise!....

Men siden du tydeligvis bare ser en mann du misliker og ikke innholdet i det jeg skriver skal jeg fortelle hva jeg synes om kvinner....

Jeg digger flesteparten av dere, kvinnehjernen er mye mer spennende enn  menns...

Jeg liker og at mange fler kvinner enn menn er opptatt av miljøvern og dyrs lidelser i industrilandbruket vårt..og jeg elsker den uselviske omsorgen dere kvinner utstråler..

Og hadde jeg måttet velge å fjerne et kjønn fra jordas overflate hadde jeg fjernet menn uten å blunke..

Så da vet du litt om holdningene mine..nå kan du angripe det jeg skriver og fortelle meg hvor jeg tar feil..

Du har jo tydeligvis ikke forstått det jeg allerede har skrevet, tror du det hjelper om jeg prøver å forklare litt mer? Eller kommer du til å grave deg enda dypere ned i skyttergraven kjære? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har jo tydeligvis ikke forstått det jeg allerede har skrevet, tror du det hjelper om jeg prøver å forklare litt mer? Eller kommer du til å grave deg enda dypere ned i skyttergraven kjære? 

Skal du forklare mer kan du gjøre det som pm.

Skrevet
LadeJarl skrev (14 timer siden):

Å, du er der, ja.

Får si til deg som til resten av gjengen din: gå ut av huset, sett deg på nærmeste kjøpesenter og observer parene rundt deg. 

Anonymkode: 5b280...a88

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dessverre så har jeg opplevd dette mange mange ganger gjennom livet. 

Jeg har nå klart å finne en metode som gjør at jeg kan beholde vennskapet med flere menn (mange via felles hobby etc), uten at jeg må legge for store begrensninger på meg selv. men det krever jo sitt, og nå fungerer det fint, men jeg har mistet mange mannlige venner gjennom årene. 

Her er hva jeg gjør, for å sette tydelige grenser for menn i min vennekrets. 

- Snakker om mannen min ofte, og kun hyggelige ting/skryt av han. (nå er jo han absolutt en fantastisk fyr, og alle kjenner han i tillegg)

- Hyper opp damene/konene/kjærestene dems, hver mulighet jeg har. Spør om hvordan dama har det, inviterer til samtaler om deres partner ofte. 

- Godtar ingen humor som omhandler nedverdigende kvinnesyn, eller seksuell vitsing. Avvises med en kort: Ew. Og beveger samtalen videre. (denne må jeg som regel bare bruke en gang, enten så forsvinner fyren ut av livet mitt, eller så blir det ikke tatt opp igjen)

- Gir aldri komplimenter basert på utseende, kun på ferdigheter/kunnskap. 

Og, det tristeste av alt, jeg begrenser hvor mye omsorg jeg viser for de. For min erfaring er at om du inviterer menn inn til like intime/nære vennskap som kvinner, så tror de at jeg er kona dems. 

Kaldt og kjipt ? Kanskje, men jeg setter ikke meg selv opp for ubehagelige situasjoner. 

Anonymkode: f91f9...5c6

Et av de bedre poster jeg har lest på KG. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...