Snøtrollet Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Det er mulig jeg har vært naiv hele mitt liv, men jeg har virkelig trodd at kvinner og menn kan ha et platonisk vennskap, helt uten romantisk eller seksuelt innhold. Vel, etter i dag begynner jeg faktisk å tro at jeg har tatt feil i alle disse årene... Jeg var ute å luftet hunden i området hvor jeg og mannen nylig har kjøpt hytte. Min mann har fått god kontakt med en nabo som ofte er på hytta alene (uten kone/familie), og vi har alle tre møttes flere ganger. Da jeg gikk gikk forbi hytta hans i dag, ble jeg invitert inn på en liten kopp med gløgg i kulden. Etter en liten stund begynte han å komme med komplimenter av typen "Du er så god", "Du er så fin", "Du virker som et godt menneske" etc. I tillegg tok han meg på låret, i håret, prøvde å kysse meg på kinnet og hodet, skulle ha klem med mer. Det hele ble fryktelig ubehagelig, og jeg skyldte på at hunden ville ut og gikk derfra. Da jeg kom hjem ringte jeg mannen min som er bortreist denne helga og fortalte hva som hadde skjedd. Han ble fryktelig skuffet over sin nye "kompis", og det samme er jeg. Naboen har tidligere vært utrolig trivelig og hjelpsom, men nå ble alt bare rart. Han er selv gift og han vet jo at jeg også er det. Vel å merke så er ikke dette første gangen jeg opplever at (spesielt litt eldre) menn/nye bekjentskaper mistolker situasjonen og tror at jeg er interessert i noe mer enn vennskap. Jeg kan bare ikke forstår hvorfor! Jeg flørter overhode ikke, og ser helt gjennomsnittlig ut. Kler meg som "en dass", og viser virkelig ingen interesse utover et vanlig vennskap. Jeg har alltid gått bra overens med menn (er nok litt "guttejente"), og skulle så gjerne ønske at det gikk an å bare ha et vanlig vennskap. Men gang på gang går det åt skogen og blir kleint fordi de misforstår alt og drar det for langt. Nå vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne naboen neste gang vi treffes. Skal man bare late som ingenting og håpe at det aldri gjentar seg? Jeg ønsker bare å ha et trivelig naboskap hvor vi kan fortsette å stille opp for hverandre, men nå vet jeg ikke om jeg tør å omgås han igjen uten mannen min... Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Du som har fått venner av motsatt kjønn i voksen alder; hvordan gikk det til? Sa du klart og tydelig i fra at det var 100 % platonisk og at du ikke var interessert i noe mer enn vennskap? Hilsen venneløs på nytt sted 9 12
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Æsj så ekkelt. Jeg hadde nok unngått fyren og fått min mann til å ta en alvorlig prat med han. Anonymkode: 81fbc...e6a 16 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Snøtrollet skrev (55 minutter siden): Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Du som har fått venner av motsatt kjønn i voksen alder; hvordan gikk det til? Sa du klart og tydelig i fra at det var 100 % platonisk og at du ikke var interessert i noe mer enn vennskap? Jeg synes ikke det høres ut som du har gjort noe galt! Ikke begynn å lete etter feil hos deg. Det er denne mannen som har gjort noe feil! Usikker på hvordan det best løses. Jeg ville sikkert bare unngått han selv, men egentlig bør han jo få vite at han gikk over streken. Anonymkode: 6864c...e16 15 5
LadeJarl Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Snøtrollet skrev (55 minutter siden): Det er mulig jeg har vært naiv hele mitt liv, men jeg har virkelig trodd at kvinner og menn kan ha et platonisk vennskap, helt uten romantisk eller seksuelt innhold. Vel, etter i dag begynner jeg faktisk å tro at jeg har tatt feil i alle disse årene... Jeg var ute å luftet hunden i området hvor jeg og mannen nylig har kjøpt hytte. Min mann har fått god kontakt med en nabo som ofte er på hytta alene (uten kone/familie), og vi har alle tre møttes flere ganger. Da jeg gikk gikk forbi hytta hans i dag, ble jeg invitert inn på en liten kopp med gløgg i kulden. Etter en liten stund begynte han å komme med komplimenter av typen "Du er så god", "Du er så fin", "Du virker som et godt menneske" etc. I tillegg tok han meg på låret, i håret, prøvde å kysse meg på kinnet og hodet, skulle ha klem med mer. Det hele ble fryktelig ubehagelig, og jeg skyldte på at hunden ville ut og gikk derfra. Da jeg kom hjem ringte jeg mannen min som er bortreist denne helga og fortalte hva som hadde skjedd. Han ble fryktelig skuffet over sin nye "kompis", og det samme er jeg. Naboen har tidligere vært utrolig trivelig og hjelpsom, men nå ble alt bare rart. Han er selv gift og han vet jo at jeg også er det. Vel å merke så er ikke dette første gangen jeg opplever at (spesielt litt eldre) menn/nye bekjentskaper mistolker situasjonen og tror at jeg er interessert i noe mer enn vennskap. Jeg kan bare ikke forstår hvorfor! Jeg flørter overhode ikke, og ser helt gjennomsnittlig ut. Kler meg som "en dass", og viser virkelig ingen interesse utover et vanlig vennskap. Jeg har alltid gått bra overens med menn (er nok litt "guttejente"), og skulle så gjerne ønske at det gikk an å bare ha et vanlig vennskap. Men gang på gang går det åt skogen og blir kleint fordi de misforstår alt og drar det for langt. Nå vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne naboen neste gang vi treffes. Skal man bare late som ingenting og håpe at det aldri gjentar seg? Jeg ønsker bare å ha et trivelig naboskap hvor vi kan fortsette å stille opp for hverandre, men nå vet jeg ikke om jeg tør å omgås han igjen uten mannen min... Er det noen som har tips om hva eg ev. gjør galt? Du som har fått venner av motsatt kjønn i voksen alder; hvordan gikk det til? Sa du klart og tydelig i fra at det var 100 % platonisk og at du ikke var interessert i noe mer enn vennskap? Hilsen venneløs på nytt sted Var jo trist at det gikk så lang tid før du forsto dette da...lngen mellommenneskelige relasjoner skapes uten en grunn..og menns grunn for å skape vennskap med kvinner er for å få pule de. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Denne artikkelen er noe av det beste jeg har lest om temaet, og den refererer jeg til relativt ofte: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472 Kjapt oppsummert: Menn er langt mer tiltrukket av sine kvinnelige venner enn vice versa Menn tror oftere at den kvinnelige vennen er tiltrukket av dem Det er for det meste ingen sammenheng mellom menns oppfatning av hvor tiltrekkende de er for vennen, og vennens oppfatning av saken Kvinner er generelt sett ikke tiltrukket av sin mannlige venn Been there done that sånn cirka 20 ganger i mitt voksenliv. Har vokst opp med brødre og guttevenner, og har derfor lett for å danne vennskap med menn. Står igjen med én venninne og null kompiser (hadde mange kompiser før). Hver bidige kompis har endt opp med å bli forelsket i og/eller klåfingret på meg, så da er det jo bare å kutte den relasjonen. På mannens julebord har gode kollegaer av min mann prøvd seg på meg med én gang han har snudd ryggen til. Mannens egne kompiser prøvde seg på meg da jeg datet ham (min mann altså), og flere av våre gifte nabomenn har kommet med halvdrøye og drøye forespørsler til meg. I give up. Hva er det med menn som til syvende og sist bare MÅ legge inn aksjer hos en gift dame? Anonymkode: eb37d...f46 18 9
anonymLala Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Han viste nå raskt at det ikke var et platonisk vennskap han var ute etter da. Drittsekker finnes jo, men gode menn finnes også som ikke er gift og legger an på andre! Jeg har en del mannlige venner som jeg har hatt i åresvis. Ingenting er sagt, og det har heller aldri skjedd noe som har gitt meg grunn til å tro noe annet. Så er det denne type menn du beskriver her som tydelig ønsker noe annet. 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 Rart. Har hatt flere mannlige venner som aldri har prøvd seg på noe. Og har en mannlig bestevenn. Anonymkode: fdf62...943 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Menn er ekle, det er 100% min erfaring også. En gang i tenårene var jeg eneste jenta på fest med to guttevenner fra barneskolen, tenkte det var chill og ok fordi vi var jo venner. Det var helt til de begynte å ta på meg, og fysisk holde meg fast og si de skulle voldta meg 🙂🙂🙂 Måtte gaule og slå for å komme meg derfra. Aldri stolt på en mann siden. Menn er dritt og det finnes ingen unntak. Anonymkode: e9037...468 4 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Så fordi du har en nabo som mistolket det hele så mister du troen på vennskap mellom ulike kjønn. KG på sitt beste... Anonymkode: 1e21a...385 19 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 Jeg er god venn med både menn og kvinner og det funker helt fint, at du har blitt kjent med en tulling betyr ikke at alle andre er det. Anonymkode: 90b2f...5e9 4 1
Mezzosoprena Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Hvis dette gang på gang skjer med deg, så er jo fellesnevneren her deg... Jeg kan ikke si at jeg har hatt dette "problemet". 3
Snøtrollet Skrevet 24. november 2023 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Denne artikkelen er noe av det beste jeg har lest om temaet, og den refererer jeg til relativt ofte: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472 Kjapt oppsummert: Menn er langt mer tiltrukket av sine kvinnelige venner enn vice versa Menn tror oftere at den kvinnelige vennen er tiltrukket av dem Det er for det meste ingen sammenheng mellom menns oppfatning av hvor tiltrekkende de er for vennen, og vennens oppfatning av saken Kvinner er generelt sett ikke tiltrukket av sin mannlige venn Been there done that sånn cirka 20 ganger i mitt voksenliv. Har vokst opp med brødre og guttevenner, og har derfor lett for å danne vennskap med menn. Står igjen med én venninne og null kompiser (hadde mange kompiser før). Hver bidige kompis har endt opp med å bli forelsket i og/eller klåfingret på meg, så da er det jo bare å kutte den relasjonen. På mannens julebord har gode kollegaer av min mann prøvd seg på meg med én gang han har snudd ryggen til. Mannens egne kompiser prøvde seg på meg da jeg datet ham (min mann altså), og flere av våre gifte nabomenn har kommet med halvdrøye og drøye forespørsler til meg. I give up. Hva er det med menn som til syvende og sist bare MÅ legge inn aksjer hos en gift dame? Anonymkode: eb37d...f46 Takk for link og svar som man virkelig kan relatere til (dessverre). Skjønner vel at det ikke er jeg som gjør noe galt eller sender ut feil signaler, men at dette er et gjennomgående "problem". Av alle kompiser og mannlige bekjentskaper jeg har hatt opp gjennom årene, står jeg nå igjen med -en eneste- som ikke har forsøkt seg på noe upassende i vår relasjon. Virker jo som om det er mer unntaket enn regelen, så det er vel på tide å gi opp håpet og innse realitetene... 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Snøtrollet skrev (2 minutter siden): Takk for link og svar som man virkelig kan relatere til (dessverre). Skjønner vel at det ikke er jeg som gjør noe galt eller sender ut feil signaler, men at dette er et gjennomgående "problem". Av alle kompiser og mannlige bekjentskaper jeg har hatt opp gjennom årene, står jeg nå igjen med -en eneste- som ikke har forsøkt seg på noe upassende i vår relasjon. Virker jo som om det er mer unntaket enn regelen, så det er vel på tide å gi opp håpet og innse realitetene... Jeg hadde en kompis i nærmere 20 år, og han sto til slutt igjen som aller siste kompis av meg. Han var fullt klar over at jeg hadde måttet avslutte tidligere guttevennskap grunnet forelskelse/tafsing fra guttas side. Da han gikk gjennom noe tøft i livet sitt, sto jeg ved hans side støtt og trofast. Og DA...da kom forelskelsen over ham også🙄 Der røyk sist kompis i mitt liv, for han tok ut dette forelskelsesgreiene så VELDIG. Var ikke riktig at jeg som gift kvinne fortsatte den relasjonen. Jeg er forøvrig verken smellvakker eller søt. Har et helt greit utseende, men har god selvtillit og kan holde en del "mannesamtaler" med de fleste menn (erfarer at mange kvinner ramler ut av en del "mannesamtaler" rimelig fort). Tror det er dét som gjør at en del menn liker meg på et vis. Og å like = ha lyst til å pule. Anonymkode: eb37d...f46 2 1 5
AnonymBruker 42 Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Æsj så ekkelt. Jeg hadde nok unngått fyren og fått min mann til å ta en alvorlig prat med han. Anonymkode: 81fbc...e6a Kan du spørre mannen din hva han ville ha sagt? Dette kunne faktisk være interessant å høre Du later til å være en litt skjør dame, TS... Det er noen som tiltrekkes slik...
LadeJarl Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 Snøtrollet skrev (2 timer siden): Takk for link og svar som man virkelig kan relatere til (dessverre). Skjønner vel at det ikke er jeg som gjør noe galt eller sender ut feil signaler, men at dette er et gjennomgående "problem". Av alle kompiser og mannlige bekjentskaper jeg har hatt opp gjennom årene, står jeg nå igjen med -en eneste- som ikke har forsøkt seg på noe upassende i vår relasjon. Virker jo som om det er mer unntaket enn regelen, så det er vel på tide å gi opp håpet og innse realitetene... Realiteten er vel at han ene er homse tenker jeg ..😂..jeg hadde aldri giddet å leke venn særlig lenge før jeg prøvde å komme i buksa på deg .. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Det er rart med det der, jeg har hørt om mange menn som har havnet i friendsonen, men jeg har aldri hørt om en eneste kvinne som har havnet der. Lurer på hva det kommer av? Anonymkode: 654de...cb4
Trolltunge Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er rart med det der, jeg har hørt om mange menn som har havnet i friendsonen, men jeg har aldri hørt om en eneste kvinne som har havnet der. Lurer på hva det kommer av? Anonymkode: 654de...cb4 Menn har lavere terskel for å ha sex med noen, selv om det kun er vennskapelig tone, ikke noe spesiell tiltrekning eller følelser. Jeg tror nok det skal mer enn en slik opplevelse til før kvinner konkluderer som ts. Ts forteller også at det har vært flere slike opplevelser. Menn har det med å tolke vennskapelighet og hyggelighet som også seksuell interesse, antagelig fordi menn selv gjerne kunne tenkt seg å knulle de fleste. På seg selv kjenner man andre liksom, bare at det pleier å være feil angående slikt son dette. Jeg har bare en kompis igjen. Han er homofil. Jeg er vennskapelig og hyggelig mot venninners ektemenn, men kun når venninner er tilstede. Jeg ville aldri truffet noen av dem uten deres dame tilstede, for min erfaring er også at menn fort legger interesse i at man er hyggelig, og det er best å unngå misforståelser. Erfaring tilsier at ingen menn er fullstendig trygge å være venn med og omgås tosomt, utover far og sønner. Er det ikke nær familie er det nærmest umulig for menn å ikke begynne å tenke seksuelt om kvinne som er hyggelig mot dem virker det som. Også om hun egentlig ikke er deres type. Kjenner egentlig ingen kvinner som ikke har kommet til den konklusjonen. Eller en eneste kvinne som ikke synes dette er svært dumt, men noe man bare må akseptere. 3 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det er rart med det der, jeg har hørt om mange menn som har havnet i friendsonen, men jeg har aldri hørt om en eneste kvinne som har havnet der. Lurer på hva det kommer av? Anonymkode: 654de...cb4 Kvinner havner ikke i friendsonen. De havner i fucksonen hvor de ligger med en fyr som de ikke får noe forhold med Anonymkode: f1e67...f91 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 Jeg har flere venner av motsatt kjønn, som har vært single samtidig med meg også uten at noe mer har skjedd. Alle er ikke slik at de vil pule alle andre. Man kan ha venner. Og til en annen gang, hvis noen tar deg på låret/prøver å kysse deg, bare si nei. Du kan fint være tydelig på det. Anonymkode: 6a41e...382 5
barleymill Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Hva slags mann er dette da. Må jo være tilbakestående 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå