-jk- Skrevet 27. november 2023 #141 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, helt enig. Vi må få fortgang på elektrifiseringen av verdens krigssoner, det blir jo bare mer og mer krig liksom. Anonymkode: 8e291...353 Det er allerede i gang. Norge eksporterer store mengder eldre og rimelige elbiler til Ukraina. Der har de strøm mesteparten av tiden, men bensin og diesel er svært vanskelig å få tak i. Står faktisk om det på forsiden av Aftenposten nå: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/KnJ5J6/han-har-aldri-solgt-flere-biler-til-utlandet-helt-texas-sier-bransjesjef Endret 27. november 2023 av -jk- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. november 2023 #142 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 15.36): Men å påstå at alle dieselbiler er gammeldagse, skranglekasser, trege og giftige er like tullete og useriøst. Nei, ikke egentlig. Dieselmotorer bråker. De har dårlig akselerasjon og ytelse. Utslipp fra dieselbiler inneholder giftige partikler som fører til direkte skade på ting som hjerne og lunger. Prøv å lukke garasjen og gasse for fullt der inne og se om du overlever. Sitat At el-bilen kommer til å redde miljøet derimot, er bare piss. Ikke alene, men den er en viktig del av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. november 2023 #143 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 19.17): Det kommer til brenne mange elbiler, før faststoff batteriene er en realtitet. Anonymkode: 3ab31...d45 Nei, for fossilbiler brenner mye oftere enn elbiler. Jo færre fossilbiler, desto færre bilbranner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. november 2023 #144 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 19.48): Jeg skal kjøpe hybrid i disse tider kan vi aldri vite om ting blir verre og strømmen blir kuttet. Da har man ivertfall nok bensin til å komme seg vekk fra byen som er en dødsdom under krig. Anonymkode: 91e06...faf Jeg har mer enn nok på elbilen min til det. Hva snakker du om? Jeg ville heller sittet i elbil i en slik situasjon, da jeg også kan lade nærmest hvor som helst det er elektrisitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. november 2023 #145 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) Willy-Wonka skrev (På 26.11.2023 den 20.19): Kjører diesel bil jeg fordi å kjøpe brukt elbil er alt for dyrt fortsatt. Kan se langt etter å kjøpe meg en fabrikk ny elbil. Politikere tvinger oss mer på elbil men de tenker ikke på de som faktisk ikke har råd til elbil, 200k for en brukt elbil er ikke optimalt. Gi meg en brukt elbil til 50k så kan vi snakke men det er nok lenge til. Prisene på elbiler er på vei ned. Tesla jobber med en billigmodell til $25K eller mindre. Og det vil bare bli billigere og billigere etter det. Det skjer ikke over natten, men trenden er klar. Endret 27. november 2023 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. november 2023 #146 Del Skrevet 27. november 2023 newman01 skrev (12 timer siden): Veldig sant. Men hvorfor ikke satse mer på hest egentlig? Flere fordeler der, og den største er vel at man kan spise'n opp når man kommer frem Hest har også delvis autonom kjøring. Den finner sannsynligvis veien hjem selv om du lener deg tilbake og tar en blund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #147 Del Skrevet 27. november 2023 jabx skrev (26 minutter siden): Nei, for fossilbiler brenner mye oftere enn elbiler. Jo færre fossilbiler, desto færre bilbranner. Det er rent vås! For det er elektronikken med tilhørende apparater det tar fyr i, ikke hvilket drivstoff den går på. Anonymkode: 3ab31...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #148 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er rent vås! For det er elektronikken med tilhørende apparater det tar fyr i, ikke hvilket drivstoff den går på. Anonymkode: 3ab31...d45 Legg merke til at fossilbiler er atskillig mye mer kompliserte enn elbiler. Mye mer elektronikk. En common rail diesel har i tillegg svært høyt trykk på drivstoffet, det samme har moderne bensininnsprutningsbiler. Ved lekkasjer her har det fort blitt bilbranner, og flere bilmerker har hatt tilbakekallinger pga. utette klemmer, overganger mm. Små feil som fører til store problemer. Anonymkode: 96d6f...b9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. november 2023 #149 Del Skrevet 27. november 2023 jabx skrev (1 time siden): Nei, ikke egentlig. Dieselmotorer bråker. De har dårlig akselerasjon og ytelse. Utslipp fra dieselbiler inneholder giftige partikler som fører til direkte skade på ting som hjerne og lunger. Prøv å lukke garasjen og gasse for fullt der inne og se om du overlever. Ikke alene, men den er en viktig del av det. Spesielt for lokalmiljøet. Å sykle blant biltrafikken en kald vinterdag har tidligere vært en lidelse, men nå blir det bedre år for år. Spesielt at bussene har blitt elektriske har hjulpet mye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #150 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Legg merke til at fossilbiler er atskillig mye mer kompliserte enn elbiler. Mye mer elektronikk. En common rail diesel har i tillegg svært høyt trykk på drivstoffet, det samme har moderne bensininnsprutningsbiler. Ved lekkasjer her har det fort blitt bilbranner, og flere bilmerker har hatt tilbakekallinger pga. utette klemmer, overganger mm. Små feil som fører til store problemer. Anonymkode: 96d6f...b9d En slik uttalelse er bygget på uvitenhet, ikke kompetanse. Anonymkode: 3ab31...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #151 Del Skrevet 28. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: En slik uttalelse er bygget på uvitenhet, ikke kompetanse. Anonymkode: 3ab31...d45 Hva mener du er feil? En moderne bil med forbrenningsmotor er uhyre kompleks med vanvittig mange komponenter og sensorer. Flere komponenter er flere ting som kan feile. Det er mye som kan brenne i en bil, og når det først brenner det ikke sikkert at hovedbatteriet eller drivstoffet vil ta fyr. Det begynner å komme mye data på elektriske bilbranner og det ser ut til at fossilbiler brenner 10-20 ganger så ofte som elbiler. https://thedriven.io/2023/05/16/petrol-and-diesel-cars-20-times-more-likely-to-catch-fire-than-evs/amp/ Anonymkode: fb5b9...229 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #152 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://thedriven.io/2023/05/16/petrol-and-diesel-cars-20-times-more-likely-to-catch-fire-than-evs/amp/ Anonymkode: fb5b9...229 Det er jo ikke tatt høyde for at det finnes veldig mange flere fossilbiler enn elbiler. Anonymkode: b8382...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 28. november 2023 #153 Del Skrevet 28. november 2023 Elsker å kjøre bensinbilen min og forurense verden. Hadde vært fantastisk demnostrere det foran Greta Thunberg hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #154 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo ikke tatt høyde for at det finnes veldig mange flere fossilbiler enn elbiler. Anonymkode: b8382...43a Det er jo AKKURAT det de har gjort, kan du ikke lese? Only 23 fires were reported in electric vehicles in 2022 making up just 0.004% of Sweden’s fleet of 611,000 EVs. In contrast, over the same period, some 3,400 fires we reported in 2022 from Sweden’s 4.4 million petrol and diesel cars representing 0.08% of the fossil car fleet. This means that in 2022 a petrol or diesel car in Sweden was around 20 times more likely to catch fire than an electric vehicle Anonymkode: 42a23...101 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #155 Del Skrevet 28. november 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Legg merke til at fossilbiler er atskillig mye mer kompliserte enn elbiler. Mye mer elektronikk. En common rail diesel har i tillegg svært høyt trykk på drivstoffet, det samme har moderne bensininnsprutningsbiler. Ved lekkasjer her har det fort blitt bilbranner, og flere bilmerker har hatt tilbakekallinger pga. utette klemmer, overganger mm. Små feil som fører til store problemer. Anonymkode: 96d6f...b9d En elbil er like komplisert, om ikke mer. Mye mer går galt i salt + vann i norge. I Californa funker det selvsagt bra. Og sykling i -10 grader er vel ikke gøy. Og hvor parkerer du sykkelen? På gaten i Oslo. Borte om 3 timer.... Anonymkode: 32b17...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #156 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En slik uttalelse er bygget på uvitenhet, ikke kompetanse. Anonymkode: 3ab31...d45 Et slikt svar er bygget på trolling, ikke på argumenter. Anonymkode: 96d6f...b9d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #157 Del Skrevet 28. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: En elbil er like komplisert, om ikke mer. Mye mer går galt i salt + vann i norge. I Californa funker det selvsagt bra. Og sykling i -10 grader er vel ikke gøy. Og hvor parkerer du sykkelen? På gaten i Oslo. Borte om 3 timer.... Anonymkode: 32b17...27a Nei, en elbil er mekanisk veldig enkel. Batteripakken, girkasse og motor er tette og kan til og med kjøres under vann. Vet ikke helt hva det har med sykling i kulda å gjøre. Anonymkode: ed7a0...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #158 Del Skrevet 28. november 2023 Alvorlig talt, om noen diskuterer med deg og du avfeier det med et så dumt svar, blottet for innhold, ikke forvent at de gidder å snakke mer med deg. Anonymkode: 96d6f...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #159 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo AKKURAT det de har gjort, kan du ikke lese? Only 23 fires were reported in electric vehicles in 2022 making up just 0.004% of Sweden’s fleet of 611,000 EVs. In contrast, over the same period, some 3,400 fires we reported in 2022 from Sweden’s 4.4 million petrol and diesel cars representing 0.08% of the fossil car fleet. This means that in 2022 a petrol or diesel car in Sweden was around 20 times more likely to catch fire than an electric vehicle Anonymkode: 42a23...101 Det er jo akkurat det de IKKE har gjort, er du helt fjern? Anonymkode: b8382...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. november 2023 #160 Del Skrevet 28. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er jo akkurat det de IKKE har gjort, er du helt fjern? Anonymkode: b8382...43a 0,004% av elbilparken og 0,08% av fossilbilparken. Ser da ut som de har justert for antall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå