-jk- Skrevet 26. november 2023 #121 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg skal kjøpe hybrid i disse tider kan vi aldri vite om ting blir verre og strømmen blir kuttet. Da har man ivertfall nok bensin til å komme seg vekk fra byen som er en dødsdom under krig. Anonymkode: 91e06...faf I Ukraina importerer de elbiler, for fossilt drivstoff er nesten umulig å få tak i. Det de har er forbeholdt militæret, og raffineriene blir bombet. Strøm har de mesteparten av tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willy-Wonka Skrevet 26. november 2023 #122 Del Skrevet 26. november 2023 Kjører diesel bil jeg fordi å kjøpe brukt elbil er alt for dyrt fortsatt. Kan se langt etter å kjøpe meg en fabrikk ny elbil. Politikere tvinger oss mer på elbil men de tenker ikke på de som faktisk ikke har råd til elbil, 200k for en brukt elbil er ikke optimalt. Gi meg en brukt elbil til 50k så kan vi snakke men det er nok lenge til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. november 2023 #123 Del Skrevet 26. november 2023 (endret) Willy-Wonka skrev (6 minutter siden): Kjører diesel bil jeg fordi å kjøpe brukt elbil er alt for dyrt fortsatt. Kan se langt etter å kjøpe meg en fabrikk ny elbil. Politikere tvinger oss mer på elbil men de tenker ikke på de som faktisk ikke har råd til elbil, 200k for en brukt elbil er ikke optimalt. Gi meg en brukt elbil til 50k så kan vi snakke men det er nok lenge til. Gammel Leaf får man til 50k, men da bør man nok ikke ha for høye krav til rekkevidde. For pendling til/fra jobb f.eks 2x20km hver dag fungerer de dog ypperlig. Pendler man så langt at man trenger skikkelig god rekkevidde, si 2x100km til/fra jobb, er det så mye å spare på elbil at det lønner seg å lånefinansiere en ny. Da sparer man fort over 4000,- per måned i drivstoff og det dekker alene lånekostnaden. De som pendler 2x40km hver dag og ikke kan lade på jobb er det litt vanskeligere å regne hjem. Endret 26. november 2023 av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #124 Del Skrevet 26. november 2023 Gikk fra el til diesel på pur f. Nå koser vi oss med å betale 2000-4000 i mnd,- for diesel! Faktisk ikke ironi Anonymkode: e6cb7...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #125 Del Skrevet 26. november 2023 -jk- skrev (44 minutter siden): De kommer til å brenne etterpå også, akkurat som alle andre biler. Mange branner oppstår i 12V anlegget. Type batteri har ingen innvirkning på det. Ikke? Litt pussig det du sier der, for det har brent en del elbiler hvor brannen har oppstått i hovedbatteriet. Bare å søke det opp blant nyhetsartikler! Og det LiIon batteri jeg sikter til da. Anonymkode: 3ab31...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #126 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal kjøpe hybrid i disse tider kan vi aldri vite om ting blir verre og strømmen blir kuttet. Da har man ivertfall nok bensin til å komme seg vekk fra byen som er en dødsdom under krig. Anonymkode: 91e06...faf Ikke for å være kjip, men i krig kan Forsvaret ta bilen din 😉 så håper du har sykkel… Anonymkode: 42a23...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 26. november 2023 #127 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 21.48): Hvorfor velger dere batteridildoer fremfor ordentlig bil på diesel? Dyrere med strøm til dildoen enn diesel på en stor bil Anonymkode: bee3d...ce6 Det sa de vel for hundre år siden også, om bensinbiler; Hvorfor velger man upålitelige bensinbiler med dyrt drivstoff i stedet for velprøvde dampmaskiner som kan fyres på nesten gratis ved og billig kull. Verden går videre. Om noen år er det ingen som vil ha biler med forbrenningsmotor lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. november 2023 #128 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ikke? Litt pussig det du sier der, for det har brent en del elbiler hvor brannen har oppstått i hovedbatteriet. Bare å søke det opp blant nyhetsartikler! Og det LiIon batteri jeg sikter til da. Anonymkode: 3ab31...d45 Tja, link gjerne til disse. Jeg kjenner til kun en i farten, en Jaguar I-Pace. Uansett skjer det ekstremt mye mer sjeldent enn at det oppstår brann i motoren på en fossilbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 26. november 2023 #129 Del Skrevet 26. november 2023 LadeJarl skrev (1 time siden): 🙈....Jo takk... Problemet er at jeg kan tallfeste hvorfor det blir som jeg sier mens dere dieselprester bare SYNES at det ikke er sånn 😂 Kjører ikke diesel jeg 😄 Rosa Dartle skrev (1 time siden): Snakkes om fem år Da kjører jeg fremdeles IKKE elbil 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. november 2023 #130 Del Skrevet 26. november 2023 Mardina skrev (Akkurat nå): Kjører ikke diesel jeg 😄 Da kjører jeg fremdeles IKKE elbil 😁 Det sa så og si alle jeg snakket med for fem-seks år siden da jeg fikk elbil også, vi får se om fem nye 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 26. november 2023 #131 Del Skrevet 26. november 2023 Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Det sa så og si alle jeg snakket med for fem-seks år siden da jeg fikk elbil også, vi får se om fem nye 😁 Og jeg kan med 100 % sikkerhet si at jeg IKKE kjører elbil om 5 år. Så ja, snakkes om 5 år! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 26. november 2023 #132 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke? Litt pussig det du sier der, for det har brent en del elbiler hvor brannen har oppstått i hovedbatteriet. Bare å søke det opp blant nyhetsartikler! Og det LiIon batteri jeg sikter til da. Anonymkode: 3ab31...d45 Ja det har brent noen Teslaer S-er...Ikke særlig mange og de fleste etter en trafikkulykke der et fremmedlegeme har penetrert batteripakken...noen få under lading... Som jeg skrev tidligere i tråden er batteribrann i elbiler snart et dårlig minne fordi Litiumionebatterier blir erstattet av jernfosfatbatterier som ikke brenner..f.eks BYD's bladebatterier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 26. november 2023 #133 Del Skrevet 26. november 2023 Mardina skrev (18 minutter siden): Kjører ikke diesel jeg 😄 Da kjører jeg fremdeles IKKE elbil 😁 Amcar 350 bensinsluker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. november 2023 #134 Del Skrevet 26. november 2023 -jk- skrev (2 timer siden): Jeg tror knapt det er mulig å finne strekninger med 30 mil mellom ladestasjoner lengre? Da må man i så fall gå aktivt inn for det. Selv Varangerbotn-Karasjok er under 20 mil, det var den lengste jeg kunne finne i farten. Det var egentlig poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. november 2023 #135 Del Skrevet 26. november 2023 LadeJarl skrev (På 25.11.2023 den 11.16): Ja selges nesten ikke nybiler i Afrika, ikke så glade i diesel heller da...Toyota bensinbiler er top noch der.. Ja de er det spessielt Landcruiser 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 26. november 2023 #136 Del Skrevet 26. november 2023 Maskinfører skrev (1 time siden): Ja de er det spessielt Landcruiser 😀 Toyota er snart historie vettu ....Det spennende framover blir å se hvor mange av de kinesiske elbilselskapene som overlever mot Tesla... De aller aller fleste av de gamle i bilindustrien er borte før 2030 og overveiende sannsynlig starter konkursbølgen i året som kommer... Mazda og Ford har allerede fått sine første kriselån..Ford på massive 9,2 milliarder usd.. Ingenting kan redde den gamle bilindustrien nå..bare å ta fram popcornet og se kollapsen utspille seg .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. november 2023 #137 Del Skrevet 27. november 2023 LadeJarl skrev (1 minutt siden): Toyota er snart historie vettu ....Det spennende framover blir å se hvor mange av de kinesiske elbilselskapene som overlever mot Tesla... De aller aller fleste av de gamle i bilindustrien er borte før 2030 og overveiende sannsynlig starter konkursbølgen i året som kommer... Mazda og Ford har allerede fått sine første kriselån..Ford på massive 9,2 milliarder usd.. Ingenting kan redde den gamle bilindustrien nå..bare å ta fram popcornet og se kollapsen utspille seg .. Ja det kan bli spennende ja de er nok borte før 2030 Mitsubishi ligger dårlig an bare ASX igjen blir nok konkurs har hørt det om Ford er trist ja popcornet er funnet fram 🍿 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. november 2023 #138 Del Skrevet 27. november 2023 11 hours ago, aksase said: Det sa de vel for hundre år siden også, om bensinbiler; Hvorfor velger man upålitelige bensinbiler med dyrt drivstoff i stedet for velprøvde dampmaskiner som kan fyres på nesten gratis ved og billig kull. Verden går videre. Om noen år er det ingen som vil ha biler med forbrenningsmotor lenger. Veldig sant. Men hvorfor ikke satse mer på hest egentlig? Flere fordeler der, og den største er vel at man kan spise'n opp når man kommer frem Men hvorfor kjase så mye om diesel? Møkkete drivstoff og bilen høres ut som traktor... Hadde det ennå vært bensin folk snakket om, og at man burde bevare noen historiske tradisjoner og kule biler ser jeg, men diesel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 27. november 2023 #139 Del Skrevet 27. november 2023 LadeJarl skrev (12 timer siden): Amcar 350 bensinsluker? Nope! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #140 Del Skrevet 27. november 2023 Maskinfører skrev (På 24.11.2023 den 23.44): Ere batteribiler du snakker om ? det er fordi narsissistiske politikere tvinger folk til dette Norge skal redde verden liksom så Gaza på TV i kveld ikke en elbil og se der sånn gamle bensin og dieselbiler eksporteres til Afrika Ja, helt enig. Vi må få fortgang på elektrifiseringen av verdens krigssoner, det blir jo bare mer og mer krig liksom. Anonymkode: 8e291...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå