AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Hva er din erfaring ved skyld i trafikken. Hvordan organisere i hodet det som skjedde, har man mulighet å snakke med noen om hendelsen? Og dette med skadeskjema. Hvordan organisere god positive opplevelse for å ikke bli dømt for at du har skadet annen bil. Anonymkode: 96f35...376
Maskinfører Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Kjørt bil i 15 år og aldri vært innblandet i noe sånt
Gjest theTitanic Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Skriv tankene her kanskje? På skadeskjemaet skal du skrive/tegne en ærlig, kortfattet versjon av hva som skjedde. Du trenger ikke vurdere eller avgjøre noe. Det gjør forsikringsselskapet. Dropp skyldfølelsen. Gjort er gjort. Forsikringsselskapene ordner opp per mail/post. Ingen ringer for å dømme. Og forsikringspremien din øker litt. Så reflekterer du litt så dette ikke skjer igjen. Ikke plag deg selv i det uendelige med fortidshendelser du ikke kan endre.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Maskinfører skrev (10 timer siden): Kjørt bil i 15 år og aldri vært innblandet i noe sånt skjønner den. Det er god ting å ha med seg, så står man der plutselig. Fikk en slik erfaring nylig. Kan visstnok gjøre det digitalt. Men det er godt med forsikringsselskap i ryggen. De er der for deg. Anonymkode: 96f35...376 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 theTitanic skrev (10 timer siden): Skriv tankene her kanskje? På skadeskjemaet skal du skrive/tegne en ærlig, kortfattet versjon av hva som skjedde. Du trenger ikke vurdere eller avgjøre noe. Det gjør forsikringsselskapet. Dropp skyldfølelsen. Gjort er gjort. Forsikringsselskapene ordner opp per mail/post. Ingen ringer for å dømme. Og forsikringspremien din øker litt. Så reflekterer du litt så dette ikke skjer igjen. Ikke plag deg selv i det uendelige med fortidshendelser du ikke kan endre. takk, veldig gode ord å ta til meg. Trengte noen kunne uttrykke det til meg. Anonymkode: 96f35...376
Maskinfører Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 8.25): skjønner den. Det er god ting å ha med seg, så står man der plutselig. Fikk en slik erfaring nylig. Kan visstnok gjøre det digitalt. Men det er godt med forsikringsselskap i ryggen. De er der for deg. Anonymkode: 96f35...376 Ja du har rett i det 😀
ajarRun Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 21.25): Hva er din erfaring ved skyld i trafikken. Hvordan organisere i hodet det som skjedde, har man mulighet å snakke med noen om hendelsen? Og dette med skadeskjema. Hvordan organisere god positive opplevelse for å ikke bli dømt for at du har skadet annen bil. Anonymkode: 96f35...376 Jeg bruker NAF sitt skadeskjema på nett. Ofte er det åpenbart hvem sin feil det er. Krasjet med en elev i en annen bil. Det var veldig greit, beklaget at vi krasjet, og sa vi kunne skrive skademelding. Forsikringsselskapet avgjorde at det var min feil (den andre bilen sto i ro), og jeg fikk regning på egenandel. Den andre bilen ble reparert. Ingen straff, ingen politi. En annen gang traff vi en parkert bil. Jeg søkte opp skiltnummeret og navnet, men fikk ikke svar fra eier. Sendte SMS og skrev lapp i vinduet. Hun ringte meg senere, jeg beklaget, og ba henne dra ned til bilverkstedet for takst. Hun ønsket privat oppgjør og foreslo at jeg betalte en lavere sum enn skaden kostet slik at hun fikk kontanter (skrapet lakk av støtfangeren hennes) og slapp å fikse bilen. Jeg takket ja, overførte pengene og saken var løst. Eneste grunn jeg valgte den løsningen var at skadene var billigere enn egenandelen og hun tilbydde en sum lavere enn skadene kostet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå