AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Vært slutt siden juli, vi har ingen felles barn. Forholdet varte i ti år. Han fortsetter å ringe, når jeg ikke svarer sender han meldinger. Lurer på hvordan det går, snakker om jobben sin osv. Jeg ble altfor lenge i forholdet og var ferdig med han den dagen jeg gjorde det slutt. Vedkommende har såret meg jevnlig over flere år, og jeg har ingen følelser igjen for han, men jeg blir trist, irritert, oppgitt osv hver gang jeg ser han kontakter meg. Svarer meget kort innimellom, men det ødelegger faktisk hele dagen min å høre fra han. Jeg har sagt at jeg ikke har mer å si og jeg skjønner ikke hvorfor han maser om hvordan jeg har det, men han gir seg faen ikke. Jeg orker ikke uvennskap heller, vi treffes jo i nærmiljøet i blant uansett, men lurer på om jeg må blokkere han og ta konsekvensene av det. Hvordan sette grenser for en eks som ikke gir slipp? Kan jeg formulere noe han vil forstå, dvs kan noen hjelpe meg å formulere en melding som faktisk går inn? Jeg vil som sagt helst prøve å få han til å gå videre uten å trykke han enda lenger ned, men usikker på om det er mulig. Anonymkode: 21601...b01
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vært slutt siden juli, vi har ingen felles barn. Forholdet varte i ti år. Han fortsetter å ringe, når jeg ikke svarer sender han meldinger. Lurer på hvordan det går, snakker om jobben sin osv. Jeg ble altfor lenge i forholdet og var ferdig med han den dagen jeg gjorde det slutt. Vedkommende har såret meg jevnlig over flere år, og jeg har ingen følelser igjen for han, men jeg blir trist, irritert, oppgitt osv hver gang jeg ser han kontakter meg. Svarer meget kort innimellom, men det ødelegger faktisk hele dagen min å høre fra han. Jeg har sagt at jeg ikke har mer å si og jeg skjønner ikke hvorfor han maser om hvordan jeg har det, men han gir seg faen ikke. Jeg orker ikke uvennskap heller, vi treffes jo i nærmiljøet i blant uansett, men lurer på om jeg må blokkere han og ta konsekvensene av det. Hvordan sette grenser for en eks som ikke gir slipp? Kan jeg formulere noe han vil forstå, dvs kan noen hjelpe meg å formulere en melding som faktisk går inn? Jeg vil som sagt helst prøve å få han til å gå videre uten å trykke han enda lenger ned, men usikker på om det er mulig. Anonymkode: 21601...b01 Blokker han da. Verre er det ikke Anonymkode: b511a...eed 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Ikke svar når han ringer. Problem løst. Anonymkode: b7702...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Ikke ta telefonen når han ringer. Vent noen timer og send en melding om at du er veldig travel for tiden, og ønske han en fin uke videre. Skriv det samme om han sender melding. Ikke svar mer. Da har du gitt beskjed. Jeg synes også det er frekt å fullstendig ignorere og blokkere Anonymkode: 7a241...f9e 3
McMary Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Her må du være veldig tydelig og sette klare grenser og konsekvenser. Vær åpen og ærlig (uten å dele absolutt alt) om hva du føler og hvordan det påvirker deg når han tar kontakt. Vær tydelig og rolig i samtalen, tenk gjennom og kanskje skriv ned til og med, hva du skal si. Så sier du at om han ikke respekter at du trenger minimum 6 (?) måneder uten kontakt, blir du nødt til å blokkere han. Da er det han som ødelegger for seg selv om han allikevel tar kontakt. Skjønner? Du setter en grense og sier hva konsekvensen blir om han bryter den. Så MÅ du utføre konsekvensen. Få han til å gjenta essensen av det du sa og konsekvensen, da kan han ikke komme og si han ikke forsto og bla bla. Du trenger ikke si noe negativt om han eller trykke han ned. Du sier at du trenger ro og fred til å komme over bruddet (selv om du føler deg ferdig følelsesmessig skal det jo bearbeides) og du tenker det er uheldig for deg, og kanskje dere begge, å ha kontakt i denne perioden. 1
Leeloo Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke ta telefonen når han ringer. Vent noen timer og send en melding om at du er veldig travel for tiden, og ønske han en fin uke videre. Skriv det samme om han sender melding. Ikke svar mer. Da har du gitt beskjed. Jeg synes også det er frekt å fullstendig ignorere og blokkere Anonymkode: 7a241...f9e Der er overhode ikke «frekt» å ignorere/slette noen som ikke klarer å slutte å ta kontakt, mange flere burde bruke den muligheten. Det er en naturlig konsekvens av å ikke klare å følge en enkel oppfordring. Ønsker TS å gi en siste sjanse til å ikke bli blokkert kan hun si at dette må bli siste melding, ellers må jeg blokkere deg. Når hun blir stressa bare av å bli kontaktet, selv om hun ikke svarer så er det ingen grunn til å la det fortsette. 1
Coachshinny Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vært slutt siden juli, vi har ingen felles barn. Forholdet varte i ti år. Han fortsetter å ringe, når jeg ikke svarer sender han meldinger. Lurer på hvordan det går, snakker om jobben sin osv. Jeg ble altfor lenge i forholdet og var ferdig med han den dagen jeg gjorde det slutt. Vedkommende har såret meg jevnlig over flere år, og jeg har ingen følelser igjen for han, men jeg blir trist, irritert, oppgitt osv hver gang jeg ser han kontakter meg. Svarer meget kort innimellom, men det ødelegger faktisk hele dagen min å høre fra han. Jeg har sagt at jeg ikke har mer å si og jeg skjønner ikke hvorfor han maser om hvordan jeg har det, men han gir seg faen ikke. Jeg orker ikke uvennskap heller, vi treffes jo i nærmiljøet i blant uansett, men lurer på om jeg må blokkere han og ta konsekvensene av det. Hvordan sette grenser for en eks som ikke gir slipp? Kan jeg formulere noe han vil forstå, dvs kan noen hjelpe meg å formulere en melding som faktisk går inn? Jeg vil som sagt helst prøve å få han til å gå videre uten å trykke han enda lenger ned, men usikker på om det er mulig. Anonymkode: 21601...b01 La være å svare er beste medisin, hvis ikke det funker, blokker han. Hva lurer han på, ønsker han vennskap, eller håper han at forholdet kan fikses?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Skriv det du føler da, at at du er ferdig med forholdet og blir irritert når du tar kontakt Typisk jenter å dobbeltkommunisere, superhyggelig på melding men skriker ut jeg hater deg mens man skriver Tydelig at han er ensom Anonymkode: 4d758...0ca
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skriv det du føler da, at at du er ferdig med forholdet og blir irritert når du tar kontakt Typisk jenter å dobbeltkommunisere, superhyggelig på melding men skriker ut jeg hater deg mens man skriver Tydelig at han er ensom Anonymkode: 4d758...0ca Og det hjelper når man er ensom å få høre at man også er irriterende, tenker du? Anonymkode: 9a6e4...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå