Gå til innhold

Sliter sånn med hjertebank (rask puls), spesielt etter alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg drikker alkohol får jeg sinnsykt hjertebank. Kjenner hjerte dundrer i vei når jeg våkner eksempel midt på natta for å gå på do. Forstår ikke hvorfor. Samme kan skje om jeg spiser sukker. Er blitt slik at jeg ikke kan ta meg ett glass vin til maten lenger da kroppen reagerer sånn. Kan dette være ferdig?

Har vært på hjerteutredning med 24 timers ekg, men da var jeg ekstremt dårlig med hodepine og var sengeliggende nesten hele 24 timene. Har også tatt ultralyd av hjertet, sykkeltest - så regner ikke med det er noe men veldig ubehagelig og ekkelt. Har noen det samme? 

Anonymkode: d9de7...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme. Har ikke vært hos lege med problemet. Jeg har kuttet ned på antall enheter når jeg drikker, og jeg har meg. å trene ganske hardt. Det har hjulpet.

Anonymkode: f1211...4bd

Skrevet

Det skal stå beg. å trene. Altså jeg trener, for da får jeg motivasjon, for hvis jeg kommer i skikkelig god form så kan jeg fortsette med alkohol ❤️

Skrevet

Alkohol og sukker er stress for kroppen. Hjertebank kommer av økte stresshormoner. Noen kjenner det nok bedre en andre.

Anonymkode: 923df...240

• Liker 3
Skrevet

Har samme problem. Får ikke sove når jeg har drukket fordi hjertebank holder meg våken hele natten. Noen som har noen råd som har hjulpet? Er det sant at det hjelper å trene som en over her sier?

Anonymkode: c9cc5...733

Skrevet

Alkohol er jo gift for kroppen da så..

men så kan det vel være det som kalles fylleangst også da?

Anonymkode: 0bd7a...a2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har samme problem. Får ikke sove når jeg har drukket fordi hjertebank holder meg våken hele natten. Noen som har noen råd som har hjulpet? Er det sant at det hjelper å trene som en over her sier?

Anonymkode: c9cc5...733

Om det er sant? Jeg hadde aldri dette problemet da jeg var ung. Har alltid vært glad i å drikke. Begynte derfor å trene, og problemet er nesten borte nå. Så ja, jeg tipper dette er et alderdomstegn som kan reverseres, dersom man setter inn tiltak i tide. Nå er jo ikke alkohol akkurat noe vitamin heller, så jeg tenker når kroppen gir meg denne typen signaler, så tar jeg det alvorlig. Antall enheter har blitt drastisk redusert for min del.

Skrevet

La være å drikke alkohol? Enkel løsning, det finnes mye god drikke som er alkoholfri. 

Jeg har selv hatt vannvittig hjertebank i forbindelse med moderat alkoholinntak. Ble verre ved stress og i overgangsalderen. Jeg løser det ved å drikke alkoholfritt, eller holde meg til max to enheter fordelt på en hel kveld. Slutter i god tid før leggetid slik at jeg ikke er alkoholpåvirket når jeg skal sove. 

Anonymkode: ef1d4...3b9

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...