Gå til innhold

Syns dere menn at vi damer er slitsomme i denne tida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange sjefete damer på butikker, menn som står ute i all slags vær og er så snill å henge opp alskens julebelysning. Syns mange damer forventer for mye og er så opptatt av hva andre har og gjør. Slapp helt av...ingen blir gladere av stress, mer ting og sure folk. Nyt tiden med de du er glad i, det er BRA NOK.

Anonymkode: 128ce...cf8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er omvendt at damene er slitne av at de må planlegge alt og at de må passe på at ting blir skikkelig gjort. 

Anonymkode: 490bd...b93

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser mange sjefete damer på butikker, menn som står ute i all slags vær og er så snill å henge opp alskens julebelysning. Syns mange damer forventer for mye og er så opptatt av hva andre har og gjør. Slapp helt av...ingen blir gladere av stress, mer ting og sure folk. Nyt tiden med de du er glad i, det er BRA NOK.

Å bli slept rundt på et kjøpesenter får det til å koke inni meg. Hvis ikke hun har en veldig konkret plan, hvor jeg vet hun skal rett inn å handle og ut igjen, så må hun gjøre det alene. Skal jeg bli med på shopping, så er det kravet, ha en plan, holde seg til den og ikke gå å titte, hvis ikke holder jeg meg unna 😅

Anonymkode: d8044...fcf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinner velger selv å styre med jula, man trenger jo bare maten. Ikke vanskelig å lage ribbe :) 

Dere selv som lager presset....menn bryr seg ikke så mye om sånt.

Anonymkode: 8ff1c...ff4

• Liker 4
Skrevet

Ikke alle damer er glad i shopping og ikke alle damer er opptatt av hva de andre mener. 

Mannfolk som er lei av å bli sjefet rundt eller stå utenfor butikken som en hund mens kjerringa shopper, bør finne seg ei som ikke driver med sånt. 

Anonymkode: 5df03...d34

• Liker 4
Skrevet

😂🤭😳 Jeg er litt vanskelig for tiden, melder meg selv inn som skyldig. Skal prøve å være snillere. 

Anonymkode: f272f...192

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner velger selv å styre med jula, man trenger jo bare maten. Ikke vanskelig å lage ribbe :) 

Og hvis ikke kvinnene lager jul, så blir det ikke jul. En ribbemiddag gjør ikke jul (og en svale gjør ingen sommer) Har du oversikt over om barna har finklær å ha på seg i jula, eller har du tenkt at de skal spise ribbe i joggebukse? Har du oversikt over duker og sevietter, eller er det greit å juleribba på voksduken med sommerblomster? Du vil ikke ha noen pakker under treet? Ikke juletre heller? Barna trenger ikke å oppleve høytidsstemning og juleatmosfæren? 

Hvordan husker du jula fra da du var barn, var det ikke litt ekstra stas? Hvem var det som lagde den følelsen, tror du?

Nei, man trenger ikke bare maten.

Anonymkode: 6efd4...852

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg snakket tidligere i uken med en kvinnelig kollega som "måtte" kjøpe inn gaver til hele mannen sin familie i tillegg til deres felles familie og sin egen. Og hun måtte si fra til svigermor at det ikke passet for dem å ha julelunsj på julaften, da det ble for mye. Jeg tror ikke hun ønsker seg en hund som kan stå utenfor mens hun handler til storfamilien, men en partner som drar halve lasset. Om mange av oss styrer for mye med gaver, baking, rengjøring, pynting og matlaging i jula? Helt sikkert. Men jeg tror en del tar partneren for gitt, og tar cred for at alt er på stell på julaften, når man har gjort lite annet enn å klage i stedet for for eksempel planlegge en jul med mindre gaver og stress, ved å gjøre avtaler på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

Hadde det ikke vært for meg, hadde det blitt en stusselig jul her i huset😂 Her er det jeg som ordner utendørs julebelysning, handler julegaver til min og hans familie, setter opp tre, pynter, handler (alltid alene), og ordner alt annet rundt julen som må ordnes. Eneste unntak er at han er med på å lage julemiddagen, så der tar vi halvparten hver. 

Heldigvis er vi enige om at jeg er flinkest med å ordne julefeiringer/bursdager/17.mai osv, for jeg liker å stelle i stand, mens han helst slipper. Dette såkalte førjulsstresset kjenner jeg ikke til, synes hele desember bare er kos fra ende til annen😊

Anonymkode: dfbb5...c5c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og hvis ikke kvinnene lager jul, så blir det ikke jul. En ribbemiddag gjør ikke jul (og en svale gjør ingen sommer) Har du oversikt over om barna har finklær å ha på seg i jula, eller har du tenkt at de skal spise ribbe i joggebukse? Har du oversikt over duker og sevietter, eller er det greit å juleribba på voksduken med sommerblomster? Du vil ikke ha noen pakker under treet? Ikke juletre heller? Barna trenger ikke å oppleve høytidsstemning og juleatmosfæren? 

Hvordan husker du jula fra da du var barn, var det ikke litt ekstra stas? Hvem var det som lagde den følelsen, tror du?

Men damene er litt kontrollfreaker, og er ofte ikke fornøyde med måten mennene gjør det på. Jeg har ei veninne som er det, og som kritiserer mannen uansett. ts

• Liker 1
Skrevet
Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg snakket tidligere i uken med en kvinnelig kollega som "måtte" kjøpe inn gaver til hele mannen sin familie i tillegg til deres felles familie og sin egen. Og hun måtte si fra til svigermor at det ikke passet for dem å ha julelunsj på julaften, da det ble for mye. Jeg tror ikke hun ønsker seg en hund som kan stå utenfor mens hun handler til storfamilien, men en partner som drar halve lasset. Om mange av oss styrer for mye med gaver, baking, rengjøring, pynting og matlaging i jula? Helt sikkert. Men jeg tror en del tar partneren for gitt, og tar cred for at alt er på stell på julaften, når man har gjort lite annet enn å klage i stedet for for eksempel planlegge en jul med mindre gaver og stress, ved å gjøre avtaler på forhånd.

Spørsmålet er hvorfor hun har overtatt ansvaret for julegaver og kommunikasjon med hans familie. Mannen min klarte det fint før vi ble par for 25 år siden, og klarer det fint nå. Faren min har også ansvar for hilsener og gaver til sin familie, og sender blomster til sine gamle tanter (noe min mor aldri gjør). Hvis man er misfornøyd med hvordan partner ordner dette, bør man kanskje heller innse at det er mange måter å gjøre noe på.

Kvinner må nok redusere sitt kontrollbehov. 

Anonymkode: 06731...930

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er jul ribbemiddagen, hvor alle er nydusjet og i penklær. Juleduken og servise er det samme som i fjor og årene før, så det har vi kontroll på. Far vet selvsagt hva barna har av klær, og om det er nødvendig med noe nytt. Blir det joggebukse på treåringen er det fortsatt jul. Middagen med sølvtøy og sjetteplass var også et høydepunkt som barn.

Her er det mannen som er ansvarlig for maten pret rundt, og ribba hans er alltid kjempegod.

Mannen sørger for juletre hvert år, og familien pynter det sammen lille julaften.

Vi har ansvar for gaver til hver vår familie, og snakker om hva barna skal få. Selve innkjøpet fordeler vi.

Utover juletre og adventsstjerne har vi antakeligvis ikke mye julepynt utover det barna har laget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er hvorfor hun har overtatt ansvaret for julegaver og kommunikasjon med hans familie. Mannen min klarte det fint før vi ble par for 25 år siden, og klarer det fint nå. Faren min har også ansvar for hilsener og gaver til sin familie, og sender blomster til sine gamle tanter (noe min mor aldri gjør). Hvis man er misfornøyd med hvordan partner ordner dette, bør man kanskje heller innse at det er mange måter å gjøre noe på.

Kvinner må nok redusere sitt kontrollbehov. 

Jeg er enig med deg, og jeg hadde aldri tatt på meg å kjøpe inn alle gaver for en partner – og spesielt ikke om det ikke ble satt pris på. Jeg tror noen koser seg med juleshopping og å ordne til jul, mens noen gjør det fordi de ikke tror det blir gjort om de ikke gjør det selv - enten det stemmer eller ikke. Jeg forstår ikke de som liker å shoppe med en som er potte sur, da vil jeg heller gjøre det selv, men jeg forventer også en takk når jeg har stått over grytene hele julaften, og takker også andre når de gjør tjenester eller lager mat til meg – det gjelder hele året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men damene er litt kontrollfreaker, og er ofte ikke fornøyde med måten mennene gjør det på. Jeg har ei veninne som er det, og som kritiserer mannen uansett. ts

Men syns du jobben han gjør er god? Noen ganger gjør noen et veldig dårlig resultat 

Anonymkode: f272f...192

Skrevet

Jeg er kvinne selv og synes det er veldig mange slitsomme damer på denne tida. 

Anonymkode: 24bf5...d96

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er omvendt at damene er slitne av at de må planlegge alt og at de må passe på at ting blir skikkelig gjort. 

Anonymkode: 490bd...b93

Alt trenger ikke være så perfekt da. Tårnfrid må ikke stresse så mye at det går utover gostemninga.

Anonymkode: af547...9ca

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man dra med seg mannen på juleshopping? Er jo så tydelig at de egentlig ikke orker å være der og at de pines. Jeg tar heller med meg min mor på det.

Anonymkode: 89c36...581

Skrevet

Jeg er kvinne selv og synes det er veldig mange slitsomme damer på denne tida. 

Anonymkode: 24bf5...d96

Hvor er disse slitsomme damene? Det mest slitsomme jeg ser/opplever er visse familier hvor kulturen er at både mor, far, fire barn, mors søster og fars mor er med på julehandelen. De går rundt med fullstappet handlevogn på senteret, minst ett barn har et skrikeanfall som eskalerer til det ekstreme, og far står helt intetanende (eller døv?) og slår av en prat med en eller annen bekjent - helst midt i gåarealet hvor folk prøver å komme seg forbi. Det er egentlig ikke kvinnen i den familien jeg stusser mest over da..

Anonymkode: dfbb5...c5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, nei, om det var så enkelt, men la oss prøve det er år ;) foreldrene dine, søsknene, barna og onkelunger får ingenting. Det blir sikkert populært. Det er møkkete og fælt hjemme hos dere, folk blir flaue av å være på besøk. Men såklart er det bare noe dama bryr seg om ;) 

Trust me, vi bryr oss, hilsen ei dame som er frivillig barnløs, men legger merke til kollegaer som er griser 

Anonymkode: c87ac...484

Skrevet
Helene1982 skrev (3 timer siden):

Ikke rart det blir lite sex i høytider sier jeg bare....virker som folk bare stresser rundt 🥹

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...