Gå til innhold

har du skiftet jobb pgs dårlig leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gler meg så veldig til den følelsen jeg tror jeg får når jeg får napp på ny jobb....jeg skal holde ut, sjøl om lederen knapt sier hei til oss, kommuniserer nesten bare pr mail, sier ofte nei før ho har sjekka ut ting. Vi føler oss så motarbeidet,  og har tatt henne i å lyge flere ganger. Ta kontakt med tillitsvalt eller verneombud? De er jo hennes gode veninner....jeg skal heise flagget og feire når jeg kommer meg bort fra denne jobben ( som paradoksalt nok er en jobb med å hjelpe sårbare mennesker...)

Anonymkode: 2090b...0b6

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er bra at du holder ut til du har fått deg ny jobb. 

Jeg skiftet en gang jobb pga dårlig leder. Jeg holdt ikke ut og sluttet uten å ha ny jobb å gå til. Fikk jobb kort tid etter heldigvis. Men det er ikke alle som er så heldige. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet
Eloise12345 skrev (37 minutter siden):

Det er bra at du holder ut til du har fått deg ny jobb. 

Jeg skiftet en gang jobb pga dårlig leder. Jeg holdt ikke ut og sluttet uten å ha ny jobb å gå til. Fikk jobb kort tid etter heldigvis. Men det er ikke alle som er så heldige. 

Takk for svar. Huff, ja det er såvidt jeg holder ut....håper du trives i den nye jobben. Gleder meg :)

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, men jeg vurderer det. Sjefen er så gammel at hun kan finne på å pensjonere seg, og hvis assisterende sjef da rykker opp, er det nok bare å finne seg noe annet, bedre før enn sent.

Anonymkode: f93a1...33f

• Liker 1
Skrevet

Jepp, og det var som å komme til himmelen. 

Jeg hadde heldigvis jobbet i mange år før jeg kom til et sted med elendig ledelse. Skjønte tegninga allerede første uka. Burde sagt opp i prøvetiden!

Anonymkode: a8997...144

Skrevet

Ja, eneste grunn hvorfor jeg byttet jobber.

IMG_5388.jpeg

Anonymkode: 7a138...128

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det har jeg gjort, og det anbefaler jeg alle som opplever dårlige ledere å gjøre. Livet er for kort til å jobbe et sted med dårlig ledelse og dårlig miljø. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har sluttet på grunn av dårlig ledelse, uklar ledelse, hvor jeg har hatt problemer med å forstå retning og mål. Hvorvidt det var farlig leder, dårlig kjemi mellom oss, eller jeg som var en dårlig medarbeider kan vi strides om.

Anonymkode: 20522...5d9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gler meg så veldig til den følelsen jeg tror jeg får når jeg får napp på ny jobb....jeg skal holde ut, sjøl om lederen knapt sier hei til oss, kommuniserer nesten bare pr mail, sier ofte nei før ho har sjekka ut ting. Vi føler oss så motarbeidet,  og har tatt henne i å lyge flere ganger. Ta kontakt med tillitsvalt eller verneombud? De er jo hennes gode veninner....jeg skal heise flagget og feire når jeg kommer meg bort fra denne jobben ( som paradoksalt nok er en jobb med å hjelpe sårbare mennesker...)

Du har rett strategi, hold ut til du får napp,  ikke slutt med et brak, gode miner til siste slutt, « jeg har fått et tilbud jeg ikke kunne si nei til”  for å sikre deg grei referanse ved neste korsvei. 

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Huff, ja det er såvidt jeg holder ut....håper du trives i den nye jobben. Gleder meg :)

Takk!. Jeg vet hvor vanskelig det er å holde ut når man mistrives. Det er gjerne mulig å prøve å redusere for eksempel til en vakt mindre? Det kan gjøre det lettere å holde ut. Men spørs hvor avhengig man er av inntekten for den dagen. Håper du lykkes i jobbsøkingen så snart som mulig ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bra du holder ut! Krysser fingre for at du får napp snart!

I mellomtiden; prøv å fylle fritida med hyggelige ting som gir deg glede og kan være en motvekt til følelsen du får av jobb. Sørg for å ha noe konkret å glede deg til lengre fram i tid. Prøv å rasjonalisere litt ang jobben: avstand til sjef der det er mulig ("hvor få minutter av hele min arbeidsdag er hun i min nærhet?"), fokus på hyggelige kollegaer og viktigheten for brukerne du utfører tjenester for, vær fornøyd når du gjør akkurat det du skal og ikke bruk opp krefter på å gjøre mye ekstra osv. 

Skrevet

Ja det har jeg. Skjønte ikke at hun var spik spenna gærn før jeg kort tid etter barselpermisjon havnet i en merkelig konflikt med henne. Jeg la meg bare langflat og så gikk det noen dager før jeg spurte om permisjon uten lønn for å jobbe et annet sted. Fikk det jo innvilget fordi hun ikke ville ha meg der og fordi jeg enda ikke hadde så mange "egne saker". 

Så endte jeg opp med å få en annen jobb på et veldig attraktivt arbeidssted - og minen snudde totalt. Fikk så mange lovord som aldri noen har gitt meg før. Hadde nok noe med å gjøre at jeg bare kunne snu meg så hadde jeg andre jobber som sto og ventet. Andre som anerkjente min kompetanse. 

Anonymkode: 01500...4e1

• Liker 2
Skrevet

Ja det har jeg. Leder som kun satt på kontoret med lukket dør, kommunikasjon kun over mail, streng hvis noen ønsket fri/avspassering men gikk tidligere hver dag selv, spesielt fredager. Favoriserte enkeltansatte, kunne ikke si imot for da ble en svartelistet o.l. Jeg skiftet jobb når jeg fikk tilbud et annet sted, i oppsigelsestiden trøstet jeg meg med at det var sjelden jeg så lederen😅 Synes det er helt utrolig at sånne mennesker får lederstilling!

Anonymkode: 931ca...bdd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

En god venn av meg sier det slik:

Hvis du ikke orker å arbeide, bli leder; hvis du ikke KAN å arbeide, bli lærer og hvis du ikke kan annet enn å lyve, bli politiker. 

Endret av AdonisFFM
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 20.15):

Men er verneombudet valgt av dere ansatte? Ledelsen skal ikke ha påvirkning for valg av verneombud.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg holdt ikke ut. Var helt jævlig. Bare å komme seg bort fra slike arbeidsgivere, så fort man kan.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg kjenner at jeg blir veldig sint når lederen er dårlig. Men jeg prøver å håndtere det proffesjonellt uten å vise sinne. Det gjelder å holde masken. Og oppføre seg på en profesjonell måte. Men det er ikke lett situasjon. Vi bruker mye tid på jobb. Og det er lett at det på påvirker oss. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

Har vært i din situasjon, og er glad for å ha unnsluppet, og kommet til noe mye bedre.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...