AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 De eneste jeg vet om er fiskere med millionlønninger og de som har eid bolig i hundre år og tjent på verdistigningen. Hvordan har folk med vanlig lønn råd til det? Dere som har gjort det de siste fem årene, hvor lenge måtte dere spare, og hvor mye sparte dere i måneden? Hva kostet det? Anonymkode: a756f...09d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 De som har råd til å skaffe seg en større bolig. De som har rimelig tomt. Anonymkode: 3d558...6be
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Han en kompis som bygger nå, alene. Blir den funkisperlen til en verdi av 10-12 mill. Jeg fatter ikke hvordan han har råd. Men jeg vet at han har jobbet masse fra han var ung. Hatt flere jobber og reis mye i jobben. Han hadde flere boliger som har solgt for å ha råd til denne. Og han har også en bil til 1 mill. mannen er ung. Så utrolig st han har bygget seg opp helt alene Anonymkode: 4bd84...793 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han en kompis som bygger nå, alene. Blir den funkisperlen til en verdi av 10-12 mill. Jeg fatter ikke hvordan han har råd. Men jeg vet at han har jobbet masse fra han var ung. Hatt flere jobber og reis mye i jobben. Han hadde flere boliger som har solgt for å ha råd til denne. Og han har også en bil til 1 mill. mannen er ung. Så utrolig st han har bygget seg opp helt alene Anonymkode: 4bd84...793 Helt ubegripelig for meg, og jeg har samboer og vi har begge helt greie lønner. Vi er relativt nyetablerte og har små barn også, men jeg ser ikke hvordan vi skal være i noen slags posisjon til å bygge noe på mange år. Naboen vår er også enslig, med en helt vanlig jobb i kommunen og har nettopp bygd seg et skikkelig funkishus. Fatter det ikke! 😅 Men imponerende er det ja, om de har klart å bygge seg opp helt selv. Det viser jo at det er mulig, men da tror jeg man må starte tidlig. Anonymkode: a756f...09d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Vi er ikke rike sånn sett, men vi kjøpte tomt til 3 mill og bygget hus til 6, totalt 9 mill. Vi har utleiedel som vi får inn 15000/mnd og vi solgte forrige hus med fortjeneste på 2 mill 😊 Anonymkode: b1cd6...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 Jeg jobbet meg nesten i hjel fra jeg var 16 til 28! Nesten null sosialt liv, flere jobber, hadde i perioden fra jeg var 19-26år 3 vaskejobber, som jeg kunne vaske på kveldstid, helger og på natten.. Hadde 100% jobb og jobbet som bartender i tillegg.. Kjøpte leilighet da jeg var 20, betalte den ned (det var mulig i 2005) og kjøpte ny bil til 210 000 og nedbetalte den! Solgte leiligheten i 2019 for 2 700 000, Ren fortjeneste😊 Så, jeg er en av de som har råd til å bygge hus nå. Anonymkode: c41ca...fad 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Naboen driver og bygger. De har eid først leilighet og så rekkehus i til sammen 10 år, levd nøkternt, betalt ekstra ned på lån og spart det de kan. Har to barn. De ender opp på totalt rundt 11 mill inkl tomt. Det blir trangt økonomisk fram til de får solgt det gamle huset, men de hat allerede levd 10 år uten å bruke alt for mye unødvendig, så er ikke alt for ille. Tipper de tjener rundt 1,5 mill til sammen i året. Anonymkode: 96b2d...90f
RockyRose Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Vi bygde i 2018. Par med samla bruttoinntekt på ca 1 mill. Vi var heldige og fekk startlån frå kommunen som eigenkapital i 2013. Då kjøpte vi første leilighet, så solgte vi 2 år etter og kjøpte eit hus, som vi igjen solgte 3 år etter når vi skulle bygge. No hadde vi aldri fått lån til å bygge 🙈 Har eit venepar med sikkert 1.3 samla brutto, som bygger no til ca 6-7mill. Mest truleg har dei i alle fall 1 mill i fortjeneste når dei selg leiligheta si, han er elektrikar så tek alt slik sjølv, faren fiksa tomta.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 Dilemmaet med å bygge hus er jo at jo billigere tomta er jo mindre er markedet om du skulle ville selge slik at sjansen går ned for å få igjen det det kostet å bygge. Har skjedd med de to flotteste husene i bygda til faren min. Anonymkode: 7d043...db9
Portia Catonis Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobbet meg nesten i hjel fra jeg var 16 til 28! Nesten null sosialt liv, flere jobber, hadde i perioden fra jeg var 19-26år 3 vaskejobber, som jeg kunne vaske på kveldstid, helger og på natten.. Hadde 100% jobb og jobbet som bartender i tillegg.. Kjøpte leilighet da jeg var 20, betalte den ned (det var mulig i 2005) og kjøpte ny bil til 210 000 og nedbetalte den! Solgte leiligheten i 2019 for 2 700 000, Ren fortjeneste😊 Så, jeg er en av de som har råd til å bygge hus nå. Anonymkode: c41ca...fad Ikke ta det ille opp, men dette høres utrolig trist ut... Ofre hele den beste delen av livet sitt for å kjøpe bolig som lavtlønnet?😢 Hadde du et ekstremt behov for å hevde deg? Ble du mobbet eller noe? Personlig har jeg null interesse av å bygge hus. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 Portia Catonis skrev (4 minutter siden): Ikke ta det ille opp, men dette høres utrolig trist ut... Ofre hele den beste delen av livet sitt for å kjøpe bolig som lavtlønnet?😢 Hadde du et ekstremt behov for å hevde deg? Ble du mobbet eller noe? Personlig har jeg null interesse av å bygge hus. Hvis du skriver noe som begynner med "ikke ta det ille opp, men" kan du egentlig la være. Anonymkode: 0785e...228 6 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Hører huseiere med gjeld over 6 mill betaler nå over 25 000 mnd i bare renter. De trodde ikke renten skulle bli så høy. Sydenturer og andre ferier er kuttet ut, og de bruker mindre penger på fritidsaktiviteter. Anonymkode: 06341...8a7
Portia Catonis Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du skriver noe som begynner med "ikke ta det ille opp, men" kan du egentlig la være. Anonymkode: 0785e...228 Kan du la være å blande deg? Jeg lurer oppriktig på hva som driver denne personen.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 Kommer vel ann på prisen på tomten, størrelse og standard. Er tomten veldig billig kommer man i mål på 5 millioner med lav standard. Ser du på Skien på Finn. så får man nye eneboliger til rundt den prisen. Det er en pris et par med god inntekt kan få til å bygge selv. Bygger man høy standard i et godt strøk i Oslo-området koster fort tomten 10 millioner og 10 til for hus med høy standard. Da må man hatt flaks med tidligere kjøp/salg Anonymkode: 49b8f...176
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 👋🏼 Høy lønn i oljen × 2 Anonymkode: 603e6...69f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 👋🏼 Høy lønn i oljen × 2 Anonymkode: 603e6...69f Begge offshore? De vil jo en dag ta slutt med oljen og hva gjør de med millionlønningene sine da? Anonymkode: 06341...8a7
Rucula Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Naboen driver og bygger. De har eid først leilighet og så rekkehus i til sammen 10 år, levd nøkternt, betalt ekstra ned på lån og spart det de kan. Har to barn. De ender opp på totalt rundt 11 mill inkl tomt. Det blir trangt økonomisk fram til de får solgt det gamle huset, men de hat allerede levd 10 år uten å bruke alt for mye unødvendig, så er ikke alt for ille. Tipper de tjener rundt 1,5 mill til sammen i året. Anonymkode: 96b2d...90f Kjedelig å først få drømmehuset ETTER barna har flyttet ut!
Rucula Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 Jeg har råd til å bygge. Men tomtene her er bittesmå og koster 3,5 mill. Det er ikke sånn jeg ønsker å bo
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt ubegripelig for meg, og jeg har samboer og vi har begge helt greie lønner. Vi er relativt nyetablerte og har små barn også, men jeg ser ikke hvordan vi skal være i noen slags posisjon til å bygge noe på mange år. Naboen vår er også enslig, med en helt vanlig jobb i kommunen og har nettopp bygd seg et skikkelig funkishus. Fatter det ikke! 😅 Men imponerende er det ja, om de har klart å bygge seg opp helt selv. Det viser jo at det er mulig, men da tror jeg man må starte tidlig. Anonymkode: a756f...09d Barn spiser jo opp penger, så å være barnløs LØSer mye Anonymkode: 5d6fb...82e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå