Gå til innhold

Drømmetydning - hvorfor dukker den samme personen opp hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på drømmer? Jeg blir så lei av met selv! Svært ofte, hvertfall månedlig, kanskje tilogmed ukentlig har jeg drømmer om den samme personen. Drømmene er alltid seksuelt ladet (men ikke våte drømmer liksom).

Personen er en fuckfriend jeg hadde for 8 (!!!) år siden før jeg traff min mann. Jeg hadde følelser for denne fuckfrienden og vi holdt vel på er års tid.

Greia er den at jeg tror egentlig det er vennskapet jeg savner? For vi var virkelig gode venner og hang sammen hele tiden, og sexen var relativt dårlig for å være ærlig. Men så skar det seg da jeg fikk følelser og ikke han. Det hele endte i at jeg blokket han på alt som finnes.

Hvorfor dukker han opp hele tiden? Kan jeg påvirke mine egne drømmer til å slutte med dette? Våkner jo med dårlig samvittighet. Har en mann jeg elsker ved siden av meg i sengen som jeg aldri ville byttet mot denne tidligere vennen.

Anonymkode: ae7e3...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 19.50):

Noen som har peiling på drømmer? Jeg blir så lei av met selv! Svært ofte, hvertfall månedlig, kanskje tilogmed ukentlig har jeg drømmer om den samme personen. Drømmene er alltid seksuelt ladet (men ikke våte drømmer liksom).

Personen er en fuckfriend jeg hadde for 8 (!!!) år siden før jeg traff min mann. Jeg hadde følelser for denne fuckfrienden og vi holdt vel på er års tid.

Greia er den at jeg tror egentlig det er vennskapet jeg savner? For vi var virkelig gode venner og hang sammen hele tiden, og sexen var relativt dårlig for å være ærlig. Men så skar det seg da jeg fikk følelser og ikke han. Det hele endte i at jeg blokket han på alt som finnes.

Hvorfor dukker han opp hele tiden? Kan jeg påvirke mine egne drømmer til å slutte med dette? Våkner jo med dårlig samvittighet. Har en mann jeg elsker ved siden av meg i sengen som jeg aldri ville byttet mot denne tidligere vennen.

Manglende avslutning og følelser som ikke er bearbeidet? 

Alternativt kan denne personen representere noe annet, noe du savner i livet ditt slik det er i dag? 

Ofte handler ikke drømmer om de konkrete menneskene, eller hendelsene i drømmen, men om tilsvarende opplevelser av uforløste eller manglende følelser i eget liv. Det kan være nyttig å kjenne etter hva du føler i drømmen, mer enn det som faktisk skjer i den, eller hvem som deltar.

Du har noe du har tenkt lenge du skal ta opp med samboeren din. Det ene kan du ta opp, han vil forstå det. Det andre skal du ikke. Det er i din fortid. 

- Kora 

Anonymkode: b3f7a...696

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen trenger ikke å være den personen, den kan også representere noe for deg. F eks en tid der du var bekymringsfri, eller som en del av deg som du ikke får uttrykt nå eller ønsker mer av. Alt kommer an på hva du drømmer om han, hva skjer i drømmen og hvordan føler du rundt det? 

Anonymkode: 9b6cb...e58

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe samme hele tiden dukker oppi drømmer kan det utifra sånn jeg tolker det være fordi du har noe som ikke er bearbeidet med den personen. Drømmer er en måte å jobbe med det vi i vårt våkne liv bare skyver vekk og ignorerer. Ofte da om man ignorerer ting i det våkne livet, vil det dukke opp i drømmene som en måte å bearbeide ting på.

Anonymkode: 2d32b...a24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme godt at det er noe ubearbeidet der. Vennskapet ble like brått avsluttet som den romantiske delen. Jeg forlot hele relasjonen i sinne. Samtidig kan jeg ikke fatte at dette vennskapet skulle være så viktig for meg at det hjemsøker drømmene mine enda så mange år etter.

Det representerer definitivt en tid i livet hvor jeg var bekymringsfri. Det var før diverse diagnoser dukket opp og før familieliv og forpliktelser. Jeg og denne vennen fløt liksom bare rundt, gjorde hva vi ville når vi ville, reiste, spiste, nøt.

Det som skjer i drømmene er alltid at vi er ute i sosialt lag på forskjellige arenaer (vi var mye ute på nattelivet) og at vi har det veldig gøy. Så begynner han å flørte. Så blir det liksom bare mørkt. Drømmene føles deilig pirrende frem til de når et punkt hvor de blir vanvittig frustrerende og provoserende! 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sikkert at det er bearbeiding, som mange skriver over.

Kan være han har noen trekk som person som er nyttig for deg å lære. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...