AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Hvordan går jeg fram for å få måket innkjørselen min? Jeg parkerer på en utvidelse av veien, så jeg kjører opp til huset og så legger jeg meg ut til høyre. Skal jeg legge snøen fra området mitt i grøfta på andre siden av veien? Er ikke så mye plass der, men jeg ser ingen andre muligheter siden det ikke er noen hage eller lignende som jeg kan dumpe snøen i. Kan ikke dumpe den til høyre for min bil, eller foran/bak området, så er vel kun i grøfta på venstre side av veien. Men er det lov, eller går det under andres eiendom? Jeg har ikke hatt ansvar for måking før og er på egenhånd, så derfor kommer det dumme spørsmålet 🥲🥲 Tar også i mot generelle tips til snømåkingen.. Anonymkode: 0e192...5c7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Bare legg snøen der den ikke er til hindring for deg eller andre. Anonymkode: 67ec6...bc7 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Jeg hadde dumpet den i egen hage. Anonymkode: 7a6cd...cec 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Snø fra din tomt må "dumpes" /deponeres på din egen tomt. Det er ikke lovlig å legge den feks. på naboens tomt, jfr. naboloven. Er det aktuelt, så bør du spørre naboen pent om lov til det. Er det kommunen som eier grunnen det du vurderer å dumpe snøen din, så kan det hende de godtar det, men det risikerer også at de reagerer på det. Anonymkode: 6643d...7df
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 14.41): Hvordan går jeg fram for å få måket innkjørselen min? Jeg parkerer på en utvidelse av veien, så jeg kjører opp til huset og så legger jeg meg ut til høyre. Skal jeg legge snøen fra området mitt i grøfta på andre siden av veien? Er ikke så mye plass der, men jeg ser ingen andre muligheter siden det ikke er noen hage eller lignende som jeg kan dumpe snøen i. Kan ikke dumpe den til høyre for min bil, eller foran/bak området, så er vel kun i grøfta på venstre side av veien. Men er det lov, eller går det under andres eiendom? Jeg har ikke hatt ansvar for måking før og er på egenhånd, så derfor kommer det dumme spørsmålet 🥲🥲 Tar også i mot generelle tips til snømåkingen.. Anonymkode: 0e192...5c7 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde dumpet den i egen hage. Anonymkode: 7a6cd...cec 🤦♀️ Anonymkode: 9e83f...5d1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 Har du plass til å måkke snøen fremst i innkjørselen? Vil det være plass til både en snødunge og bil? Og at du samtidig har fri ferdsel fra bil til inngangsdør Anonymkode: accfe...930 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Jeg har snø freser, så jeg freser inn i tjuahekken, på plenen, i grøfta ved siden av. De gangene jeg ikke bruker freser, men snø skuff, kaster jeg snøen hvor som helst der det ikke står i veien for folk som går eller biler.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde dumpet den i egen hage. Anonymkode: 7a6cd...cec Håper du ga tommel opp til eget innlegg, for det går ikke an at to personer er så tette i topplokket. Anonymkode: be435...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå