Frida Skrevet 26. november 2023 #21 Del Skrevet 26. november 2023 1.søndag i advent. Da tennes adventsstjerne og utelys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 26. november 2023 #22 Del Skrevet 26. november 2023 Utelys, altså lyslenker, hengte jeg opp når det begynte å bli mørkt tidlig av praktiske årsaker. Adventslys kommer opp til neste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #23 Del Skrevet 26. november 2023 skrue skrev (4 timer siden): Greit forklart her https://no.wikipedia.org/wiki/Første_juledag Helt naturlig at advent avsluttes 24. desember de årene det faller slik. Her tennes lysene inne (stjerner i vinduene) og ute 1. advent eller 1. desember avh av hva som kommer først. Så det blir 1. desember i år. Åja, jeg trodde Jesu Kristi fødsel ble markert med julaften. Men så greit, da lærte jeg noe nytt og kan tåle at 24. des er siste søndag i advent. Anonymkode: bc88e...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #24 Del Skrevet 26. november 2023 Jeg pleier normalt å starte første helg i advent, men siden vi blir «snytt» for en uke i år så kom lyskulene i vinduet opp i dag. Men adventspynten forøvrig kommer først neste helg. Anonymkode: 1065b...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. november 2023 #25 Del Skrevet 26. november 2023 Vinterlysene ute settes alltid på rundt halloween, henger de som regel opp i slutten av september slik at jeg kan gjør det uten fryse. Ellers så kommer alt av jul opp innen 1 desember, vi går rett på jul og har ikke adventsgreier. Adventsstake dropper jeg for den liker jeg ikke men julestjerne har vi. Så vi er nå ferdig pyntet til jul med tre og det hele, de fleste pakkene ligger klar under treet. Eneste jeg ikke har gjort ennå er å få juletrekk på putene i sofaen men det blir gjort i løpet av dagen nå jeg gidder. Vi var faktisk ferdige forrige helg for da hadde vi god tid slik at vi kunne kose oss å få ting på plass. Vi har ikke vært så mye hjemme denne helga så derfor var det greit å få gjort det når vi hadde god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå