Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se noe på UL?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog i går pga blødning midt i syklusen. Han tok innvending UL - og så der at jeg er gravid! Vi har prøvd i flere mnd men kan ikke helt skjønne når det kan ha skjedd for jeg hadde mens for tre uker siden også.

Er det mulig å se noe på UL hvis det er bare en uke siden befruktning?? Eller kan jeg ha vært gravid siden sist mens (dvs i 7.uke nå)?

Burde jo ha spurt legen men jeg var helt forvirret og tenkte ikke så langt før etterpå. Jeg skal tilbake om en uke så jeg skal selvsagt sjekke da, men jeg er jo veldig nysgjerrig... Var sikker på at jeg hadde mistet hvis jeg i det hele tatt hadde vært gravid.

Legen sa det var større sjanse for at det skulle gå bra enn motsatt. Noen som har lignende erfaringer? Prøver å ikke håpe for mye men det er jammen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

ja det kan ses meget tidligt på ultralyd når den er indvendig, så ligner det en sort lille klat, eller en rumpetrold

:D

så tillykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kan ikke se hjertet før uke 6-8. Du var nok gravid før forrige men, kanskje den var litt annerledes en den pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innvendig UL avslører alt. Sist svangerskap hadde jeg innvendig UL ca. i uke 6. Da avslørte legen at det var tvillinger, de lå i samme eggsekk (sjelden og komplisert) altså eneggede.Og bare for ordens skyld: De fleste eneggede tvillinger deler ikke samme eggsekk. Mange som lurer på dette når spørsmålet først kommer opp. At barn ligger i samme eggsekk må avsløres ganske tidlig ellers ser man ikke det før man skal føde. Så konklusjonen er: UL ser tidlig alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dunkel.

Jeg har lurt litt på dette med blødning midt i syklusen. Er dette noe som må sjekkes opp? Det er jo liksom sånn at alt er så himla normalt med den mensen. Men jeg har hatt blødning midt i syklusen min, jeg også. Det som virker logisk er jo at kroppen blør da for å si fra om noe... Så når du sa at du var på GU pga mellomblødning, så tenkte jeg at jeg kunne spørre deg om dette.

Jeg vil ikke ta over tråden din! Men du var ikke innlogget, så jeg får ikke sendt deg en pm og spurt.

Lykke til for deg!! ...skulle ønske det var meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg så ikke på skjermen selv og han sa ikke mye om hva han så - bare at han var sikker på at jeg var gravid. Forrige mens varte lengre enn normalt (med lite blødning), men ellers normal (mer og friskt blod et par dager). Jeg må vel bare vente til neste uke og spørre da. Tålmodighet er ikke min sterkeste side...Har ikke hatt noen symptomer heller som jeg har merket (har hatt det i flere mnd før fordi jeg trodde jeg kanskje kunne være gravid!).

Ang undersøkelse pga blødning. Helt greit å spørre selvsagt. Jeg sluttet på p-piller for over et år siden og har siden det hatt regelmessige sykluser på 28-30 dager. Nå fikk jeg kraftig blødning midt i syklusen (kom brått og var kraftigere enn vanlig mens i en dag). Derfor ringte jeg gynekologen (en privat jeg har brukt litt tilfeldig pga at vi har prøvd å bli gravide en stund). De sa der det var greit å sjekke opp sånt uansett når det ikke var normalt for meg. Vet ikke om alle leger mener det samme. Er i alle fall glad jeg gjorde det nå. Får bare håpe at det går bra videre. Legen sa det ikke skulle ha noe å si at jeg hadde hatt blødning og at sjansene for at det skulle gå bra var store. Jeg trodde at hvis jeg i det hele tatt hadde vært gravid hadde jeg sikkert mistet og da er det vel greit å sjekke at det ikke er "rester" (har hatt en utskrapning for flere år siden etter SA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...