AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Barnehagen må ha svar neste uke om barnet skal være i barnehagen i romjulen eller ikke. Jeg jobber deltid og er alenemor. Økonomien er blitt trangere. Jeg tar på meg ekstravakter, men det blir ofte på kort varsel grunnet sykdom. Kan gjerne bli spurt dagen før eller samme dag. Har spurt barnehagen om de må vite det nå. De sier ja. Forstår at ansatte vil ha fri. Jeg spurte om det var ok at jeg fører opp at barnet kommer, men holder barnet hjemme hvis jeg har fri. De hinter veldig om at jeg kan ha barnet hjemme siden jeg per nå ikke skal jobbe. Men økonomien er dårlig, og jeg kan ikke ta meg råd til å si nei hvis det er behov for meg nærmere. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6437a...598 2 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. november 2023 Du gjør som du har tenkt. De aller fleste vet om de jobber i romjula, så da er det rom for at noen ikke vet. Anonymkode: 16353...860 64 10
solsolsol Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Hallo! Dårlig av barnehagen. Du betaler for plassen og kan selvfølgelig melde at han kommer og allikevel holde hjemme om du ikke skal jobbe. I Norge er det ikke noe krav om jobb for å kunne bruke barnehageplassen. 39 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Selvfølgelig gjør du som du har tenkt. At bhg I det hele tatt hi ter om at du bør holde ungen hjemme er forbi meg. Med økonomien i dag, er det dumt å ikke ta ekstravakter. Anonymkode: 5bd78...5e8 15 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Du sier at du skal jobbe og tar det derfra, evnt kortere dager i barnehagen om du har fri. Anonymkode: f37bd...1d0 40 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du sier at du skal jobbe og tar det derfra, evnt kortere dager i barnehagen om du har fri. Anonymkode: f37bd...1d0 Det her! Skjønner at de vil planlegge for å kunne la ansatte avspasere, men siden du ikke kan planlegge får du heller si at barnet skal dit og ta fri/kjøre kortere dager på kort varsel. Anonymkode: fe7b7...990 23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 Om du ikke vet, så vet du ikke, og da er det innafor å skrive opp at barnet kommer, selv om du ender opp med å ha det hjemme. Selvsagt vil barnehagen ha så sikker beskjed som mulig, så de ansatte skal få fri (og de ikke bruker unødvendig penger på å ha ansatte der i julen). Men noen ganger så VET man jo bare ikke. Anonymkode: e73fe...882 17 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Vi skrev vårt barn opp på alle dagene, så holder vi han heller hjemme hvis vi vil. Anonymkode: 1fa4b...238 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Det er så klart veldig irriterende for bhg viss alle skriver at de kommer, og så blir de sittende med kun en håndfull barn. Men du vet jo ikke. Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg hatt null dårlig samvittighet for å skrive ham opp og heller ta han ut hvis du har fri. Det blir bare sånn når man ikke har faste arbeidsdager. Det må de ha forståelse for. Anonymkode: a93d6...323 26
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Barnehagen må ha svar neste uke om barnet skal være i barnehagen i romjulen eller ikke. Jeg jobber deltid og er alenemor. Økonomien er blitt trangere. Jeg tar på meg ekstravakter, men det blir ofte på kort varsel grunnet sykdom. Kan gjerne bli spurt dagen før eller samme dag. Har spurt barnehagen om de må vite det nå. De sier ja. Forstår at ansatte vil ha fri. Jeg spurte om det var ok at jeg fører opp at barnet kommer, men holder barnet hjemme hvis jeg har fri. De hinter veldig om at jeg kan ha barnet hjemme siden jeg per nå ikke skal jobbe. Men økonomien er dårlig, og jeg kan ikke ta meg råd til å si nei hvis det er behov for meg nærmere. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6437a...598 Samme situasjon her. Har gitt beskjed om at barnet kommer i romjula. Bhg er uansett stengt de røde dagene som gir best betalt, så man må ta de ekstravaktene man får. Anonymkode: 2982a...ef6 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Du må stå på ditt selv om de "hinter sterkt". Barnehageplassen betaler man for, og du sier jo vet ikke fordi du faktisk ikke vet. Anonymkode: bf2fe...0a5 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 Jeg ville hatt fri og hatt besteforeldre i bakhånd. Men har du ikke den muligheten foreks så er det bare å skrive opp barnet og ta fri hvis det blir fri. Anonymkode: 6817d...907
Biloba Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De hinter veldig om at jeg kan ha barnet hjemme siden jeg per nå ikke skal jobbe. Anonymkode: 6437a...598 Barnehagens avspasering er ikke viktigere enn at din økonomi går rundt. Du skal selvsagt ikke gå glipp av inntekt du trenger for å avlste barnehagen. Hvis de hinter sier du at du skulle ønske du hadde råd til å gå glipp av arbeidsdager. 24 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 solsolsol skrev (42 minutter siden): Hallo! Dårlig av barnehagen. Du betaler for plassen og kan selvfølgelig melde at han kommer og allikevel holde hjemme om du ikke skal jobbe. I Norge er det ikke noe krav om jobb for å kunne bruke barnehageplassen. Men problemet er jo at svært mange gjør dette. I vår barnehage er det alltid meldt inn feks 25 av 40 barn i romjulen. Likevel sitter vi der, nesten alle ansatte må jobbe fordi mange barn er meldt at kommer. Så kommer det MAX FIRE HVER DAG HELE JULA! Dvs at jeg kunne besøkt familien min jeg ikke har sett på 2 år, Turid kunne dratt i nevøen sin dåp og alle bortsett fra 1-2 ansatte faktisk kunne fått ferie! Vi har også studenter og ansatte som da blir sendt hjem og blir sinte. Fordi de har jo takket nei til vakter på annen arbeidsplass og får ikke betalt fult ut i julen når det ikke er nok barn. Anonymkode: ff7f1...4d0 26 1 13
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 Jeg synes man bør kunne forvente et svar på dette en måned før tiden. Hvis du melder han på bare for sikkerhetsskyld, bør du også sende han i bhg uansett. Anonymkode: 17903...993 5 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så kommer det MAX FIRE HVER DAG HELE JULA! Dvs at jeg kunne besøkt familien min jeg ikke har sett på 2 år, Turid kunne dratt i nevøen sin dåp og alle bortsett fra 1-2 ansatte faktisk kunne fått ferie! Vi har også studenter og ansatte som da blir sendt hjem og blir sinte. Fordi de har jo takket nei til vakter på annen arbeidsplass og får ikke betalt fult ut i julen når det ikke er nok barn. Anonymkode: ff7f1...4d0 Sånt må man regne med når man jobber et sted med vakter i jula. Folk betaler for en tjeneste og har rett til å bruke den som de ønsker. Men selvsagt bør man si fra med en gang man VET at man holder barnet hjemme. Men det er jo ikke nødvendigvis lenge på forhånd. Anonymkode: bf2fe...0a5 17 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men problemet er jo at svært mange gjør dette. I vår barnehage er det alltid meldt inn feks 25 av 40 barn i romjulen. Likevel sitter vi der, nesten alle ansatte må jobbe fordi mange barn er meldt at kommer. Så kommer det MAX FIRE HVER DAG HELE JULA! Dvs at jeg kunne besøkt familien min jeg ikke har sett på 2 år, Turid kunne dratt i nevøen sin dåp og alle bortsett fra 1-2 ansatte faktisk kunne fått ferie! Vi har også studenter og ansatte som da blir sendt hjem og blir sinte. Fordi de har jo takket nei til vakter på annen arbeidsplass og får ikke betalt fult ut i julen når det ikke er nok barn. Anonymkode: ff7f1...4d0 Ja, det er et problem. Men det at noen er vimsete, betyr ikke at det skal gå ut over folk som ts som faktisk ikke vet. Anonymkode: a93d6...323 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 Skriv han opp, og gi ham eventuelt kortere dager dersom det ikke blir noe jobb på deg? Anonymkode: a90ef...281 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes man bør kunne forvente et svar på dette en måned før tiden. Hvis du melder han på bare for sikkerhetsskyld, bør du også sende han i bhg uansett. Anonymkode: 17903...993 For noe tøv, man vet jo ikke en måned i forveien om man får vakter. Og hva hjelper det de som sitter på jobb om de får et barn mer i jula? Foreldre må få bruke plassen sin som de vil. Anonymkode: bf2fe...0a5 11
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånt må man regne med når man jobber et sted med vakter i jula. Folk betaler for en tjeneste og har rett til å bruke den som de ønsker. Men selvsagt bør man si fra med en gang man VET at man holder barnet hjemme. Men det er jo ikke nødvendigvis lenge på forhånd. Anonymkode: bf2fe...0a5 Nei, man bør ikke regne med å sendes hjem og tape inntekt fordi foreldre ikke klarer å forholde seg til hva de selv planlegger for. Om du skriver at barnet skal i barnehagen så send i barnehagen. Anonymkode: ff7f1...4d0 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå