AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Jeg har tre hunder, den eldste på 14 er ikke forsikret, da den ble avsluttet av forsikrings selskapet da han ble 11. De to andre betaler jeg 6000kr i året på. Det dekker da 20 tusen i vetrnær utgifter pr hun pr år, det er 20% egenandel og etter 7 år er det 30 % egenandel . Det er og inkuldert 12 tusen hvis hunden dør av sykdom /skade. ( livsforsikring)- Men den reduseres med 10% for hvert år etter hundene fyller 7. Nå er ene hunden 8 og den andre 2. Jeg lurer på om det er bedre å betale inn på egen hunde konto? Hva mener dere andre om dette? Anonymkode: c06dd...73f
Rosa Dartle Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Hvis man er god til å spare, så kan man sikkert droppe det. Jeg har ikke så store sparekontoer som viser at jeg får til det, så definitivt forsikring her. Dersom man skal ha en hundekonto ville jeg også ha satt av en stor sum der i utgangspunktet til å starte med. Vi har hundene i Gjensidige, har ikke opplevd at forsikring har blitt avsluttet på eldre hunder.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Har alltid hatt forsinring. Den ene hunden måtte operere og prisen landet på 52.000kr😬 glad for forsikring da ja👍🏼 hunden var ung så jeg hadde ikke rukket å spare så mye på en forsikringskonto likevel😉 Nå har jeg en hund uten forsikring da hun er så gammel at ev inngrep av noe slag ikke er aktuelt likevel. Anonymkode: ed9ce...d1e
Crazydoglady Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 (endret) Jeg er ikke så god på å spare så da synes jeg forsikring er greit å ha. Men nå betaler jeg heldigvis ikke mer enn 3000kr i året for 60000 kr dekning, tror jeg. Men, for min del hadde definitivt vært mer lønnsomt å ikke ha forsikring og heller spare på egen konto. På 7 hunder og 2 hester over ca 20 år har jeg kun hatt ett veterinær besøk som ikke er "standard vedlikehold" (vaksiner osv). Og det kostet meg rundt 10.000. jeg jobber med saken da, å ha en egen dyrekonto som jeg setter inn ett fast beløp på hver mnd og når den omsider blir stor nok så kommer jeg til å avslutte alle forsikringer på dyr. Men føler jeg må ha en god slump penger der først. Er jo ikke alt som dekkes av forsikring heller, så, det er jo også noe å ta med i betraktningen Endret 24. november 2023 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Betaler 6000,- i året med 90 000,- i dekning, så definitivt forsikring her. Anonymkode: 5e45c...3ed
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Høres ut som om du har en ekstremt dårlig forsikring. 20 000 i året er jo ingenting hvis ting skjer. Vår kløne er inne og syr i narkose minst en gang i året og da ryker det + litt til i en bolk. Anonymkode: 38803...04a 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 Jeg har forsikring på min. Anonymkode: 94b59...fbe
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Forsikring her og. De siste 6 årene har vi fått mer utbetalt av forsikringen enn vi har betalt inn. Absolutt verdt det, jeg har dekning på 60 000kr +medisin og rehabilitering. Anonymkode: b6dd0...d2e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 Vi gjør begge deler! Betaler ca 6000 for forsikring i året doe hunden vår (men er ganske sikker på at denne har gått opp litt i det siste, og jeg husker heller ikke i farta hvilke betingelser vi har, men det er en ganske standard rasehundforsikring hos Agria), samtidig som vi har en egen hundekonto hvor vi setter av 500 kr hver måned. Den brukes når vi kjøper fôr siden vi kjøper flere sekker i slengen og det er ganske dyrt, samt hvis vi skulle få større engangsutgifter til dyret som forsikringen ikke dekker. Anonymkode: 364ea...8c1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Du bør ha større dekning enn det. Et døgn på innleggelse (feks ved blodig diare som det har vært mye av i høst) kan komme på 20-30k (blodprøver, medisiner, væske, oppstalling mm). Anonymkode: 8cd4e...0eb 1
Gjest ti10 Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 Hvis du skal spare, vil det jo ta litt tid før du kommer opp i et beløp med litt størrelse på, så det kan jo være risikabelt å avslutte forsikringene først og så spare. Så er det jo noe med det at hvis det skjer noe med flere av hundene samtidig, må du kanskje ut med ekstra mye penger? Jeg hadde nok spart opp en del på forhånd i hvert fall før jeg avsluttet forsikringen.
Arx Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Jeg har sparekonto framfor forsikring og det har lønnet seg så langt, har to hunder. Men viktig å ha en god sum på konto før man evt avslutter forsikringen.
Helene Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 Jeg har katter, disse er forsikret i Frende. Noen forsikringsselskap slutter å forsikre dyr etter 10 år. Den eldste min er nå 13. Han er fortsatt forsikret. Brukte forsikringen senest i fjor. Fikk tilbake alt. Forsikring lønner seg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 Jeg har to hunder, ikke forsikring. Har 100 000 på en høyrentekonto som jeg har umiddelbart tilgjengelig om noe skulle skje, og et par kredittkort jeg også kan bruke om nødvendig. Har friske hunder av en rase som ikke er kjent for å ha noe særlig problemer, og så langt har det gått fint. De veterinærutgiftene jeg har hatt har vært rutineting som ikke er dekket av forsikring, eller småskader hvor en egenandel uansett hadde dekket alt, så det hadde ikke vært noe å hente. Forsikring er statistisk sett et tapsprosjekt, og jeg er fornøyd med å ikke kaste bort de pengene. Men hadde ikke vært komfortabel med det om jeg ikke hadde en god buffer og god lønn, så jeg ikke er bekymret for om jeg kan dekke regninga om uhellet skulle være ute. Anonymkode: b81bc...4dc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #17 Skrevet 27. november 2023 Jeg ville nok valgt spare på egen konto fremfor den forsikringen. For det tror jeg er den dyreste og dårligste dyreforsikringen jeg har hørt om. Men jeg ville mye heller ha byttet forsikring. Agria tar vanligvis rundt 6-7000 for hundeforisikring med 15% egenandel og dekning til 60 000. Anonymkode: c4ea5...494
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #18 Skrevet 27. november 2023 Jeg hadde også forsikring på min hund, og jeg synes alt annet er rart med mindre du har så god økonomi at du ikke tar 50-60.000 uten bekymring. Eller velger avlivning. Synes også forsikringen hørtes dyr ut, og det burde være mulighet til å finne en bedre avtale. Anonymkode: 631c7...5ab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #19 Skrevet 27. november 2023 Ingen forsikring her. Hunden er 3 år og har ikke hatt skader eller akutt sykdom så langt. Anonymkode: 6c588...f44
OppNedPåAlt Skrevet 27. november 2023 #20 Skrevet 27. november 2023 Jeg har fått bruk for makssummen på forsikringen lenge før jeg eventuelt hadde klart å spare det med samme årsbeløp, så ære være forsikring! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå