Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er endelig gravid etter 7 ivf forsøk. Jeg er i uke 10 og fikk bekreftet hjertelyden i uke 7. Jeg kjenner på at det er vanskelig å være trygg på at jeg fortsatt er gravid da det ikke har gått opp for meg enda, sikkert pga jeg ikke kjenner noe spark enda og har fårstått det slik at det kan ta enda 10 uker før jeg kjenner noe. 

Dette gjør meg ganske bekymret og jeg tenker daglig, om det er noe liv? Kan babyen ha dødd?

Er det vanlig å kjenne på slike tanker?

Anonymkode: 46c28...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, veldig vanlig. Men det gjelder å ikke la det ta overhånd. Sannsynligvis går det fint når du har kommet såpass langt som du har nå. Du skal vel ha tidlig ultralyd om et par uker? 

Anonymkode: 39677...a6d

Skrevet

Kjempevanlig. Særlig hvis du er så heldig at du ikke har plager som kvalme osv. jeg var en av de som ikke hadde symptomer på graviditet i det hele tatt (utenom uteblitt mens). Kunne sikkert gått til uke 20 før jeg hadde oppdaget det hvis det ikke var for at vi prøvde (da begynte det å kile i livmor). Jeg var hele tiden redd for at noe var galt, for jeg forventet jo et lass med symptomer, følte meg unormal rett og slett. Men nå er jenta 1 år, og jeg priser meg egentlig lykkelig over å ha sluppet de verste plagene, kranglet bare med bekkenet den siste tiden. 

Anonymkode: c475e...ee4

Skrevet

Også gravid via IvF, flere mislykkede forsøk før klaff. Følte det HELT likt som deg, noe som resulterte i ultralyd annenhver uke frem til sånn uke 22🙃 for meg var det dessverre det eneste som hjalp på frykten om at babyen var død inni der. Unner ingen å føle på frykten så lenge som jeg gjorde, og håper du klarer å legge det fra deg etterhvert og nyte svangerskapet, fordi i de aller fleste tilfeller går det jo helt fint🥰 nå er jeg i uke 25 og kjenner daglig liv. Det er fantastisk og jeg er ikke lenger ultralyd-avhengig🙈😅

Anonymkode: 24aa2...265

Skrevet

Det er vanlig, spesielt for oss som har strevd med å bli gravid. Du må bare prøve så godt du kan å ta det med ro og ikke la deg rive med av bekymring (vet at det ikke er lett). ❤️ Tenk tilbake på hjerteslagene og minn deg selv på at sannsynligheten er veldig veldig stor for at dette kommer til å gå bra og at du endelig får drømmen om et barn oppfylt ❤️ Masse lykke til. 

Anonymkode: 354b9...a3b

Skrevet

Ble gravid litt uplanlagt, og selv jeg kjenner på akkurat det. Er nå i uke 10, og skal ha tidlig UL over helga. 

Anonymkode: 2d504...1af

Skrevet

Veldig vanlig. Tenker på det i hele svangerskapet, og det er uten ivf. Men man må jo bare tro det går bra, og man får ikke gjort noe uansett. 

Funtact: når barnet er født kommer du inoen år fremover gå å sjekke om barnet puster flere ganger i døgnet 🙈🤪 Sånn er det å være mamma tror jeg. Så på en måte er det bare en start på det som kommer, vi bare er bekymret 

Anonymkode: d0700...919

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vanlig, spesielt for oss som har strevd med å bli gravid. Du må bare prøve så godt du kan å ta det med ro og ikke la deg rive med av bekymring (vet at det ikke er lett). ❤️ Tenk tilbake på hjerteslagene og minn deg selv på at sannsynligheten er veldig veldig stor for at dette kommer til å gå bra og at du endelig får drømmen om et barn oppfylt ❤️ Masse lykke til. 

Anonymkode: 354b9...a3b

Det er vanlig for oss alle sammen ❤️

Anonymkode: d0700...919

Skrevet

Hadde det også slik, frem til TUL. Tok en ekstra, privat UL for å utelukke MA, og det var til god hjelp for meg. Kan det være et alternativ? 

Anonymkode: 255ea...494

Skrevet

Ivf her også 🙋🏼‍♀️ Og jeg endte med å ta en ekstra ultralyd i uke 10 for å roe nervene!

Helt vanlig å kjenne på usikkerhet. Men det blir sikrere og sikrere for hver dag som går ❤️

Krysser fingrene for dere!

Skrevet

I uke 10 her også og sitter med mye av de samme tankene.. hatt to ultralyder tidligere og teller ned dagene til TUL for å se om alt er som det skal være. Er skikkelig tungt akkurat nå og tenker der verste. Opplevd tidligere MA og livredd for noe sånt igjen. Håper vi begge kommer oss gjennom dette med to friske barn inni der❤️ klem

Anonymkode: 1b0ae...d79

Skrevet

Helt vanlig ❤️ Jeg følte meg ikke gravid før sparkene kom rundt uke 18 :) Hadde ingen symptomer, ingen tegn til liv, ingenting var annerledes utenom den ekstra streken på graviditetstesten. Var virkelig bekymret mye, men det gjelder å bare holde hodet kaldt og tenke at du får ikke gjort noe fra eller til. Med all sannsynlighet går det bra :) Om du har råd, kan du jo bestille deg en privat ultralyd bare for å roe nervene. Lykke til!

Anonymkode: 1164e...000

Skrevet

Jeg føler på akkurat det samme som deg. Jeg er 9+3 uker på vei. Var på ultralyd i uke 7 for å få bekreftet liv etter mistanke om SA, men jeg er fortsatt skikkelig redd for SA og MA. Jeg er kvalm, kaster opp er har ømme pupper, men med en gang det går en liten stund uten av jeg føler meg kvalm blir jeg supertressa! I dag har jeg vært mindre kvalm enn vanlig, og bli superparanoid. 

Anonymkode: 5e6fa...7f8

Skrevet

Jeg valgte å kjøpe meg en doppler som jeg brukte når krisetankene kom. Synes det var veldig betryggende.

Anonymkode: 244df...480

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg valgte å kjøpe meg en doppler som jeg brukte når krisetankene kom. Synes det var veldig betryggende.

Anonymkode: 244df...480

Men hvor tidlig kan du høre hjertelyd med doppler?

Anonymkode: 46c28...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...