Gå til innhold

Sylvanian family til 2,5 åring til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe gave til 2 åringen til bestevenninna mi, og tenkte på sylvanian family leker. Det står 3+, men gjør det noe?

Anonymkode: d8da0...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på 2,5åringen.

Vi har 3 barn. 2 av dem kunne ha 3+ leker fra dem var 1,5år. Mens ei av dem knapt kunne ha det når hun var 4.

Handler om hvordan dem er mtp å stappe i munnen, og også litt om hvordan dem behandler ting. Min minste er nettopp blitt 3. han har hatt leker med 4+ og 5+ i ett år allerede. Han er så forsiktig med lekene sine at han ikke ødelegger. Og stapper ingenting i munnen.

Anonymkode: 94dad...037

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte til min 2 år+ fordi EG syns det såg gøy ut/søtt ut, hun blir 5 nå, har aldri brydd seg om det

Anonymkode: 4a3ee...b66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+ betyr i hovedsak at det er småbiter som yngre barn kan sette i halsen, men ikke alle 2-åringer stapper ting i munnen. Når det er sagt tenker jeg at dette er en leke som nok er mer interessant for litt eldre barn enn 2,5 år.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si at det ble ingen stor interesse her heller. Hun fikk det til jul da hun var 3 år gammel. Hun har aldri lekt med det noe særlig, nå 6 år gammel.

Og det er veldig veldig små deler som kommer til å ligge overalt. Det er feks bokhylle med bittesmå søte bøker. Babyene har små bodyer som kan tas av og på (men ikke av små barnehender). Det er små hårbørste.. Osv. 

Anonymkode: 5c04f...acb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min datter hadde det vært en fin gave når hun blir 2,5 :) Hun er snart 2 nå og er fremdeles litt for liten men synes likevel det er gøy med små dukker, hun har noen sånne små figurer i annet merke som likner på Sylvanian og et par møbler og hun styrer på med dem masse. Men hun putter fremdeles ting i munnen + er ikke forsiktig så må passe litt på. 

Det er jo alltid lurt å ta med byttelapp da. 

Anonymkode: 9163f...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre fine gaver til alderen er feks knottepuslespill eller bøker. Min liker godt bøker med lyd eller klaffer. 

Anonymkode: 9163f...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på ungen. 

Mine var over "putte ting i munnen" fasen lenge før de var 2, så de fikk lett leker som sto 3+ på. 

Men ingen av mine er interessert i å leke med slike figurer. Til min fortvilelse, jeg har DEN samlingen med Forrest Family (som det het da jeg var liten), men nope, null interesse... 

Minstemann er svart 3, og han liker å leke med Peppa gris-figurer, da. Men så er han helt hekta på Peppa, både bøker, serien, figurer, osv osv. 

Så det kan være hit and miss, som med alle oss andre: det er ikke nødvendigvis sånn at alle som er 42 år liker de samme tingene, ei heller de som er 2,5 ;)

Mine har hatt villt ulike ting de har likt å leke med.. 

Anonymkode: 6ef16...b0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krav om merking 3+ pga små deler, så du kan spørre foreldrene om hen putter i munnen. 

Jeg har ikke kjøpt dette i det hele tatt selv om det er søtt fordi jeg får noia av 1000 løse deler spredd over hele huset. Og så blir det fort dyrt når man skal kjøp inn mer. Men får man i gave og ikke er et rotehue som meg, så er det jo helt supert. 

Anonymkode: fbddd...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvanian passer bedre for litt større barn. Mange bittesmå deler... 

Anonymkode: 29ea4...0d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller, aller fleste barn har sluttet å putte ting i munnen når det er 2,5 år. Det at det står 3+ på esken gjør de bare for å være på den sikre siden så de ikke blir saksøkt av familien til det ene barnet som kan finne på å gjøre det😂 min 2,5 åring sluttet å putte ting i munnen da han var 1-ish (men det betyr ikke at jeg kjøpte 3+ til han allerede da, mammapoliti😅). Men altså, du kan jo bare kjøpe det, og hvis foreldrene er supernøye på det så får de heller legge det bort et halvt år?

Anonymkode: ac4df...6c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekkeste min jente visste var små søte barnevesker å putte ting oppi/bære rundt på(mangler du nøkler eller andre ting så finner du det i veska til barnet😅)

Anonymkode: 4a3ee...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

De aller, aller fleste barn har sluttet å putte ting i munnen når det er 2,5 år. Det at det står 3+ på esken gjør de bare for å være på den sikre siden så de ikke blir saksøkt av familien til det ene barnet som kan finne på å gjøre det😂 min 2,5 åring sluttet å putte ting i munnen da han var 1-ish (men det betyr ikke at jeg kjøpte 3+ til han allerede da, mammapoliti😅). Men altså, du kan jo bare kjøpe det, og hvis foreldrene er supernøye på det så får de heller legge det bort et halvt år?

Anonymkode: ac4df...6c6

Hvis det var min kommentar du siktet til, med tanke på masse småting, så tenkte jeg mer på at småting er enklere å leke med og ta vare på for et større barn.

Sylvanian har veldig fine figurer, så en pakke med 4 dyrefigurer er nok kjekt for en 2.5 åring. Legekontor med bittesmå pillebrett, minatyr-bandasjer og febermåler på størrelse med to riskorn er kanskje ikke like enkelt å leke med. Men dette er min erfaring😊

Her leker 7 åringen masse med Sylvanian, så dette er kjekt å leke med i mange år.

Anonymkode: 29ea4...0d5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville heller kjøpt playmo. Sykehuset har jeg selv lyst på 😄

Anonymkode: 3bc62...440

Playmo har aldri slått an hos oss. Men jentene på 4 og åtte elsker Sylvanian families!

Anonymkode: c4aba...7a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«3+» er mer en juridisk greie pga små deler. Få 2,5-åringer som ikke behersker små ting. Datteren min på 3 år elsker Sylvanian og har mye rollelek. 

Tidløst og kvalitet det merket. Kjør på

Anonymkode: a2bc7...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg har en unge på snart 2 år og HERREGUD så lei jeg er av at hun enda finner på å putte ting i munnen. Hvorfor snakker ingen om hvor ufattelig slitsom den perioden er? 

Idag løp hun rundt med stuebordsduken i munnen, spiste smuler fra gulvet, sleiket på badspeilet, gnagde på puslespillbrikkene sine og tygde på bordkanten... Jeg blir sprø, ass. Ingen små leker til denne ungen i jula, hvertfall.

Anonymkode: a22c7...c2a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk det til jul på den alderen, en stor hit 🙌 jeg har lagt vekk de aller minste delene, noe er ennå ikke tatt frem. Hun fikk et kjøkkenet med bittesmå kaker og en miksmaster og noe greier. Har introdusert litt og litt av de små delene etterhvert som hun ble klar for det. Et år senere er jeg ikke redd for at hun skal putte noe i munnen, men hun er så vimsete at bittesmå kjeks bare forsvinner 

Anonymkode: b755d...761

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...