Jadzia Skrevet 25. november 2023 Forfatter #21 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når barna er såpass stor som 11år, og forsåvidt 8, er det ikke mer viktig hva barna vil ha/synes om klærne, enn at du vil ha de og de fargene? Hva om barna ikke bryr seg, er det da er så stort problem? La barna selv få velge hva de synes er fint, hva de har lyst på? Her velger barna selv, spesielt 10år +, betyr mindre hva jeg synes er fint og ikke. Anonymkode: b7631...e65 Selvfølgelig. Men når ungen selv etterlyser klær i finere farger, så er det fortvilende. Han liker militærgrønt. Men grått osv hater han. Protesterer hver gang.
Jadzia Skrevet 25. november 2023 Forfatter #22 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Irriterende og urettferdig. Var innom KappAhl her og skulle kjøpe finklær til jul til min gutt. De hadde 2 antrekk fra newbie som jeg ikke var så begeistret for. I KappAhls eget merke fant jeg bare avdelingen for penklær til jenter, så spurte hvor de hadde pentøy til gutt…. DET HADDE DE IKKE!!?!??!! Trenger ikke små gutter være fine til jul da eller? Gikk på hm, de hadde ett finantrekk og en casual pent. Selvfølgelig hyllerad på hyllerad til jenter. Gutteforeldre tvinges til å kjøpe dyre merker. Anonymkode: 7577d...984 Dette er min erfaring og. Og alt av gøyale mønstre slutter så fort de kommer i skolealder. Da er de liksom ikke barn lenger i følge kjedene. Jeg synes det bare blir verre og verre og. Avdelingene blir mindre og samme med utvalget. Det topper seg litt for meg når alt av juleklær som er fine stopper på 128 og 90% av det igjen er rosa eller med rysjer og blonder. 😫 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #23 Skrevet 25. november 2023 Sjekket diverse nettbutikker, også utlandet? Sønnen her er ganske stor (overvekt), så ikke så lett å finne klær som passer i butikkene (alt blir for smalt eller for langt), så må handle på nett. Der er utvalget veldig bra i alle typer, farger og størrelser. Anonymkode: 1f020...95f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #24 Skrevet 25. november 2023 Men herregud, dere som sier når de går fra baby til barn finner dere bare stygge ting med tegneserie osv. det finnes utrolig mange fine gutteklær! Jeg er ganske sær, skal ha nydelige klær til 4-åringen min. Zara har masse fint, guttelus.no har masse fint +++ På zara finner man alt, og man kan bestille! Går man på HM er det ikke stort fine klær nei, men zara er like billig om dere ikke vil kjøpe dyrere klær. Anonymkode: 5875b...cd1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #25 Skrevet 25. november 2023 Gutten min på 11 liker godt stilen til molo. Anonymkode: e60bf...784
Jadzia Skrevet 25. november 2023 Forfatter #26 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gutten min på 11 liker godt stilen til molo. Anonymkode: e60bf...784 Kule men alt for tykke for mine. De takler ikke strikka gensere eller tykke gensere. Kun tynne 🙁
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #27 Skrevet 25. november 2023 Nå er mine gutter en del yngre, men jeg finner masse fint/kult på Polarn O.Pyret! Anonymkode: 200c1...ffc
Maleficenta Skrevet 25. november 2023 #28 Skrevet 25. november 2023 Helene skrev (På 24.11.2023 den 12.11): Kan bare si meg enig. Jeg har heldigvis en jente. Der svømmer det i fine klær. Men har et par tantegutter. Det er umulig å finne tøffe klær til dem. Så er bare enig i ts. jeg skulle ønske de hadde mer kjønnsnøytrale klær jeg. Syns det er for mye tyll og sparkle og blonder på jenteklærne, så dersom man skal kjøpe noe med litt finere farger til gutt, så nytter det ikke å gå i jenteavd for det er for mye glitter og stas. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #29 Skrevet 25. november 2023 Vanskelig å finne fine klær til begge kjønn i kjedebutikkene. Rosa prinsessehelvete og glorete prints styrer jeg unna. Samme gjelder polyester/syntetiske klær. Av de som ikke er blitt nevnt har woolland fine og praktiske klær i god kvalitet. Liker også noen av joggedressene til Hummel. Anonymkode: b805b...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #30 Skrevet 25. november 2023 I den alderen fant jeg mest kule/fine gensere (av typen tynne) til gutta mine på ellos, zalando og boozt. Ellos sine egne klær gikk ofter litt opp i størrelsene, men hadde likevel en del mønster. https://www.ellos.no/ellos-kids/t-skjorte-caleb/7018683-03 Hos boozt og Zalando fant vi litt diverse merker. Dersom ungene forstsatt liker Lego, er jo Lego gensere ofte litt tynnere og med kult trykk og farger. https://www.ellos.no/lego-wear/t-skjorte-lwtaylor-621/1723075-01 Anonymkode: 0360b...c88
Gjest Nattergalen82 Skrevet 25. november 2023 #31 Skrevet 25. november 2023 Maleficenta skrev (4 timer siden): jeg skulle ønske de hadde mer kjønnsnøytrale klær jeg. Syns det er for mye tyll og sparkle og blonder på jenteklærne, så dersom man skal kjøpe noe med litt finere farger til gutt, så nytter det ikke å gå i jenteavd for det er for mye glitter og stas. Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #32 Skrevet 25. november 2023 On 11/24/2023 at 11:29 AM, Jadzia said: Jeg har to gutter på 8 og 11. de trenger litt nye klær, spesielt gensere. Men…. Det er jo helt håpløst! De foretrekker tynne gensere, og alt jeg finner er drit stygt! Grått, hvitt, stygge farger. 2-3 gensere i hver butikk. Alle i samme farge. Jeg er så lei fargeløse og grå klær! Hvitt kan de ikke ha. Det blir ødelagt med en gang. Hettegensere er no go. Så hvor kjøper dere klær til gutter i den alderen som er litt kule? Kjøper en del til sønnen min hos heltunik.no. Liker også Lille Martine og levd.no Anonymkode: 409cb...505
Jadzia Skrevet 26. november 2023 Forfatter #33 Skrevet 26. november 2023 Maleficenta skrev (13 timer siden): jeg skulle ønske de hadde mer kjønnsnøytrale klær jeg. Syns det er for mye tyll og sparkle og blonder på jenteklærne, så dersom man skal kjøpe noe med litt finere farger til gutt, så nytter det ikke å gå i jenteavd for det er for mye glitter og stas. Helt enig der! Hvorfor skal de putte på alt mulig sånt bare for å gjøre det enda mer jentete? 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #34 Skrevet 26. november 2023 Sjekk ut Zara. De har mye fint! Anonymkode: 10e30...e04
Rosa Dartle Skrevet 26. november 2023 #35 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 19.50): Nå er mine gutter en del yngre, men jeg finner masse fint/kult på Polarn O.Pyret! Anonymkode: 200c1...ffc Jeg synes det var fram til ca 6 års alder. Min gutt synes mønstrene der er barnslige. Vi handler mest på Zara. Der finner vi både i fine og gylne farger, og litt kulere trykk. Min er glad i cargobukser og grønt, så det går mye i det 😄 Og en del tynne gensere med trykk, han går i småskolen, men har sterke meninger om trykk. Det blir ikke søte jordfarger og dyretrykk lenger 😅
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #36 Skrevet 26. november 2023 kjøp på nettet mer utvalg av alt Anonymkode: 26eb9...9fc
Helene Skrevet 28. november 2023 #37 Skrevet 28. november 2023 Må bare si at min datter var ikke en rosa jente da hun var barn, så slet litt. Hun likte/kledde klare og skarpe farger. Uansett finnes der færre tøffe gutteklær enn jenteklær, selv i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå