Gå til innhold

Vanskelig å finne fine gutteklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter på 8 og 11. de trenger litt nye klær, spesielt gensere. Men…. Det er jo helt håpløst! De foretrekker tynne gensere, og alt jeg finner er drit stygt! Grått, hvitt, stygge farger. 2-3 gensere i hver butikk. Alle i samme farge. Jeg er så lei fargeløse og grå klær! Hvitt kan de ikke ha. Det blir ødelagt med en gang. Hettegensere er no go. Så hvor kjøper dere klær til gutter i den alderen som er litt kule? 

Skrevet

Synes det også er vanskelig, selv om min gutt er ganske liten fortsatt. Så snart de er ferdig med babystadiet og over i barneavdelingen er det stygge print, tegneseriefigurer eller klær som ser ut som de er for små gangstere...jeg finner finere ting i utenlandske nettbutikker, men ofte er det dyrt. 

Tar imot tips her.

Anonymkode: c0627...65e

• Liker 4
Skrevet

Sier meg enig, med en gang min gutt begynte å bruke str 86 og oppover var det labert utvalg. Enten tegneseriefigurer eller kjedelige ensfargede klær.

H&M har faktisk mye fine klær med print, men kvaliteten er elendig. Handler en del gullkorn, MarMar og Wheat, men det er stort sett ensfarget…

• Liker 2
Skrevet

Gå på julemarked og se om noen der selger klær!

Anonymkode: 93106...548

Skrevet

Ja! Dette irriterer meg grønn!

Til yngste gutt på fem år finner jeg fremdeles av og til noe som er fargerikt, for eksempel ensfargede joggeklær på HM i rustrød, turkis, mørk lilla, gul osv. Lindex har også hatt perioder med mye fargerikt og fint for den aldersgruppen.

Men for eldstemann på ni år er det mørkt - bokstavelig talt. Hvis jeg filtrerer treff i nettbutikker på hans størrelse (158) er 98% svart, grått, kakigrønt eller denim. Jeg kan slumpe til å finne en genser eller en t-skjorte i fine farger, men som regel kun på sommerhalvåret og ofte med stygg print eller upraktisk hette. Bukser er HELT håpløst, der er alt dødstrist.

Håper noen kan komme med noen gode tips (men tviler egentlig litt, for jeg har virkelig lett 🙈)

• Liker 2
Skrevet

Helt enig! Sliter med det samme og det er utrolig frustrerende. Er så mye fint til jenter, men til gutter er det triste, mørke farger, gaming og mye det samme hele tiden. Har funnet et og annet fint plagg fra Newbie, men ikke mye der heller. Har også sydd litt selv, men det tar jo tid og koster en del, men da får jeg hvertfall noe jeg liker. Jeg har også kjøpt litt av en dame som syr og selger på Facebook, men det også er jo dyrt. 

Totalt sett har jeg funnet mest på Guttelus, Nøstebarn, barnas hus og Newbie, men jeg syns det blir verre jo eldre barna blir. 

Skrevet

Kan bare si meg enig. Jeg har heldigvis en jente. Der svømmer det i fine klær. Men har et par tantegutter. Det er umulig å finne tøffe klær til dem. Så er bare enig i ts. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler en del på Boozt. Disse merkene har morsomme mønster og farger: Molo, The New, Soft Gallery, Wood Wood, Mini Rodini. Jeg syns Lindex også har en del fint.

Jeg kan også fint kjøpe en "jente" genser til gutt 🤷‍♀️

Anonymkode: 1f100...96a

• Liker 4
Skrevet

synes det er kjipt at det er så mye svarte, mørkegråe og mørkeblåe klær til gutter ja. Som om gutter ikke får lov å like andre farger.  Men man finner alltid noe, jeg ser på nettet.

https://www.ellos.no/hummel/hettegenser-hmlcuatro-hoodie/1661129-08-140

https://www.nameit.com/no-no/ni-all/ni-all-kids-boy/kids-boy-116-164/normal-passform-hettegenser-13221469_IncaGold.html

https://www.zalando.no/gap-boy-campus-logo-hood-sweatshirt-red-wagon-gp024k0aw-g11.html

gutten min er glad i sterke farger, men han liker også klær med playstation, og annen gaming-tema. Også er han veldig glad i fotballklær, så det går mye i adidas bukser og gensere. 

Anonymkode: 973eb...bdc

• Liker 1
Skrevet

Zara har mye fine barneklær! Fine farger og materialier som ikke skriker barnbarnbarn mot deg. Bestiller en del der i fra. Veldig enkel retur osv der også. Sjekk ut nettsiden

Anonymkode: 3d451...914

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er utrolig irriterende! Gutten min synger i kor, og der får de beskjeder av typen: Kle deg i rød skjorte og sort slips, eller kle deg i hvitt. Eller sort skjorte og jeans. De skulle bare visst hvor vanskelig sånne ting er å få tak i! Finner jeg riktig farge, er det garantert noe idiotisk print på den. Selv en plain, hvit eller svart t-skjorte i str. 10, 12 eller 14 kan være vanskelig å finne. Og finner man ok klær er det alltid på de dyreste stedene.

Anonymkode: 100ef...d67

• Liker 2
Skrevet

Aldri hatt probøemer med å finne klær mem jeg kjøper lite i kjedebutikker 

Anonymkode: 32567...476

Annonse
Skrevet

Når barna er såpass stor som 11år, og forsåvidt 8, er det ikke mer viktig hva barna vil ha/synes om klærne, enn at du vil ha de og de fargene? Hva om barna ikke bryr seg, er det da er så stort problem? La barna selv få velge hva de synes er fint, hva de har lyst på? Her velger barna selv, spesielt 10år +, betyr mindre hva jeg synes er fint og ikke. 

Anonymkode: b7631...e65

• Liker 2
Skrevet

Irriterende og urettferdig. Var innom KappAhl her og skulle kjøpe finklær til jul til min gutt. De hadde 2 antrekk fra newbie som jeg ikke var så begeistret for. I KappAhls eget merke fant jeg bare avdelingen for penklær til jenter, så spurte hvor de hadde pentøy til gutt…. DET HADDE DE IKKE!!?!??!! Trenger ikke små gutter være fine til jul da eller?

Gikk på hm, de hadde ett finantrekk og en casual pent. Selvfølgelig hyllerad på hyllerad til jenter. 

Gutteforeldre tvinges til å kjøpe dyre merker.

Anonymkode: 7577d...984

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjøper billige, ensfargede gensere jeg da og kjøper sånne stryketrykk med figurer til å stryke på. 

Anonymkode: d3da4...2c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

synes det er kjipt at det er så mye svarte, mørkegråe og mørkeblåe klær til gutter ja. Som om gutter ikke får lov å like andre farger.  Men man finner alltid noe, jeg ser på nettet.

https://www.ellos.no/hummel/hettegenser-hmlcuatro-hoodie/1661129-08-140

https://www.nameit.com/no-no/ni-all/ni-all-kids-boy/kids-boy-116-164/normal-passform-hettegenser-13221469_IncaGold.html

https://www.zalando.no/gap-boy-campus-logo-hood-sweatshirt-red-wagon-gp024k0aw-g11.html

gutten min er glad i sterke farger, men han liker også klær med playstation, og annen gaming-tema. Også er han veldig glad i fotballklær, så det går mye i adidas bukser og gensere. 

Anonymkode: 973eb...bdc

Da er vi tilbake til hettegensere og tjukke gensere. Mine må ha tynne gensere. Hetter er totalt no go. Har funnet mange fine hettegensere. Gjerne oversized og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...